Tikai pirms pāris mēnešiem ar pirmizrādi Parīzes autoizstādē „Nissan” oficiāli pieteica jaunā kompaktklases hečbeka „Pulsar” startu Eiropas tirgū. Faktiski tas ir uzskatāms par „Nissan Almera” (ja tādu vēl atceraties) ideoloģisko pēcteci.
Droši vien lielākā daļa lasītāju tomēr atceras, ka savulaik japāņu zīmols bija pārstāvēts kompaktklasē. Ikviens sevi cienošs auto ražotājs taču tur ir! Atgādināsim tādus pēdējā laika modeļus kā „Sunny” un tā sekotāju „Almera”. Pēdējo pārtrauca ražot 2006. gadā. Pēc tam ieradās neformālis „Qashqai”. Sākotnēji japāņi paziņoja, ka tas ir „Almera” pēctecis un viņu tāds kā alternatīvais C segmenta modelis… Taču pēc kādiem pāris gadiem „Qashqai” tīri nemanāmi jau bija pārkvalificējies par krosoveru, un „Nissan” līdz ar to ‘izkrita’ no kompaktklases.
Taču nu „Nissan” ir atgriezties!
Japāņu kompakto hečbeku sagaida ļoti sīksta sāncensība.
Tā saucamajā kompaktklasē konkurence allaž bijusi visnežēlīgākā, jo tas tradicionāli ir vispieprasītākais auto tirgus segments. Tostarp arī šogad Eiropā, pat pie ieilgušas stagnācijas, tas pieaudzis par aptuveni 9%. „Pulsar” C segmentā nāksies konkurēt ar tādiem atzītiem žanra klasiķiem kā „VW Golf”, „Ford Focus”, „Mazda3”, „Honda Civic” un citiem.
Modeļa nosaukums „Pulsar” nav jauns „Nissan” leksikā. Laika posmā no 1978. līdz 2000.gadam, piecu paaudžu garumā tas jau ticis izmantots. Tostarp beidzamajā laikā atsevišķos tirgos ar „Pulsar” vārdu tika pārdoti „Almera” un „Sentra” modeļi.
Dizains kā formalitāte
Automobilis tapis “Nissan” tehniskajā centrā Lielbritānijā. Kā uzsver ražotāja pārstāvji, tā radīšanas procesā, ņemtas vērā tieši Eiropas autobraucēju vēlmes.
„Pulsar” izgatavots, izmantojot „Renault-Nissan” alianses CMF2 (Common Modular Family) modulāro platformu, kas ir arī jauno „Qashqai” un „X-Trail” pamatā.
Kā izskatās,
„Pulsar” no abiem krosoveriem mantojis arī zīmīgākos dizaina elementus –
hečbeka priekšdaļu rotā lielais hromētais korporatīvais simbols V veidā, bet motora pārsegs un LED joslu ieskautie lukturu bloki izskatās burtiski kā nokopēti no „Qashqai”.
Auto profilam gan raksturīga dinamiskāka silueta līnija. Šo dinamiku papildina arī platie aizmugurējo starmešu ‘bumerangi’, diskrēts spoilera širmītis jumta nobeigumā un ne visai izteiksmīga difuzora imitācija aizmugurējā bufera apakšmalā. Tomēr dažos rakursos „Pulsar” (jo sevišķi aizmugures daļa) šķiet vizuāli smagnējs, un pat 17-collīgi riteņi nespēj kompensēt šo smagnējumu.
Apjomīgs salons
„Pulsar” var palepoties ar kompaktklasē garāko riteņu bāzi (2700 mm), kas ļāvusi izveidot „Nissan” hečbekam plašu salonu un ietilpīgu bagāžas nodalījumu.
Taču interjers ir vienkāršs, lakonisks, kā saka – bez liekas greznības. Tāpat kā citiem japāņu ražotāja modeļiem arī jaunajam hečbekam tas joprojām nav ne īpaši krāsains, ne omulīgs. Gan vadības pultī, gan viduskonsolē izmantotas tās pašas brāļa „Qashqai” detaļas.
„Pulsar” priekšējās sēdvietas ir platas, ērtas, ar itin apmierinošu sānu noturību. Plašs regulācijas diapazons ļauj viegli atrast optimālo sēdpozīciju. Stūre pieregulējama gan augstumā, gan arī dziļumā.
Apjomīgā salona otrajā rindā var brīvi sasēst trīs pilnizmēra pasažieri. Tiesa, aizmugurējo dīvānu par īpaši ērtu nenosauksi – tāds parasts, plakans soliņš –, toties sēdētājiem tur ir iespēja baudīt plašumu, kāds nav raksturīgs vairumam kompaktklases automobiļu. Pateicoties pagarinātajai riteņu bāzei, attālums starp priekšējo un aizmugurējo sēdekļu atzveltnēm sēdētāja augšstilbu-ceļu līmenī ir 692 mm. Ražotāja pārstāvji uzsver, ka tas ir ne tikai absolūti labākais rādītājs C segmentā, bet jau var sacensties ar tādiem D segmenta ‘laineriem’ kā, piemēram, „Kia Optima” vai „Mazda6”. Turklāt
„Pulsar” salonā daudz telpas ir ne tikai kāju, bet arī plecu-galvas apvidū,
un platā durvju aila nodrošina apbrīnojami vieglu iekāpšanu/izkāpšanu.
Arī „Pulsar” kravas nodalījums patīkami pārsteidz ar savu ietilpību. Gandrīz neticami, bet bagāžnieka apjoma ziņā tas pārspēj lielāko daļu tiešo konkurentu, tostarp „Opel Astra” (+25 l), „VW Golf” (+30 l) un „Toyota Auris” (+35 l). Bet, nolokot otrās rindas sēdekļu atzveltnes, „Nissan” hečbeka salonā iegūstama kravas telpa ar 1395 l ietilpību.
Bez pretenzijām uz sportiskumu
„Nissan” nelutina ar lielu dzinēju daudzveidību.
Pagaidām sortimentā ir tikai divi spēka agregāti.
Bāzes versijā „Pulsar” zem dzinēja pārsega atrodas 1,2 litru DIG-T turbomotors ar 115 ZS. Bet kā alternatīva klientiem tiek piedāvāts 1,5 l/110 ZS dCi dīzeļmotors. Standartā tie tiek komplektēti ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, bet komforta cienītāji (tikai pārī ar benzīnnieku) var izvēlēties Xtronic bezpakāpju variatoru.
Bez šaubām racionālākā izvēle ir „Renault” ražotais dīzelis. Šis spēka agregāts, ko pazīstam jau no „Renault Clio”, „Megane”, „Captur” un „Nissan Qashqai”, speciālus komentārus neprasa. Tas ir gana sparīgs un vienlaikus ekonomisks. Sešpakāpju pārnesumkārba darbojas viegli un precīzi, ļaujot maksimāli izmantot dzinēja dinamiskās potences. Taču interesanti, ka pārnesumu attiecības „Nissan” inženieri salāgojuši tā, ka pilsētas režīmā pārsvarā nākas izmantot trešo un ceturto pārnesumu, bet uz šosejas, kad ātrums samazinās līdz 85 km/h, indikators signalizē, ka jau vajadzētu pārslēgties no sestā uz piekto. Varam tikai pieņemt, ka tā ir savdabīga nodeva ekoloģijai…
„Pulsar” nepretendē uz sportiska automobiļa statusu.
Tam ir energoietilpīga un salīdzinoši komfortabla balstiekārta. Braucot ikdienišķā režīmā, tā īpašas pretenzijas neizraisa un sevišķi labi sevi parāda, kad nonākam uz izdangāta, ielāpiem klāta ‘nacionālās kvalitātes’ asfalta, vienīgi dinamiskāki manevri „Nissan” hečbekam nepadodas tik veikli kā sportiskākajiem šīs klases pārstāvjiem.
Auto vadāmība ir neitrāla. Stūres reakcijas – saprotamas un pietiekami precīzas, bremzes – spēcīgas un labi dozējamas.
Aprīkojums
„Pulsar” jau bāzes komplektā ietilpst seši drošības spilveni, ESP, Stop-start sistēma, kruīza un maksimālā ātruma uzraudzības, kā arī riepu spiediena kontroles sistēma. Bet galvenais lepnums, kas tradicionāli tiek iekļauts „Nissan” jaunākās paaudzes modeļu aprīkojumā, ir Safety Shield tehnoloģiju pakotne.
Tā autovadītājam ziņo par objektiem t.s. aklajās zonās, brīdina par frontālās sadursmes draudiem un ceļa horizontālā apzīmējuma neievērošanu. Un, protams, tam ir pieejama arī NissanConnect multimediju sistēma ar visām tās daudzveidīgajām iespējām.
Tīri subjektīvs viedoklis
It kā jau šķiet, ka ar „Pulsar” viss ir kārtībā – tas mūsdienīgi izskatās, ir apjomīgs un ērts, labi un paklausīgi brauc, taču manuprāt „Nissan” hečbekam pietrūkst tā, ko varētu saukt par personības šarmu. Tas ir nevis draudzīgs ceļa biedrs, bet drīzāk jau bezpersonisks pārvietošanās līdzeklis. Taču varbūt tas nemaz nav trūkums, un jums tieši tāds ir vajadzīgs.
„Nissan Pulsar” vērtē Ojārs Vētra
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
Testētā auto cenas un konkurenti
„Nissan Pulsar 1.5 dCi 110 M/T Acenta” | no 19 590 |
„VW Golf7 1.6 TDI 5MT Comfortline” | no 22 018 |
„Toyota Auris 1.4 D-4D DPF Active” | no 17 872* |
„Opel Astra HB 1.6 DTL StartStop M6 Active” | no 18 292 |
„Kia cee’d 1.6 CRDi M6 VGT LX Plus” | no 17 290 |
* Akcijas cena
Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4387 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1768 |
Augstums (mm) | 1520 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2700 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 385 / 1395 |
Pašmasa (kg) | 1305 |
Pilna masa (kg) | 1785 |
Klīrenss (mm) | 156 |
Vēja pretest. koeficients | n.d. |
Motors | R4; divi vārsti uz cilindru; 1461 cm3;81 kW (110 ZS) / 4000 apgr.260 Nm / 1750-2500 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 94 |
Degviela | Dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 190 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 11,5 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 4,1Uz šosejas – 3,3Jauktā režīmā – 3,6 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 46 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | sešpakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni | 2,96 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – torsionu vērpes sija |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski |
Riepas | 195/60 R16 |
Tehniskās apkopes cikls | 20 000 km vai reizi gadā |
Garantijas laiks | 3 gadi ar 100 000 km nobraukuma ierobežojumu |