„AutoMedia.lv” tests: izmēģinām „Nissan” takuzini „X-Trail”

1-Nissan X-Trail 2014

„Nissan X-Trail” trešajā paaudzē ir izmainījies līdz nepazīšanai, taču tas joprojām nav zaudējis savas bezceļu braucēja spējas.

Jauna identitāte

Sākotnēji „Nissan” dizaineri „X-Trail” bija izveidojuši kā klasiskas koncepcijas apvidnieku. Un tieši šī vizuālā džipiskuma dēļ modelim bija izveidojies savs uzticamu cienītāju loks. Pirmo divu paaudžu 13 gadu eksistences laikā tas tika pārdots 1,7 miljonu eksemplāru tirāžā.

23-Nissan X-Trail 2014

Taču ar jaunās paaudzes „X-Trail” japāņu kompānijas vadība saista daudz lielākus plānus. Proti, ik gadu paredzēts pārdot vairāk nekā pusmiljonu X līnijas automobiļu. Tieši tādēļ galvenais

akcents likts uz modernu ‘krosoverisku’ dizainu, kā uzdevums ir pievilināt ne tikai ortodoksālus apvidus braukšanas cienītājus,

bet krietni vien plašāku lietotāju auditoriju, tostarp arī daiļā dzimuma pārstāves, kuras līdz šim metušas iekāres pilnus skatus „Honda CR-V”, „Kia Sportage” un tiem līdzīgo virzienā.

Līdzšinējo robusto kastveida virsbūvi ir nomainījis visādceļu tūrista omulīgais siluets. Tajā eiropeisks modernisms apvienots ar japāniski agresīviem elementiem. Tiesa, autoindustrijas eksperti „Nissan” dizaineriem pārmet, ka tas kļuvis ļoti līdzīgs mazajam brālim „Qashqai”, uz ko „X-Trail” veidotāji var vien atbildēt, ka šajā industrializācijas laikmetā jau visi automobiļi kļūst aizvien līdzīgāki… Lai nu kā, taču galarezultāts iznācis visnotaļ pievilcīgs, turklāt nevar noliegt, ka tam ir arī savas oriģinālas iezīmes.

24-Nissan X-Trail 2014

Lai gan noapaļotā virsbūve neļauj to nojaust, taču jaunais „X-Trail” visās dimensijās ir kļuvis lielāks par priekšteci – par 17 mm garāks, par 30 mm platāks un par 5 mm augstāks, bet riteņu bāze pastiepusies garumā par 76 mm. Neraugoties uz šo izaugsmi, auto masu izdevies pat samazināt. Pateicoties plašākai augstizturīga tērauda izmantošanai, trešās paaudzes „X-Trail” ir aptuveni par 90 kg vieglāks nekā līdzšinējais modelis līdzīgā komplektācijā.

„X-Trail” pamatā ir tā pati universālā „Renault-Nissan” alianses CMF modulārā platforma, kas izmantota arī jau pieminētajam dižpārdoklim „Qashqai”. Abiem ir daudz unificētu komponentu un kopīgu detaļu, kas ļāvis samazināt ražošanas izmaksas.

Pa jaunam iekārtots salons

Tikpat kardināli kā āriene izmainījies arī „X-Trail” salons. Tiesa, „Nissan” dizaineri nav centušies izgudrot no jauna velosipēdu, bet ar ļoti minimālām modifikācijām šeit ir pielāgojuši jau pazīstamo „Qashqai” interjeru. Taču nekādu pretenziju – apdarē jaušams zināms elegances piesitiens, veiksmīgi kombinēti mīksta un cieta materiāla virsmas segmenti…

11-Nissan X-Trail 2014

Sevišķu uzmanību „Nissan” speciālisti veltījuši priekšējo sēdekļu optimizēšanai.

Lai nodrošinātu braucēju pēcpusei vienmērīgu slodzes sadali un neapgrūtinātu asinsriti, kas ir sevišķi būtiski ilgstošos pārbraucienos, liktas lietā pat „NASA” izstrādnes šajā jomā. Regulācijas diapazoni ir pietiekami plaši, lai vadītāja vietā komfortabli spētu iekārtoties visdažādākās komplekcijas braucēji.

7-Nissan X-Trail 2014

Pateicoties riteņu bāzes pagarinājumam, „X-Trail” salons kļuvis ietilpīgāks. Lai gan arī līdz šim par vietas trūkumu nenācās žēloties, tagad tajā iespējams izvietot vēl trešo sēdekļu rindu. Protams, bagāžnieka papildvietas – pieejamas opciju sarakstā par 800 eiro – nav tik ērtas kā pilnizmēra minivenā, taču, ja apstākļi spiež, īsam braucienam tajās varēs iespīlēties arī pāris pieauguši pasažieri. Toties otrajā rindā ļauts baudīt lielu brīvību – vairāk vietas ir visos virzienos, jo sevišķi pēdu/ceļu apvidū. Tāpat kā priekštecim arī jaunajam „X-Trail” otrās rindas sēdekļi ir bīdāmi tālumā un tiem ir regulējams atzveltņu slīpums.

Pārdomāts praktiskums

Ja gadījumā viena vai abas bagāžnieka vietas nav aizņemtas, tās ar vieglu rokas kustību var salocīt, noglabājot grīdā un iegūstot apjomīgu telpu dažādas mantības pārvadāšanai.

Flexi-board plaukta panelis palīdz racionālāk izmantot kravas nodalījumu.

To iespējams novietot dažādos veidos, tādējādi organizējot transportējamo lietu racionālu sagrupēšanu un nostiprināšanu bagāžas telpā. Novietots augšējās etažeres stāvoklī, tas iztur līdz 10 kg svaru, bet iesēdināts grīdā – līdz 75 kg.

4-Nissan X-Trail 2014

Patīkams luksuss ir motorizētā bagāžnieka durvju atvēršanas/aizvēršanas sistēma: piespied pogu un tīksminies, kā notiek process – varbūt nedaudz lēnīgi, taču ērti.

Pa ekonomijas ceļu

Šobrīd vienīgais „X-Trail” piedāvājumā esošais spēka agregāts ir „Renault” un „Nissan” kopīgi radītais 1,6 l/130 ZS „dCi” turbodīzelis. Kāda vilšanās! Iepriekšējā paaudzē „Nissan” taču piedāvāja divlitrīgu 150 ZS turbodīzeli…

3-Nissan X-Trail 2014

Pag, pag, nestrebiet karstu! Kā izrādās, šis motors nemaz nav švakāks par iepriekšējo. Griezes momenta ziņā abi ir līdzīgi, bet šis dīzeļdzinējs savus 320 Nm sasniedz jau pie 1750 apgriezieniem, tādējādi nodrošinot vienmērīgi sparīgu vilkmi, un rezultātā

jaunais „X-Trail” no nulles līdz simtam paātrinās par 0,2 sekundēm ātrāk nekā vecākais brālis.

Ievērojami lielāka starpība ir degvielas patēriņa rādītājos. Pilsētas apstākļos vecais „X-Trail” nosvilināja 8,5 l/100 km, bet ārpilsētas ceļos – 6,0 l/100 km, turpretim jaunajam šie teorētiskie patēriņa rādītāji ir atbilstoši 6,2 un 4,8 litri. Mums, braucot aktīvā testa režīmā, izdevās noturēties pie 7,6 l/100 km robežas, un arī tas uzskatāms par visnotaļ labu sniegumu.

17-Nissan X-Trail 2014

Šis neapšaubāmi ir ļoti saprātīgs veiktspējas un ekonomijas kompromiss, diemžēl tiem klientiem, kas labprātāk izvēlētos kaut ko „pikantāku”, „Nissan” pagaidām nav ko piedāvāt…

Joprojām spēkā piedāvājums nobraukt no ceļa

Jaunā „X-Trail” 210 mm klīrenss ļauj bez bailēm nobraukt no ceļa cietā seguma, lai meklētu piedzīvojumus pie dabas krūts.

„Nissan” krosovers pilnpiedziņas versijā no priekšteča ir saņēmis mantojumā praksē sevi pierādījušo All Mode 4×4-i transmisiju. Ja vadītājs ar viduskonsolē novietoto apaļo režīmu pārslēdzēju ikdienā izmantojamo 2WD režīmu nomaina pret Auto, normālos apstākļos motors joprojām griež tikai auto priekšējos riteņus, bet brīdī, kad kāds no tiem sāk izbuksēt, ar starpasu viskosajūga starpniecību talkā pieslēdzas arī aizmugurējie riteņi. Savukārt smagākam bezceļam rezervē ir 4WD Lock pastāvīgas pilnpiedziņas režīms (darbojas līdz 30 km/h).

20-Nissan X-Trail 2014

Patīkamu iespaidu atstāj „X-Trail” neatkarīgā balstiekārta. Tā ir saturīga, ar labu energoietilpību – tieši piemērota mūsu pussabrukušajiem reģionālajiem 2.kategorijas autoceļiem. Tā labi slāpē nelielas vibrācijas un pacietīgi iztur arī spēcīgākus triecienus. Elektriskais stūres pastiprinātājs rūpējas par vieglu vadāmību, taču ar labu informativitāti neizceļas. Auto bremzes ir spēcīgas un prognozējamas.

Rezumējums

Kopumā „X-Trail” ir saglabājis priekšteču labās īpašības, taču no skata – viens apgalvos, ka tas izskatās labāk, bet cits to kategoriski noliegs – padarīts tik aplam līdzīgs „Qashqai”, ka jāaplūko divreiz, lai nekļūdītos. Vai tiešām šī „Nissan” kultivētā vienveidība vainagosies ar komercpanākumiem („Audi” taču šāda stratēģija strādā…)?

 

„Nissan X-Trail” vērtē Ojārs Vētra

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto cenas eiro un konkurenti

„Nissan X-Trail 4×4 dCi 130 MT Acenta” no 27 590
„Toyota RAV4 2.0 D-4D DPF 4×4 Luxury” no 29 120
„Kia Sportage EX 2.0 CRDi 4WD 6MT” no 24 890
„Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD Titanum” no 27 815 *
„Honda CR-V 2.2 Elegance 4WD MT” no 31 500

* Akcijas cena

Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4640
Platums bez spoguļiem (mm) 1820
Augstums (mm) 1715
Riteņu garenbāze (mm) 2705
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 550 / 1982
Pašmasa (kg) 1580
Pilna masa (kg) 2150
Klīrenss (mm) 210
Motors R4; četri vārsti uz cilindru; 1598 cm3;96 kW (130 ZS) / 4000 apgr.320 Nm / 1750 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro 5+
CO2 emisijas (g/km) 139
Degviela Dīzeļdegviela
Maksimālais ātrums (km/h) 186
Dinamika 0-100 km/h (s) 11,0
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 6,2Uz šosejas – 4,8Jauktā režīmā – 5,3
Degvielas tvertnes tilpums (l) 60
Velkošā ass Elektroniski kontrolējama pilnpiedziņa
Ātrumkārba sešpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni 3,2
Stūres pastiprinātāja tips Hidraulisks
Balstiekārta Priekšā – McPhersonAizmugurē – neatkarīgā daudzsviru
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 225/60 R18
Tehniskās apkopes cikls 20 000 km vai reizi gadā
Garantijas laiks 3 gadi vai 100 000 km
Birkas: