„AutoMedia.lv” tests: „Mitsubishi Outlander PHEV” elektriskā atkarība (+FOTO)

1-Mitsubishi Outlander PHEV

Trešās paaudzes „Outlander” nebūt vairs nav uzskatāms par jaunu modeli. Eiropā tas tiek pārdots jau kopš 2012.gada rudens. Bet pagājušajā rudenī „Mitsubishi” uzsāka „Outlander PHEV” – krosovera hibrīdversijas – tirdzniecību.

Sākotnēji ar to tika iepazīstināta sabiedrība vecajās Eiropas valstīs, līdz beidzot tas ir sasniedzis arī Latviju.

Ar ko hibrīdauto atšķiras no bāzes modeļa?

Tam ir par 15 mm pazemināts klīrenss un par 170 kg pieaugusi pašmasa. Vizuāli tas būtiski neatšķiras no parastā „Outlander”, bet par to, ka automobilis ir atšķirīgs ļauj nojaust divas „uzpildes” lūciņas. Kreisajā pusē – tradicionālā benzīna bākas atvere, bet labajā apslēptas divas pieslēgvietas akumulatoru uzlādei. Viena paredzēta ātrās uzlādes automāta spraudnim, bet otra, izmēros mazāka, auto komplektā esošajam transformatoram, kas izmantojams uzlādei no 240V sadzīves elektrotīkla.

35-Mitsubishi Outlander PHEV

„Outlander PHEV” vadības pultī ir vairāki obligātie hibrīdauto aksesuāri. Uz viduskonsoles, kur bāzes modelim novietota starpasu viskosajūga piespiedu bloķēšanas poga, šim atrodas elektromotoru piespiedu aktivizēšanas taustiņš, bet līdzās otrs, ar kuru var aktivizēt uzlādes režīmu vai atlikt uz vēlāku elektriskā režīma izmantošanu. Tahometra vietu ieņēmis enerģijas plūsmas intensitātes rādītājs. Citādi gan salons ir tāds pats kā bāzes modelim. (salona atšķirības varat novērtēt fotogalerijā).

5-Mitsubishi Outlander PHEV

Akumulatoru bloks noglabāts zem auto grīdas, tādēļ papildus elektriskais aprīkojums atņēmis auto bagāžniekam tikai 40 litrus. Tomēr akumulatori un nodalījums elektrouzlādes kabeļu galbāšanai laupījis PHEV iespēju būt septiņvietīgam, ko spēj ierindas „Outlander”. (arī bagāžnieka atšķirības varat novērtēt fotogalerijā).

„Superekonomisks” hibrīds?

Teorija ir tāda, ka „Outlander PHEV” galvenais dzinējspēks ir divi elektromotori – pa vienam uz katru asi. To jauda ir 60 kW (katram). Tad nu tie bez jebkādas mehāniskas saiknes – kardāna vārpstas un starpasu sajūga – nodrošina automobilim pastāvīgu visu riteņu piedziņu. Savukārt divlitrīgais benzīna dzinējs pamatā ir nepieciešams akumulatoru baterijas lādēšanai un pieslēdzas talkā elektromotoriem vienīgi strauja paātrinājuma gadījumā vai augstu ātrumu režīmos. Varētu domāt, ka reti… Turklāt, atšķirībā no dažādiem priusiem,

„Outlander PHEV” elektriskajā režīmā spēj braukt ar ātrumu līdz 120 km/h.

„Mitsubishi” pārstāvis uz mūsu demo automašīnas aizmugurējā loga bija uzrakstījis grūti aptveramu degvielas vidējā patēriņa skaitli – 1,9 l/100 km (interesanti, ka Latvijas medijiem izplatītajā preses relīzē bija minēts vēl optimistiskāks rādītājs – 1,6 l/100 km).

24-Mitsubishi Outlander PHEV

Nedaudz iedziļinoties ražotāja popularizētajā informācijā, uzzinām, ka akumulatoru baterijas kapacitāte (12 kWh) ļauj automobilim elektriskajā režīmā veikt 55 km. Bet ar pilnu uzlādi un uzpildītu degvielas tvertni „Outlander PHEV” varot nobraukt 823 kilometrus.

Septītās klases cienīgs teksta uzdevums, kurā gribam noskaidrot, cik liela ir „Outlander” hibrīda degvielas tvertne? Un katrs skolas puika, izmantojot iepriekš minētos izejas datus, itin veicīgi izskaitļos, ka tās tilpums ir 14,6 litri. Šķiet pamaz… Taču

kam gan automobilim, kurš tērē nepilnus divus litrus uz simtu, vajadzētu lielāku bāku?

Patiesība izrādās krietni prozaiskāka

Ne pilsētas satiksmes, ne saudzīgā šosejas režīmā „AutoMedia.lv” testa laikā mums neizdevās elektriskajā režīmā nobraukt ne tuvu 55 km. Interesanti, ka auto bortdators ne brīdi pat neuzdrīkstējās solīt tādu gaitas rezervi. Ar pilnībā uzlādētu bateriju starta momentā ik rītu tas konsekventi rādīja 33 km. Diemžēl pat relatīvi maigos laika apstākļos pilsētas režīmā elektroenerģija izsīka jau pēc 20 km, bet, braucot vienmērīgi ar 90 km/h pa šoseju, tā beidzās aptuveni pēc 17 km. Pēc tam par galveno dzinējspēku palika benzīna motors, kurš turpmākajā ceļā „bez mazākajiem sirdsapziņas pārmetumiem” svilināja vidēji 9,3 l/100 km. Tobrīd ar zināmu gandarījumu konstatējām, ka „Outlander PHEV” degvielas tvertnes ietilpība īstenībā ir – kā melns uz balta rakstīts tehniskajos datos – 45 litri.32-Mitsubishi Outlander PHEV

Rūpīgāk iedziļinoties tehnisko parametru tabulās, uzduramies arī citam degvielas vidējā patēriņa rādītājam –

5,8 l uz 100 km arī nebūt nav viegli sasniedzams, taču izskatās jau ticamāks apsolījums.

Palēninājuma un bremzēšanas laikā elektromotori pārslēdzas darbam ģeneratoru režīmā, pārvēršot rites kinētisko enerģiju elektriskajā, un tādējādi tie piedalās elektroenerģijas atražošanas procesā. Šis „pienesums” ļauj sastrēgumu pilsētas apstākļos pārvietoties, epizodiski atkal izmantojot elektrisko piedziņu, tātad kādu brīdi nepatērējot degvielu.

21-Mitsubishi Outlander PHEV

Kādēļ hibrīdam pie stūres ir pārslēdzēja lāpstiņas kā sporta automobilim? Kā izrādās tās paredzētas, lai mainītu dzinēju bremzējošo spēku un attiecīgi kinētiskās enerģijas rekuperācijas intensitāti. Ja režīmā B1 mašīna ripo šķietami viegli, tad maksimālajā B6 tā pat bez bremžu izmantošanas palēninās ļoti strauji.

Vēl viens ieguvums, ko devusi „Outlander PHEV” atšķirīgā hibrīdsistēma, ir elektromobilim raksturīga atsaucība. Proti, nav jāgaida, līdz elektroniskās „smadzenes” sapratīs komandu, kas dota ar labās kājas spiedienu uz akseleratora pedāļa, un izskaitļos, kā rīkoties. Elektromotori reaģē nekavējoties. Pie kam tas notiek klusi un ar apbrīnojamu vieglumu.

20-Mitsubishi Outlander PHEV

„Outlander PHEV” ir stingrāka piekare, taču palielinātās masas un pazeminātā (aptuveni par 30 mm) smaguma centra dēļ, tā gaita šķiet pat sabalansētāka nekā bāzes modelim.

Rezumējums

„Mitsubishi” hibrīdsistēmas summārā jauda ir 220 ZS. Proti, dinamisko parametru ziņā „Outlander PHEV” ir līdzvērtīgs versijai ar 2,4 litru benzīna motoru, tomēr galvenais ieguvums ir ievērojami zemāks degvielas patēriņš un attiecīgi arī CO2 izmeši. Turklāt hibrīda efekts kļūst sevišķi jūtams, braucot nevienmērīgi plūstošā pilsētas satiksmes straumē.

Taču par šo taupību brangi jāpiemaksā. Un šī cenas starpība nekādi nebūs atgūstama uz degvielas ekonomijas rēķina. Cita lieta, ja jūs esat gatavs to uztvert kā investīciju vides atveseļošanas labā…

„Mitsubishi Outlander PHEV” vērtē Ojārs Vētra

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

„Testētā auto” cenas (eiro) un konkurenti

„Mitsubishi Outlander PHEV” no 35 000
„Lexus RX 450h” no 60 557
„Peugeot 508 RXH” no 42 000
„Audi Q5 2.0 TFSI quattro Hybrid” no 52 489

„Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4655
Platums bez spoguļiem (mm) 1800
Augstums (mm) 1680
Riteņu garenbāze (mm) 2760
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 463 / 900
Pašmasa (kg) 1810
Pilna masa (kg) 2310
Klīrenss (mm) 190
Hibrīdsistēma:
Iekšdedzes dzinējs R4; četri vārsti uz cilindru; 1998 cm3;89 kW (121 ZS) / 4500 apgr.190 Nm / 4500 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 135
Degviela Benzīns
Elektromotori 2 gab. (viens priekšā, otrs aizmugurē);sinhroni līdzstrāvas;60 / 60 kW; 137 / 195 Nm
Akumulatoru baterija Litija-jonu; 300 V; 12 kWh
Maksimālais ātrums (km/h) 170
Dinamika 0-100 km/h (s) 11,0
Degvielas patēriņš (l/100 km) Jauktā režīmā – 5,8
Degvielas tvertnes tilpums (l) 45
Velkošā ass Elektroniski kontrolējama pilnpiedziņa
Ātrumkārba sešpakāpju automātiskā
Stūresrata apgriezieni 2,9
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks
Balstiekārta Priekšā – McPhersonAizmugurē – netakarīga daudzsviru
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 225/55 R18
Tehniskās apkopes cikls 20 000 km vai reizi gadā
Garantijas laiks 5 gadi vai 150 000 km

 

Birkas: