„AutoMedia.lv” tests: „Peugeot 3008” otrajā paaudzē kļuvis par īstāku krosoveru

1-peugeot-3008_testcar-015

Pirmais „Peugeot” mēģinājums pacīkstēties kompakto krosoveru nišā īpaši veiksmīgs nebija, jo pirmās paaudzes 3008-tais pēc savas būtības drīzāk bija krosovera un minivena krustojums. Īsti ne šis, ne tas. Tauta diez kā ‘nepavilkās’ ne pie mums, ne Eiropā kopumā. Visā pasaulē pirmajos piecos gados tika pārdoti vien nepilni 433 tūkstoši šādu auto, bet turpinājumā pieprasījums tikai kritās. Un iemesls nebija vien pilnpiedziņas trūkumā. Pērn „Peugeot” izlaida pēcteci – nu jau neapšaubāmu „Peugeot 3008 SUV”.

„AutoMedia.lv” izmēģinājuma braucienā devās ar pašu izsmalcinātāko no „Peugeot 3008” saimes – ar GT-Line, kas komplektēts ar 1,6 litru benzīna turbomotoru un pazīstamās firmas „Aisin” ražojuma sešpakāpju pārnesumkārbu. Piebildīsim, ka tikai un vienīgi šai versijai ražotājs ir piešķīris GT-Line abreviatūru un spožumu. GT-Line versijas nav ne mazajam trīscilindru 1,2 litru benzīna turbomotoram (130 Zs), ne dīzeļmotoru plejādei – 1,6 litru HDi (120 Zs) un 2,0 litru HDi (150 vai 180 Zs).

30-peugeot-3008_testcar-015

Dizains

Kādā virzienā attīstīsies „Peugeot” krosoveru dizains, kļuva nojaušams jau 2014.gada rudenī Parīzes autošovā, kur kompānija parādīja konceptauto „Quartz”. Sērijveida mašīnas izskats, protams, nav pat uz pusi tik pārdrošs un izaicinošs kā konceptam, taču arī drosmes trūkumu autoriem pārmest negribas.

Peugeot Quartz Concept

Peugeot Quartz Concept

Jaunais 3008-tais ir mantojis „Quartz” silueta aprises. Kā galvenās iezīmes pretstatā priekšgājējam ir augsti sānu (durvju un spārnu) metāliskie paneļi un jūtami šaurāka stiklotā daļa, kā arī izteikta atkāpšanās no tā saucamā vienapjoma silueta, kas raksturīgs miniveniem. Tāpat sērijveida auto izskatā ir viegli saskatāma virkne zīmīgas koncepta detaļas. Optikas risinājumi vien ir ko vērts!

Pat tumsā "Peugeot 3008" būs viegli atpazīt

Pat tumsā “Peugeot 3008″ būs viegli atpazīt

Un galu galā sērijveida otrās paaudzes „Peugeot 3008” tiešām izskatās pēc krosovera un nevis pēc ‘mājiena’ uz minivenu. Turklāt tas ir visnotaļ skaists auto, vismaz mums – „AutoMedia.lv” – tā šķiet.

Arī interjers ir mainījies kardināli. Tas kļuvis jūtami sportiskāks. Ne tikai dēļ mazās, turklāt no divām pusēm ‘sportiski apgraizītās’ stūres, bet arī ar priekšējā paneļa visu bloku vēl lielāku orientāciju vadītāja virzienā. Un detaļas, detaļas… Paskatieties kaut uz automāta pārnesumu maiņas sviru! Vienkārši eleganti. Teiksiet, noskatīts no „BMW”? Pat ja tā, skaisti. Varbūt kādam uzreiz neiepatiksies „RAV4” idejās veidotais trepju veida priekšējais panelis? Bet kas tam vainas? Tieši kopēts nekas nav, izskatās interesanti un svaigi, turklāt ir arī ērti no ergonomikas viedokļa.

Tehnika

Neskatoties uz to, ka jaunais „Peugeot 3008” atšķirībā no priekšteča ir veidots uz „PSA Group” (Peugeot&Citroen) jaunās EMP2 (Efficient Modular Platform 2) modeļu platformas, tehniskajā ziņā, salīdzinājumā ar dizainu, saskatījām mazākas pārmaiņas.

29-peugeot-3008_testcar-015

Spēka agregātu ziņā galvenais jaunums ir 1,6 litru atmosfēriskā benzīna motora aizstāšana ar krietni efektīvāko trīscilindru turbīnnieku. Pārējie motori ir vien uzfrišināti. Taču pats galvenais, kas nav mainījies, ir riteņu vilkmes formula.

Tāpat kā vecajam, arī jaunajam „Peugeot 3008” nav piešķirta pat ne viena vienīga automātiskas pilnpiedziņas versija.

„Peugeot” stratēģi uzskata, ka tāda nebija nepieciešama vecajam pseidokrosistam un nebūs nepieciešama arī jaunajam krosoveram. Arguments esot pārdošanas statistika, jo mazo un kompakto krosoveru pircēju lauvastiesa tik un tā izvēloties modifikācijas ar tikai priekšējo piedziņu. Latvijā gan gluži tā nav, bet sīko tirgu nianses jau nespēj iespaidot modeļu globālo pozicionēšanu.

Grip Control apaļā šaiba atrodas blakām ātrumkārbas svirai

Grip Control apaļā šaiba atrodas blakām ātrumkārbas svirai

Īstas pilnpiedziņas daļējai kompensēšanai tāpat kā vecajam modelim ir pieejama elektroniskā sistēma Grip Control ar pieciem dažādiem režīmiem. Īstu pilnpiedziņu tā, protams, neaizstāj, taču nudien krietni palīdz, ja tiešām rodas vēlme nobraukt no asfalta. Turklāt

jaunais „Peugeot 3008” noteikti ārpus ceļiem ir spējīgāks kā vecais, jo klīrenss tam tagad ir īsti krosoverisks – 22 cm.

Priekštecim bija vien nepilni 15 cm. Papildus otrās paaudzes mašīna ir apgādāta ar HDC (Hill Descent Control) palīgsistēmu, kas mazpieredzējušiem vadītājiem palīdz nolaisties pa stāvām nogāzītēm.

6-peugeot-3008_testcar-015

Vadāmība un gaita

Priekšējie sēdekļi gan vadītāju, gan pasažieri apskauj cieši, bet rūpīgi un noskaņo uz sportiskas nots. Jau pieminētā netispiski mazā un apgraizītā stūre arī. Un „Peugeot 3008” neliek vilties. Mazos ātrumos ‘vieglā stūre’, paātrinoties pielīst ar samērīgi augošu reaktīvo spēku un sniedz visai labu priekšstatu par velkošo riteņu stāvokli. Auto reakcijas ir pietiekami īstas un dažādo palīsistēmu nesamākslotas.

Mūsu testa rezultāti

Mūsu testa rezultāti

‘Atmetoties’ līkumos auto visai ātri var ielikt šķērsām, bet stabilizācijas sistēma nostrādā tik delikāti, ka tās palīdzība nekaitina. Prieks braukt! Piekares, lai gan ir konstruktīvi pavisam vienkāršas, tīri labi tiek galā ar mūsu standarta drebelīgiem ceļiem, taču no asām grambām der uzmanīties, jo piekaru gājieni nav gari.

Gaita līkumos stabila, bet bremzes efektīgas. 165 Zs benzīna motors izrādās pietiekami dinamisks gan startā, gan dinamikā gaitā. Tiesa, uz ražotāja datos norādītiem degvielas patēriņa rezultātiem gan neceriet. Reāli būs vidēji par saviem litiem diviem vairāk (skat.tabulu raksta beigās.)

Komforts

Lai gan jaunajam 3008-tajam izmantota viena no īsākajām EMP2 platformas bāzēm, par ietilpību un attiecīgi komfortu jāsūdzas nav. Galu galā automobiļa kopējais garums ir pieaudzis par 8,2 cm, bet riteņu garenbāze pastiepusies par 6,2 cm garāka. Otrajā sēdekļu rindā plašumi visjūtamāk pieauguši ceļgalu zonā. Te arī pluss, ko sniedz pilnpiedziņas neesamība – līdzena grīda arī pasažierim, kurš sēdēs aizmugurē pa vidu, ja brauksiet piecatā. Tiesa, izbīdītā viduskonsole ar atsevišķiem ventilācijas deflektoriem un 12V rozeti, pieaugušam pasažierim tomēr pēdas īsti ērti turēt neļaus tik un tā.

27-peugeot-3008_testcar-015

Mūsu izmēģinātajā GT-Line šķiet bija ‘iepakots’ viss, ko vien „Peugeot 3008” spēj sniegt komforta ziņā un moderno multimediju pasaulē. Piemēram, virtuāla mērinstrumentu sekcija ar plašām vizualizācijas iespējām, kurā, starp citu, var aktivizēt arī navigācijas karti, lai vadītājam nebūtu jāglūn sāņus uz priekšējā paneļa vidū tradicionāli novietoto 8 collu skārienjūtīgo multimediju displeju. Pašas sistēmas grafiku atzīstam par ļoti veikkmīgu, turklāt multimēdiju sistēma ir arī ātrdarbīga. Mums, piemēram, iepatikās iespēja piemeklēt audiosistēmas skanējuma režīmus atkarībā no mūzikas stila. Var panākt ļoti labu skanējumu.

Uz šī plauktiņa uzlikts, telefons lādēsies bez vada

Uz šī plauktiņa uzlikts, telefons lādēsies bez vada

Protams, ka „Peugeot 3008” saprotas gan ar Apple, gan Android sistēmas mobilajām ierīcēm.

Kur nu mūsdienās bez tā.  Savu mobilo jūs varat vienkārši nolikt laukumiņā aiz pārnesumkārbas sviras un tas tiks lādēts ‘bez vadiem’. Bagāžas telpa arī iekārtota veiksmīgi, papildinot to ar sānu nišiņām un kabatām sīkumiem. Bagāžnieks, kā jau tas tagad ir daudziem auto, iekārtots ar augstumā maināmu cietu grīdu. Nezinu, vai manu sentimentu dalīs daudzi, taču man patika priekšteča dalītās aizmugures durvis, jo uz leju atveramo daļu varēja izmantot kā soliņu vai plauktu. Jaunajam 3008-jam ir tradicionāls uz augšu atverams bagāžnieka vāks.

Tiekat mīļi sagaidīts...

Tiekat mīļi sagaidīts…

Piebildīsim vien, ka makam tīkamākās un attiecīgi vienkāršākās 3008-tā versijas, protams, nav tik krāšņi un bagātīgi aprīkotas kā mūsu testa GT-Line. Taču LEDi (aizmugurē un dienas gaitas lukturiem) standartā nāk pat vispieticīgājai Access bāzītei. Tāpat seši ‘airbagi’, LED salona apgaismojums, borta dators, ESP kopā ar vilkmes kontroli ASR un vēl virne patīkamas lietas.

Izvēle un cena

Ņemot vērā dizainu, pietiekami izvērstu dzinēju un transmisiju piedāvājumu, kā arī nudien plašas dažāda līmeņa aprīkojuma iespējas, mūsuprāt jaunais „Peugeot 3008” var cerēt uz publikas simpātijām. Auto ir interesants. Lētākajās versijās arī cenas ir visnotaļ konkurētspējīgas. Savukārt, jaudīgāko un visšikāk aprīkoto eksemplāru cenas, ņemot vērā, ka tiem nav pilnpiedziņas, šķiet pārāk ‘uzskrūvētas’. Viens otrs konkurents labākajās komplektācijās par tādu naudu ir pieejams ar četriem velkošiem riteņiem.

„Peugeot 3008 1,6 THP EAT6” vērtē Ainārs Zariņš

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

“Peugeot 3008” cenas eiro

Peugeot 3008 1,2 (130 Zs) MT6 no 19 913
Peugeot 3008 1,2 (130 Zs) EAT6 no 26 971
Peugeot 3008 1,6 THP (165 Zs) EAT6 GT-Line no 33 155
Peugeot 3008 1,6 BlueHDi (120 Zs) MT6 no 20 917
Peugeot 3008 2,0 BlueHDi (150 Zs) MT6 no 29 794
Peugeot 3008 2,0 BlueHDi (180 Zs) EAT6 no 35 971

Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4447
Platums bez spoguļiem (mm) 1841
Augstums (mm) 1623
Riteņu garenbāze (mm) 2675
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 590
Pašmasa (kg) 1487
Pilna masa (kg) 1950
Klīrenss (mm) 219
Motors 1,6 l THP; četri vārsti uz cilindru; 1598 cm3; 121 kW (165 ZS) / 6000 apgr.; 240 Nm / 1400 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro 6
CO2 emisijas (g/km) 129
Degviela Benzīns Ai-95
Maksimālais ātrums (km/h) 9,9
Dinamika 0-100 km/h (s) 206
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā: 7,3; Uz šosejas: 4,8; Jauktā režīmā: 5,7
Degvielas tvertnes tilpums (l) 53
Velkošā ass Priekšējā
Ātrumkārba Sešpakāpju automātiskā
Stūres pastiprinātāja tips elektrisks
Balstiekārta Priekšā – neatkarīgā, McPherson statņi; Aizmugurē – daļēji atkarīga sija
Bremzes Priekšā – ventilējami diski; Aizmugurē – diski
Riepas 225/55/R18
Garantijas laiks 3 gadi vai 100 000 km nobraukums

„AutoMedia.lv” noteiktie „Peugeot 3008 1,6 EAT6” degvielas patēriņa rezultāti pēc auto borta datora

Rīga – (pilsētas režīmā) 54 km ar vidējo ātrumu 21 km/h – 9,7 l/100 km
Rīga – Pļaviņas – Jēkabpils – Līvāni Pļaviņas – Rīga (kombinētā režīmā) 432 km ar vidējo ātrumu 45 km/h – 7,4 l/100 km
Rīga – Pļaviņas (šosejas režīmā) 109 km ar vidējo ātrumu 83 km/h – 7,0 l/100 km
Pļaviņas – Jēkabpils – Līvāni – Rīga – Jūrmala – Rīga (kombinētā režīmā) 333 km ar vidējo ātrumu 54 km/h – 7,6 l/100 km
Kopējais nobraukums 928 km ar vidējo ātrumu 47 km/h – 7,6 l/100 km
Kopā testa laikā nobraukti 928 km.Odometra rādījums testa sākumā 571 km, testa beigās – 1499 km

 

Birkas: