Pērn septembra sākumā Rīga, pateicoties mazajam nišas automobilītim „Opel Adam Rocks” bija teju visas Eiropas autopreses fokusā. Kā nekā tieši mūsu galvaspilsētā noritēja šī modeļa Eiropas oficiālie preses testi. Arī mēs tur bijām pārstāvēti un viedokli par „Adam Rocks” jau paudām. Bet – dubults taču neplīst…
Turklāt, lai arī pieminētās Eiropas testu sesijas programma kopumā bija interesanta, taču braukšanas ziņā visai paskopa. Toreiz ar „Adam Rocks” pa lielpilsētu un Pierīgu izdevās noripināt vien mazliet virs 100 kilometrus. Varbūt ko nepamanījām, neizjutām, nesapratām?..
Šovasar „Opel” pārstāvji mazo bumbuli piedāvāja izmēģināt vēlreiz. Nu jau nopietnāk – individuāli un uz vairākmām dienām.
Diemžēl arī otrajā reizē, gluži tāpat kā modeļa prezentācijas testos, „AutoMedia.lv” rokās nonāca „Adam Rocks” ar trīscilindru 1,0 l benzīna turbomotoru jaudīgākajā 115 Zs versijā. Protams, šis motors ir visnotaļ efektīgs, to jau atzīmējām pērn, taču tādējādi zuda iespēja salīdzināt ar citiem pieejamajiem spēka agregātiem. Mazākjaudīgo 90 Zs vērto šī paša motora versiju laikam apsvērt īpašas jēgas nav. Skaidrs pat bez braukšanas, ka dinamisko spēju ziņā tas ir vājāks, degvielas ekonomijas ziņā nez vai, ko jūtamu dos, bet auto ar to maksā vien ap 300 eiro lētāk.
Interesanti būtu bijis, piemēram, izmēģināt „Adam Rocks” ar bāzes 1,2 litru (70 Zs) benzīna motoru. Protams, sniegums sagaidāms krietni pieticīgāks, taču arī cena jau tuvojas par šādu mazuli tīri pieņemamiem eiro apmēriem – no 15 034, tā vietā, ka 1,0 litra versija pat 90 Zs gadījumā prasa vismaz 17 222 eiro. Bet vēl jau pa vidu ir arī mazliet ‘atsperīgākais’ 1,4 litru motors ar trim jaudas versijām, kas visas bāzes aprīkojumā ‘palien’ zem 16 tūkstošiem eiro. Galu galā ir taču arī visdārgākais un žiperīgākais „Rocks S”, bet nekā…
Sākotnējo viedokli par „Adam Rocks” teju septiņreiz veikto kilometru ziņā garākais un dažādākos ceļos veiktais otrais brauciens nemainīja.
„Rocks” nav un nevar būt krosovers. Tas ir vien atšķīrīga, krāšņa piespraude pie jau tā bagātīgi rotātā „Opel Adam” tērpa. Diviem teju vienmēr ar pietiekamu ietilpību un ar iespēju reizēm paķert kādu līdz.
Mūsu robotā ‘gruntene’ šim automobilītim diezko nepatīk. Nākas saklausīt pa kādam nepatīkamam būkšķim piekarē pat brīžos, kad liekas, ka nekā krimināla jau uz ceļa nebija. Varbūt šo efektu pastiprināja zemprofila riepas un piekare nemaz necieš no energoietilpības trūkuma? Turklāt ļoti īsā garenbāze likumsakarīgi vedina „Rocks” uz ātru mešanos šķērsām. Aktīvās drošības sistēmas visumā ar to labi cīnās, bet jāatceras, ka līdz zināmiem limitiem, jo fiziku pavisam apmuļķot taču nevar. Bet kurš mazauto gan ir savādāks? Toties uz asfaltu arī lielos ātrumos „Rocks” ir visnotaļ stabils un kursu tur teicami.
Pārnesumkārba ikdienas nesteidzīgā ritmā ļauj braukt teju kā ar automātu. Sestajā robā var braukt pat ar 50 km/h, jo dzinējs tur ap 1100 apgriezienus. Un pie 120 km/h tas griežas ar mēreniem 3000 apgriezieniem.
Ilagākais un garākais testbrauciens atklāja, ka „Adam Rocks” ar šo 115 Zs motoru var būt vairāk nekā par litru uz 100 km taupīgāks nekā rādījās pērn eirotestu sesijā Pierīgā.
Skaidrs, ka mūsu salīdzinoši mazturīgai un mazus auto ne visai cienošai publikai kaudzi ar „Rocks” pārdot neizdosies. Taču, izrādās, ka gada laikā Latvijā ir notirgots vien viens šāds automobilis… Skumji, jo auto tiešām ir visnotaļ interesants.
Zvaigznītes, kā pierasts mūsu testu materiāliem šoreiz nezīmēsim, tas taču jau darīts. Ja interesē – veriet vaļā senāko rakstiņu.
Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 3747 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1720 |
Augstums (mm) | 1493 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2311 |
bagāžas nodalījuma tilpums (l) | Min-170; max-663 |
Pašmasa (kg) | 1156 |
Pilna masa (kg) | 1510 |
Klīrenss (mm) | 140 |
Motors | R3 turbo; četri vārsti uz cilindru; 999 cm3; tiešā degvielas iesmidzināšana85 kW (115 Zs) pie 5200 apgr./min170 Nm no 1800 līdz 4000 apgr./min |
Atgāzu emisiju klase | Euro 6 |
CO2 emisijas (g/km) | 119 |
Degviela | Benzīns Ai-95 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 196 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 9,9 |
Dinamika 80-120 km/h (s) | 10,9 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 6,3;Uz šosejas – 4,4;
Jauktā režīmā – 5,1 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 35 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | sešpakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni | 2,6 (AutoMedia.lv noteikts) |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks ar mainīgu slodzi |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson neatkarīgā;Aizmugurē – daļēji atkarīgs vērpstienis |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diski;Aizmugurē – diski |
Riepas | 215/45 R17 |
„AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Adam Rocks 1,0 Ecotec 6MT” borta datora
Rīgā (pilsētas režīmā) | 22,5 km ar vid. ātrumu 23,5 km/h – 8,6 l/100 km |
Rīga-Jaunjelgava-Jēkabpils-Pļaviņas (kombinētā režīmā) | 173,2 km ar vid. ātrumu 63,3 km/h – 6,4 l/100 km |
Pļaviņas-Vietalva-Ērgļi-Madona-Cēsis-Alūksne-Jēkabpils (kombinētā režīmā) | 443,4 km ar vid. ātrumu 47,2 km/h – 6,8 l/100 km |
Jēkabpils-Pļaviņas-Aizkraukle-Rīga (šosejas režīmā) | 154,5 km ar vid. ātrumu 73,2 km/h – 5,5 l/100 km |
Kopā testa laikā veikti | 793,6 km ar vid. ātrumu 52,3 km/h – 6,5 l/100 kmOdometra rādījums testa sākumā: 13 713 km
Odometra rādījums testa beigās: 14 507 km |