„AutoMedia.lv” tests: „Jeep Cherokee” – amerikāņi dod vaļu nepieradinātajai mākslai

Jeep Cherokee 2014 tests 25

Pateicoties galvenā dizainera Grega Hauela un viņa padoto mākslinieciskajiem centieniem, „Cherokee” jaunajā paaudzē ir zaudējis oriģināli robusto indiāņa profilu un šobrīd izskatās kā „Jeep Grand Cherokee” un „Nissan Juke” ārlaulības dēls…

Nonākot „FIAT” paspārnē, „Chrysler” (un tā meitasuzņēmuma „Jeep”) ražotās automašīnas beidzamajos gados pakāpeniski kļuvušas eiropeiski saprotamākas – tās moderni izskatās, labi brauc, ir patīkami iekārtotas. Proti, strauji attīstījušās uz labo pusi. Taču, izmantojot itāļu demokrātisko pārvaldes sistēmu,

„Jeep” dizaina nodaļā sākuši uzdarboties citādi domājošie.

Pieklājīgu ļaužu sabiedrībā patiesībā tādu īpīšu (tā dažādus dzīves pabērnus dēvēja mana vecāmāte – viņa kā pedagoģe pagājušā gadu simteņa piecdesmitajos un sešdesmitajos strādāja Jelgavas palīgskolā) izskatu nav pieņemts skaļi apspriest. Šajā gadījumā, ja gribam raksturot „Jeep Cherokee” dizainu, diplomātiski izlīdzamies ar lakonisku apzīmējumu ‘interesants’. Un tūdaļ pārejam pie automobiļa satura, kur arī ir ne mazums, ko apspriest.

Jeep Cherokee 2014 tests 16

Piemēram, kā liecina ražotāja informācija, 65% jaunā „Cherokee” virsbūves veidota no augstizturīga tērauda. Tas ir ievērības cīnīgs rādītājs pat pēc premium klases standartiem. Līdz ar to arī „Jeep” pasīvā (un ne tikai) drošība ir piecu zvaigžņu vērtībā.

Nopietna revīzija veikta arī salonā

„Cherokee” interjers ir izmainījies gan dizainiski, gan kvalitatīvi. Dizainiski tas kļuvis nevis tikpat provokatīvs kā āriene, bet gluži otrādi – pat ļoti pievilcīgs. Kas attiecas uz kvalitāti, tad tas nav tikai mūsu subjektīvs vērtējums. 2013.gadā autoritatīvais nozares medijs „Ward’s Auto” ir atzinis šo par labāko savā klasē.

Jeep Cherokee 2014 tests 07

Jā, te vairs nav ne miņas no amerikāniskā bezpersoniskuma. „Cherokee” salons patīkami pārsteidz ar skatam un taustei patīkamiem materiāliem, plašumu un ērtām sēdvietām. Apsēdies un baudi braucienu! Nu labi, ja gribam būt kaut kripatiņu kritiski,– priekšējā krēsla atzveltnei varētu būt stingrāks sānu atbalsts… Toties, atverot priekšējā pasažiera sēdekļa ‘padibeni’, atklājas labi nomaskēta, ērta sīkmantu slēptuve.

Aizmugurējās sēdvietas ir pietiekami plašas un apjomīgas visos līmeņos, lai tajās gana ērti varētu iekārtoties arī garāka auguma (183…187 cm) pasažieri. Atbilstoši katra braucēja komforta prasībām, var pielāgot atzveltnes leņķi, un šurpu-turpu bīdīt (15 cm diapazonā) pašu sēdekli.

Jeep Cherokee 2014 tests 04

Vadītāja vieta sakārtota ergonomiski pareizi. Glīti izveidots, korekti gradēts un labi lasāms mērinstrumentu bloks. Starp apaļajiem spidometra un tahometra pulksteņiem novietots 7-collīgs krāsains bortdatora infoekrāns, kurā stūresvīrs var izvēlēties konkrētajai situācijai aktuālāko „bildi”.

Jeep Cherokee 2014 tests 03

No „FIAT” aizgūtā jaunākās paaudzes multimediju sistēma UConnect ar 8,4” skārienjutīgu monitoru priekšējā paneļa centrā. Pateicoties loģiski izveidotai saskarnei, tā ir vienkārši un ērti lietojama.

Multimediju centrs atbild par visu,

sākot no salona mikroklimata līdz pat navigācijai, turklāt draudzējas ar visu marku viedtālruņiem. Tiem, starp citu, „Jeep” ir iekārtota bezvadu uzlādes sistēma. Ups, tā gan noderēs tikai aparātiem, kam ražotājs ir paredzējis šādu uzlādes iespēju…

Uzmanības centrā itāļu dīzelis

„Jeep Cherokee” spēka agregātu gammā ir trīs opcijas. ‘Lietotājam praktiskajam’ tiek piedāvāts „FIAT” ražots divlitrīgs Multijet II turbodīzelis. Ekonomiskajā, t.i., divu riteņu piedziņas versijā tā jauda ir 140 ZS, un komplektā tiek uzstādīta sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba. Taču uzmanību! Arī šeit mūs sagaida kārtējais jaunums.

Jeep Cherokee 2014 tests 09

Ja iepriekšējās paaudzēs „Cherokee” bija aizmugurējo riteņu piedziņa, tad tagad par velkošajiem kļuvuši priekšējie.

Savukārt pilnpiedziņas džipa aizjūgā tam pašam divu litru dīzelītim ir jau 170 zirgi, un tos kontrolē jaunākās paaudzes deviņu pakāpju ‘automāts’. Bez tam sportiskuma cienītājiem ir iespēja izvēlēties spēkpilno 3,2 l Pentastar V6 dzinēju ar 272 ZS un 312 Nm, protams, pārī ar šo pašu ‘automātu’. Taču jārēķinās, ka šim pēdējam raksturīga tipiski amerikāniska apetīte.

Nevis džips, bet krosovers

„AutoMedia.lv” ar lielu interesi piekrita izmēģināt „Cherokee” bāzes versiju ar mazāk jaudīgo dīzeli, manuālo pārnesumkārbu un „Jeep” tradicionālajam apvidnieka tēlam tik netipisko divu riteņu piedziņu. Līdz ar to, kā varat nojaust, šādam komplektācijas variantam netiek piedāvāti arī pārējie apvidus braukšanas atribūti. Tātad patiesībā nevis džips, bet kā beidzamajā laikā kļuvis modīgi teikt – krosovers.

Jeep Cherokee 2014 tests 15

Šādā komplektācijā jūs iegūstat tikai džipisku izskatu (lai kāds arī tas būtu vai nebūtu izdevies), paaugstinātu klīrensu un lielos riteņus. Tīri no praktiskā viedokļa neko vairāk arī nevajag. Pirmkārt tādēļ, ka mūsdienās vairāk nekā 95% auto lietotāju savus ‘bobikus’ pamatā izmanto, lai zīmētos lielveikalu stāvvietās, un tā arī nekad nenobrauc no ceļa cietā seguma. Otrkārt, pieredze rāda, ka ar šādu off-road minimumu un apdomu var ļoti tālu tikt. Un treškārt, šāds atviegloti aprīkots krosovers noteikti ir vieglāk braucams un vadāms, kā arī ekonomiskāks ikdienas apstākļos.

Zinot, ka jaunais „Cherokee” veidots, izmantojot to pašu platformu, kas ir tādu vieglo auto modeļu kā „Alfa Romeo Giulietta”, „Chrysler 200” un „Dodge Dart” pamatā, nemaz nepārsteidz visādceļu braucējam netipiskā, sportiski stingrā gaita.

Uz kvalitatīva asfalta seguma tas priecē ar lielisku taisnvirziena gaitas stabilitāti,

precīzu un informatīvu stūri un minimālām sānu svārstībām straujāku līkumu kaskādēs. Diemžēl tur, kur beidzas Eiropas kvalitātes asfalts – un mūsu Dievzemītē tas beidzas itin ātri –, atklājas šī sportiskuma nepatīkamās blaknes. Ja piekare visnotaļ pacietīgi tiek galā ar sīkiem ceļa nelīdzenumiem, tad uz lielākiem asfalta ielāpiem, kā arī uz lielpilsētas bruģa auto gaita jau kļūst nervozi drebelīga. Un sevišķi tas jūtams, nonākot uz izdangātas grants ceļa ‘redeles’ – vidē, kur krosovera tipa automobilim it kā vajadzētu justies salīdzinoši komfortabli.

Jeep Cherokee 2014 tests 13

Divlitru dīzelis neizceļas ar īpašu sportiskumu, tomēr itin atsaucīgi izpilda dažādas sarežģītības dinamiskos vingrinājumus, ļauj viegli iekļauties nevienmērīgā satiksmes straumē, arī lielceļa režīma 90…110 km/h notur bez kurnēšanas un, ja vajag, spēj arī vairāk. Tiesa, augstāku apgriezienu diapazonā „Jeep” lieliski izolētajā salona telpā kļūst manāms itāļu dīzeļa dusmīgais burkšķis.

Protams, dīzeļa galvenā burvība ir degvielas ekonomijā. Jāatzīstas, ka mums „AutoMedia.lv” testa brauciena laikā neizdevās pat pietuvoties ražotāja norādītajai 5,3 l vidējā patēriņa robežai. Braucot nevienmērīgā un brīžiem visai enerģiskā ritmā, auto bortdators beigās rādīja 6,1 l/100 km, taču arī to varam pieņemt par šādas komplekcijas automobilim visnotaļ pieņemamu rādītāju.

Rezumējums

Šokējoši atšķirīgs dizains – tas ir drosmīgs mēģinājums. Ne mazums šādu mēģinājumu beigušies neveiksmīgi, taču vēsture atceras (dažus) gadījumus, kad uzdrīkstēšanās ir vainagojusies ar spožiem komerciāliem panākumiem. Atgādināsim, ka svaigāko no tādiem sauc „Nissan Juke”. Kas zina, varbūt arī „Jeep Cherokee” izdosies…

„Jeep Cherokee FWD”  vērtē Ojārs Vētra

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto cenas un konkurenti

„Jeep Cherokee 2.0 CRD Longitude FWD” no 33 400
„Mitsubishi Outlander 2.2 DID 4WD 6MT AS&G Intense” no 30 900
„Nissan Murano 2.5 DCi 4×4 DPF AT Tekna Pack” no 47 090
„Toyota RAV4 2.0 D-4D PDF 4×2 Start&Stop Standart” no 24 530
„Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D Dynamic 6MT” no 27 945

Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4624
Platums bez spoguļiem (mm) 1859
Augstums (mm) 1697
Riteņu garenbāze (mm) 2700
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 591-714/1267
Pašmasa (kg) 1828
Pilna masa (kg) 2345
Klīrenss (mm) 157–168
Vēja pretest. koeficients 0,322
Motors R4; četri vārsti uz cilindru; 1956 cm3;103 kW (140 ZS) / 4000 apgr.350 Nm / 1750-2500 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 138
Degviela Dīzeļdegviela
Maksimālais ātrums (km/h) 187
Dinamika 0-100 km/h (s) 11,1
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 6,4Uz šosejas – 4,6Jauktā režīmā – 5,3
Degvielas tvertnes tilpums (l) 60
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba sešpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni 3,1
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks
Balstiekārta Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – neatkarīgā, daudzsviru
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 225/60 R17
Tehniskās apkopes cikls 15 000 km vai reizi gadā
Garantijas laiks 3 gadi

 

Birkas: