„AutoMedia.lv” tests: otrais brauciens ar „ Opel Adam Rocks” viedokli nemaina

13-Opel Adam Rocks_Latvija 02.08.2015. 05

Pērn septembra sākumā Rīga, pateicoties mazajam nišas automobilītim „Opel Adam Rocks” bija teju visas Eiropas autopreses fokusā. Kā nekā tieši mūsu galvaspilsētā noritēja šī modeļa Eiropas oficiālie preses testi. Arī mēs tur bijām pārstāvēti un viedokli par „Adam Rocks” jau paudām. Bet – dubults taču neplīst…

Turklāt, lai arī pieminētās Eiropas testu sesijas programma kopumā bija interesanta, taču braukšanas ziņā visai paskopa. Toreiz ar „Adam Rocks” pa lielpilsētu un Pierīgu izdevās noripināt vien mazliet virs 100 kilometrus. Varbūt ko nepamanījām, neizjutām, nesapratām?..

Šovasar „Opel” pārstāvji mazo bumbuli piedāvāja izmēģināt vēlreiz. Nu jau nopietnāk – individuāli un uz vairākmām dienām.

10-Opel Adam Rocks_Latvija 02.08.2015. 13

Diemžēl arī otrajā reizē, gluži tāpat kā modeļa prezentācijas testos, „AutoMedia.lv” rokās nonāca „Adam Rocks” ar trīscilindru 1,0 l benzīna turbomotoru jaudīgākajā 115 Zs versijā. Protams, šis motors ir visnotaļ efektīgs, to jau atzīmējām pērn, taču tādējādi zuda iespēja salīdzināt ar citiem pieejamajiem spēka agregātiem. Mazākjaudīgo 90 Zs vērto šī paša motora versiju laikam apsvērt īpašas jēgas nav. Skaidrs pat bez braukšanas, ka dinamisko spēju ziņā tas ir vājāks, degvielas ekonomijas ziņā nez vai, ko jūtamu dos, bet auto ar to maksā vien ap 300 eiro lētāk.

5-Opel Adam Rocks_Latvija 02.08.2015. 16

Interesanti būtu bijis, piemēram, izmēģināt „Adam Rocks” ar bāzes 1,2 litru (70 Zs) benzīna motoru. Protams, sniegums sagaidāms krietni pieticīgāks, taču arī cena jau tuvojas par šādu mazuli tīri pieņemamiem eiro apmēriem – no 15 034, tā vietā, ka 1,0 litra versija pat 90 Zs gadījumā prasa vismaz 17 222 eiro. Bet vēl jau pa vidu ir arī mazliet ‘atsperīgākais’ 1,4 litru motors ar trim jaudas versijām, kas visas bāzes aprīkojumā ‘palien’ zem 16 tūkstošiem eiro. Galu galā ir taču arī visdārgākais un žiperīgākais „Rocks S”, bet nekā…

Sākotnējo viedokli par „Adam Rocks” teju septiņreiz veikto kilometru ziņā garākais un dažādākos ceļos veiktais otrais brauciens nemainīja.

„Rocks” nav un nevar būt krosovers. Tas ir vien atšķīrīga, krāšņa piespraude pie jau tā bagātīgi rotātā „Opel Adam” tērpa. Diviem teju vienmēr ar pietiekamu ietilpību un ar iespēju reizēm paķert kādu līdz.

3-Opel Adam Rocks_Latvija 02.08.2015. 19

Mūsu robotā ‘gruntene’ šim automobilītim diezko nepatīk. Nākas saklausīt pa kādam nepatīkamam būkšķim piekarē pat brīžos, kad liekas, ka nekā krimināla jau uz ceļa nebija. Varbūt šo efektu pastiprināja zemprofila riepas un piekare nemaz necieš no energoietilpības trūkuma? Turklāt ļoti īsā garenbāze likumsakarīgi vedina „Rocks” uz ātru mešanos šķērsām. Aktīvās drošības sistēmas visumā ar to labi cīnās, bet jāatceras, ka līdz zināmiem limitiem, jo fiziku pavisam apmuļķot taču nevar. Bet kurš mazauto gan ir savādāks? Toties uz asfaltu arī lielos ātrumos „Rocks” ir visnotaļ stabils un kursu tur teicami.

Pārnesumkārba ikdienas nesteidzīgā ritmā ļauj braukt teju kā ar automātu. Sestajā robā var braukt pat ar 50 km/h, jo dzinējs tur ap 1100 apgriezienus. Un pie 120 km/h tas  griežas ar mēreniem 3000 apgriezieniem.

Ilagākais un garākais testbrauciens atklāja, ka „Adam Rocks” ar šo 115 Zs motoru var būt vairāk nekā par litru uz 100 km taupīgāks nekā rādījās pērn eirotestu sesijā Pierīgā.

10-Opel Adam Rock_Latvija

Skaidrs, ka mūsu salīdzinoši mazturīgai un mazus auto ne visai cienošai publikai kaudzi ar „Rocks” pārdot neizdosies. Taču, izrādās, ka gada laikā Latvijā ir notirgots vien viens šāds automobilis… Skumji, jo auto tiešām ir visnotaļ interesants.

Zvaigznītes, kā pierasts mūsu testu materiāliem šoreiz nezīmēsim, tas taču jau darīts. Ja interesē – veriet vaļā senāko rakstiņu.

Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 3747
Platums bez spoguļiem (mm) 1720
Augstums (mm) 1493
Riteņu garenbāze (mm) 2311
bagāžas nodalījuma tilpums (l) Min-170; max-663
Pašmasa (kg) 1156
Pilna masa (kg) 1510
Klīrenss (mm) 140
Motors R3 turbo; četri vārsti uz cilindru; 999 cm3; tiešā degvielas iesmidzināšana85 kW (115 Zs) pie 5200 apgr./min170 Nm no 1800 līdz 4000 apgr./min
Atgāzu emisiju klase Euro 6
CO2 emisijas (g/km) 119
Degviela Benzīns Ai-95
Maksimālais ātrums (km/h) 196
Dinamika 0-100 km/h (s) 9,9
Dinamika 80-120 km/h (s) 10,9
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 6,3;Uz šosejas – 4,4;

Jauktā režīmā – 5,1

Degvielas tvertnes tilpums (l) 35
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba sešpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni 2,6 (AutoMedia.lv noteikts)
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks ar mainīgu slodzi
Balstiekārta Priekšā – McPherson neatkarīgā;Aizmugurē  – daļēji atkarīgs vērpstienis
Bremzes Priekšā – ventilējami diski;Aizmugurē – diski
Riepas 215/45 R17

„AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Adam Rocks 1,0 Ecotec 6MT”  borta datora

Rīgā (pilsētas režīmā) 22,5 km ar vid. ātrumu 23,5 km/h – 8,6 l/100 km
Rīga-Jaunjelgava-Jēkabpils-Pļaviņas (kombinētā režīmā) 173,2 km ar vid. ātrumu 63,3 km/h – 6,4 l/100 km
Pļaviņas-Vietalva-Ērgļi-Madona-Cēsis-Alūksne-Jēkabpils (kombinētā režīmā) 443,4 km ar vid. ātrumu 47,2 km/h – 6,8 l/100 km
Jēkabpils-Pļaviņas-Aizkraukle-Rīga (šosejas režīmā) 154,5 km ar vid. ātrumu 73,2 km/h – 5,5 l/100 km
Kopā testa laikā veikti 793,6 km ar vid. ātrumu 52,3 km/h – 6,5 l/100 kmOdometra rādījums testa sākumā: 13 713 km

Odometra rādījums testa beigās: 14 507 km

 

 

Birkas: