“AutoMedia.lv” tests: “Peugeot 3008” grib izlikties par krosoveru, bet arī uzlabots to īsti nespēj

„Peugeot” franciski šarmanto modeļu gammā ir viens neparasts, idejiski atšķirīgs un stilistiski neiederīgs modelis un tas ir „3008”. Ražotāja pārstāvji to lepni dēvē par krosoveru.

Nesen, četrus gadus pēc pirmizrādes uz globālā autotirgus skatuves „Peugeot” laidis klajā „3008” modernizētu un pilnveidotu versiju.

Kas tas par putnu?

Franču ražotājs uzsver, ka

3008-tais ir hečbeka, minivena un SUV apvienojums.

Ļoti daudzsološi! Vai varat iztēloties, kas patiesībā sanāk no šāda apvienojuma?

39-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014

Ja skatāmies tīri no praktiskā viedokļa, nav lielas jēgas hečbeku krustot ar minivenu, jo būtībā, paaugstinot jumtu un līdz ar to arī salona ietilpību pirmajam, tiek veidots otrais. Tātad beigu beigās rodas tāds nedaudz apjomīgāks un formās apaļīgāks hečbeks, kuru šajā izmēru kategorijā sauc par kompaktvenu. Vērtīgākais, ko varētu paņemt no SUV jeb tā saucamā apvidus automobiļa, ir četru riteņu piedziņa un paaugstināts klīrenss, kā arī virsbūves apakšas aizsardzība, ja tāda tiek piedāvāta.

3-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014

Ar šādu arsenālu nodrošināts auto būtu izmantojams ne tikai uz cieta seguma ceļiem, bet arī vieglāku-vai-smagāku bezceļu apstākļos. Savulaik „Renault” bija izgatavojis dīvaini (tolaik vēl mēs nepazinām moderno vārdu „krosovers”) „Scenic RX4”. Diemžēl tas nekļuva īpaši iecienīts. Tupretim „Nissan” ar „Qashqai” trāpīja tieši desmitniekā. Konkurenti, tostarp arī „Peugeot” tā vien gribētu nolauzt gabaliņu no tā popularitātes pīrāga. Taču šajā gadījumā… „3008” nekādu apvidnieka atribūtu (ja neskaitām nejēdzīgi dārgo „3008 HYbrid4” versiju ar hibrīdpilnpiedziņu) nav. Tik vien kā zināma deva vizuāla smagnējuma un brutalitātes, ar ko tas atšķiras no citiem lauvu ģimenes locekļiem.

Ja tā strikti vērtējam, tad „3008” patiesībā ir tipisks kompaktvens, kurš tikai cenšas radīt maldīgu iespaidu, ka nebaidās no bezceļiem.

Līdzīgi kā, piemēram, „VW CrossTouran” vai „Renault Scenic X-Mod Cross”. Uz to, ka šādai „viltus krosoveru” stilistikai tomēr ir savs cienītāju loks norāda realizācijas apjomi – kopš 2009.gada kopumā pārdots aptuveni pusmiljons „Peugeot 3008”, kas izrādījies teju divas reizes vairāk nekā franču kompānijas mārketinga speciālisti sākotnēji bija plānojuši.

37-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014

Atsvaidzināts izskats

Modeļa pusmūža modernizācijas ietvaros franču ražotājs nav uzdrošinājies veikt radikālas pārmaiņas, taču, kā izrādās, arī ar mazumiņu var paveikt daudz. „3008” ir ieguvis jaunu – lakoniskāku un vizuāli iederīgāku – radiatora režģi – tā zīmīgā hroma kontūrs kopā ar jauna dizaina logotipu tagad krietni skaidrāk ļauj nojaust automobiļa piederību „Peugeot” ģimenei – un tam pieskaņotus miglas lukturu ietvarus, kā arī atšķirīgas konfigurācijas galveno gaismu starmešus. Aizmugurē pamanāmākais jaunums ir modificēti lukturi, kuros tagad integrētas trīs vertikālas diožu slejas.

Pēc tā saucamā „feislifta” „Peugeot 3008” tagad izskatās tāds kā pieaugušāks, solīdāk uzpucējies.

Plaša telpa

Miniveniski augstā sēdpozīcija nodrošina vadītājam labu satiksmes situācijas pārskatāmību, kā arī rada virtuālu plašuma sajūtu plecu/galvas apvidū. Sēdeklis ir ērts, ar labu sānu noturību; plašās regulācijas iespējas ļauj to vienkārši piemērot dažāda auguma un miesasbūves braucējiem. Vadības pults centrēta uz vadītāju. Mērinstrumentu panelis vienkāršs un pārskatāms. Stūrei iespējama gan augstuma, gan tāluma regulācija. „Peugeot” atteicies no tradicionālās rokas bremzes sviras. Tās vietā līdzās ātrumpārslēgam atrodas elektromehāniskās stāvbremzes taustiņš.

10-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014 (2)

Pirmā lieta, kam, iesēžoties mašīnā, pievērsīs uzmanību ikviena blondīne (un ne tikai), ir stingrs, masīvs rokturis gar viduskonsoles malu pasažiera pusē. Tas ir tāds kā atgādinājums par „gribu būt SUV” tēmu, kam īsti racionāla pamatojuma nav. Otra – priekšējā paneļa vidū zem ventilācijas deflektoriem novietotā neparasta dizaina slēdžu rinda. It kā jau lielāko daļu šo otršķirīgo regulējumu varēja noglabāt multimediju sistēmas dzīlēs, taču „Peugeot” dizaineri šo risinājumu skaidro franciski vienkārši: tā taču ir glītāk… Grūti iebilst un arī no lietošanas viedokļa pretenziju nav. Un trešā – panorāmas stikla lūka (tiek piedāvāta papildaprīkojumā par 645 eiro), kas auto kopējo stiklotās virsmas laukumu palielina līdz visai respektabliem 5 m2 un ceļojuma laikā ļauj jūsu pasažieriem priecāties par gājputnu kāšiem pavasara rītā vai zvaigžņotu debess jumu vasaras naktī.

20-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014

Lai gan „3008” riteņu bāze ir tikai par 5 mm garāka nekā kompaktklases hečbekam „308”, pateicoties salīdzinoši stāvajam un augstajam sēdekļu novietojumam, jūtami ērtākas ir vietas aizmugurējā dīvānā – vairāk telpas atvēlēts pasažieru kājām, bet salona platums elkoņu apvidū ir 1480 mm, kas nozīmē, ka otrajā rindā bez lielas spiešanās līdzās var sasēst trīs pieauguši braucēji. Salonā daudzviet izvietotas parocīgas sīkmantu novietnes ar gandrīz 50 l kopējo tilpumu.

13-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014

Salonam ir laba skaņas izolācija, bet patīkamu akustisko fonu uztur kvalitatīva audio sistēma. Tiesa, viduskonsoles vizuālais noformējums, īpaši audiocentra izskats, ko facelift fakstiski nav izmainījis, nu jau izskatās diezgan arhaiski.

Aizmugurē divviru skapis

„Peugeot 3008” piektajām durvīm joprojām saglabāta oriģinālā divviru sistēma. Atverot apakšējo bortiņu, var ievērojami pazemināt iekraušanas slieksni. Kā liecina ražotāja informācija, tas spēj izturēt līdz 200 kg, kas var izrādīties būtiski smagu un apjomīgu kravu transportēšanas gadījumā. Bet par ērtāku mantības sagrupēšanu rūpējas trijos līmeņos novietojams bagāžas telpu sadalošais plaukts.

26-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014

Pazīstama un pārbaudīta tehnika

Tehniski 3008 ir izmainījies pavisam nedaudz. Ar mērķi uzlabot ekoloģiskos parametrus tikuši modificēti daži „Peugeot” spēka agregāti. Piemēram, 1,6 litru HDi dīzeļdzinējs modernizētajā versijā ir ieguvis papildus 6 ZS. „AutoMedia.lv” gan izmēģināja atjaunoto krosover-minivenu ar 2,0 tilpuma dīzeļdzinēju un automātisko transmisiju – visjaudīgāko, bet attiecīgi arī visdārgāko versiju.

Jāatzīst, ka šis spēka agregāts ir nudien patīkams– darbojas klusi un neuzbāzīgi, turklāt griežas dūšīgi un nodrošina automobilim vairāk nekā apmierinošu dinamiku. Automātiskā pārnesumkārba ļauj efektīvi realizēt dzinēja dinamiskās potences, tā darbojas viegli un nemanāmi.

32-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014

Turklāt būtiski, ka dzinējs ir ne tikai gana sparīgs, bet vienlaikus arī pietiekami ekonomisks. Nemaz īpaši nekautrējoties ar gāzes pedāļa spiešanu, „AutoMedia.lv” visādos režīmos bija tuvu rūpnīcas tehniskajos datos minētajiem degvielas patēriņa kontrolskaitļiem (skat. patēriņa radītājus zemāk tabulā). Gana labi tik būdīgas komplekcijas automobilim, lai gan jāatzīst, ka pilnīgi pašpietiekams gan jau priekš 3008 ir arī mazākais un vēl taupīgākais 114 Zs 1,6 Hdi motors. Tiesa, tam automātiskā kārba netiek piedāvāta, bet ir tikai robotizēta pusautomātiskā transmisija, kas tomēr nav tik elegants izstrādājums.

5-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014

„3008” raksturīga līdzeni samtaina, taču visnotaļ stabila gaita, ko tomēr viegli var sagandēt dranķīgi ceļi, jo piekares energoietilpība nav no šī auto trumpjiem. Stūre nulles punktā ir krietni saturīgāka un arī īsāka (no atdures līdz atdurei) kā iepriekš testētejam minivenam 5008, taču elektriskā pastiprinātāja reaktīvais pretspēks tik un tā mākslīgs un reakcijas attiecīgi neitrālas. Tomēr bez ekstrēmiem izgājieniem auto vadāms pietiekami precīzi. Jāatzīmē vēl spēcīgās bremzes un spidometra rādījumu visnotaļ precīzā atbilstība reālajam kustības ātrumam (tātad – ar radariem uzmanīgi, jo rezerve maza, skat. zemāk tabulu).

Bāzes komplektā ietilpst ABS un ESP, bet

par papildu samaksu (323 eiro) var dabūt vēl arī tādu oriģinālu „odziņu” kā Grip Control.

Tad nu lūk, šī adaptīvā vilkmes kontroles sistēma būtībā arī ir vienīgais SUV cienīgais elements 3008 aprīkojumā! Tā dod iespēju vadītājam atkarībā no braukšanas apstākļiem izvēlēties vienu no 5 režīmiem: Standard ikdienas braukšanai vai Snow (sniegam), All-Terrain (lauku ceļiem un neceļiem), Sand (mīkstām smiltīm), kā arī ESP Off, ar ko ātrumā līdz 50 km/h tiek atslēgta gan stabilitātes, gan vilkmes kontroles sistēma, auto vadības grožus pilnībā nododot pilota rokās.

Piecu zvaigžņu drošība

Atzīmēšanas vērts 3008 kvalitātes rādītājs ir augstais „EuroNCAP” vērtējums, kas šo pseidokrosoveru pievieno citiem „Peugeot” teicamniekiem. Triecienizturības pārbaudē nopelnīta maksimālā atzīme, t.i., piecas zvaigznes, kā arī saņēmtas četras zvaigznes par bērnu drošību un trīs (šobrīd augstākā atzīme) gājēju aizsardzības testā.

Ieminoties par drošību, nevar apiet kādu it kā sīkumiņu, kas citādi mēdz paslīdēt neizcelts. Esam jau pieraduši, ka premium līmeņa spēkrati, piemēram, „BMW” modeļi uz vējstikla projicē braukšanas ātrumu dublējot spidometru. „Peugeot” šādam nolūkam izmanto nevis vējstiklu, bet nelielu izbīdāmu ekrāniņu. Šāda risinājuma pluss ir apstāklī, ka to var ne tikai noslēpt, bet arī tas, ka katrs vadītājs individuāli to var pieregulēt sev ērti pārlūkojamu. Turklāt uz šī ekrāna redzams ne tikai kustības ātrums, bet arī laika intervāls (piemēram, 1,2 s, 1,7 s, 2,5 s), kādā jūsu auto sasniegs priekšā braucošo, ja tas pēksņi apstātos kā zemē iemiets.

7-Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT_Latvija 21.02.2014

Kam tas vajadzīgs? Protams, drošībai. Tiklīdz intervāls ir mazāks par 2,0 sekundēm, virs cipariņiem iedegas brīdinājuma signāls. Lieta tāda, ka Francijā jau vairāk kā 10 gadus spēkā ir Satiksmes noteikumu punkts, ka uz šosejas, neatkarīgi no braukšanas ātruma, laika distancei līdz priekšā braucošajam jābūt vismaz divas sekundes. Laikam jau sarēķināts, ka tas ir laiks kādā vadītājs var briesmas gan ieraudzīt, gan paspēt pareizi reaģēt un izvairīties no sadursmes. Piebildīsim, ka šis drošības risinājums 3008 bija jau modeļa startā, un ka tā aprīkots bija arī „5008”, taču veidojot tā testa aprakstu mēs to neuzsvērām.

„Peugeot 3008” vērtē Ojārs Vētra un Ainars Zariņš

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

„Peugeot 3008” cenas eiro un konkurenti (4×2)

„Peugeot 3008 Active 1.6 e-HDi ETG6” (114 Zs) no 22 231
„Peugeot 3008 Allure 2.0 HDi AT6” (163 Zs) no 28 938
„Renault Scenic 1.5 dCi Zen” (110 Zs) no 22 711
„Renault Scenic 1.6 Energie dCi Bose” (130 Zs) no 26 482
„Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Active” (124 Zs) no 23 890
„Toyota Verso 2.2 D-CAT Premium” (150 Zs) no 29 530
„Nissan Qashqai 1.5 dCi 6Xtronic Acenta” (130 Zs) no 23 590
„Hyundai ix35 1.7 CRDi ISG Style” 6MT (116 Zs) no 25 040 (23 600*)
„VW Touran 1.6 TDI DSG-7 Comfortline” (105 Zs) no 26 712
„VW Touran 2.0 TDI DSG-7 Highline” (140 Zs) no 30 079

* Akcijas cena

Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4365
Platums bez spoguļiem (mm) 1837
Augstums (mm) 1639
Riteņu garenbāze (mm) 2613
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 512 / 1604
Pašmasa (kg) 1614
Pilna masa (kg) 2100
Klīrenss (mm) 145
Motors R4; četri vārsti uz cilindru; 1997 cm3; 163 ZS / 3750 apgr.340 Nm / 2000 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 173
Degviela Dīzeļdegviela
Maksimālais ātrums (km/h) 190
Dinamika 0-100 km/h (s) 10,2
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 8,7Uz šosejas – 5,4Jauktā režīmā – 6,6
Degvielas tvertnes tilpums (l) 60
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba sešpakāpju automātiskā
Stūresrata apgriezieni 2,6-2,7
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks
Balstiekārta Priekšā – McPhersonAizmugurē – torsionu vērpes sija
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 225/55 R17
Tehniskās apkopes cikls 20 000 km vai reizi gadā
Garantijas laiks 3 gadi vai 100 000 km


„AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT” borta datora

Rīga (pilsētas režīmā) 89 km ar vid. ātrumu 21 km/h – 9,5 l/100 km
Rīga-Pļaviņas (šosejas režīmā) 115 km ar vid. ātrumu 70 km/h – 6,1 l/100 km
Pļaviņas-Jēkabpils-Pļaviņas-Rīga (kombinētā režīmā) 163 km ar vid. ātrumu 58 km/h – 6,7 l/100 km
Kopējais: 367 km ar vid. ātrumu 42 km/h – 7,2 l/100 km (odometra rādījumi: testa sākumā 4903 km – testa beigās 5270 km)

„AutoMedia.lv” ar „Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT” veikto izmēģinājumu rezultāti – ceļa segums sauss asfalts

Dinamika 0-100 km/h (s) 1.mēģinājums – 10,56 (A/T režīmā)2.mēģinājums – 10,16 (A/T režīmā)3.mēģinājums – 10,31 (A/T režīmā)
Dinamika 80-120 km/h (s) 1.mēģinājums – 8,88 (A/T režīmā)2.mēģinājums – 8,40 (A/T režīmā)3.mēģinājums – 7,88 (A/T režīmā)

„AutoMedia.lv” noteiktie „Peugeot 3008 2.0 HDi 6AT” spidometra precizitātes rādījumi

Rādījums uz spidometra Faktiskais kustības ātrums
50 km/h 48 km/h
60 km/h 58 km/h
70 km/h 68 km/h
80 km/h 78 km/h
90 km/h 88 km/h
100 km/h 98 km/h

Mērījumi veikti ar GPS iekārtu „Garmin Nūvi”

Birkas: