Jau pirmajā acumirklī kļūst skaidrs, ka „Peugeot” veidotāji ir ļoti centušies universāli padarīt atšķirīgu. Atšķirīgu gan no „308” bāzes hečbeka, gan arī no citiem universālajiem klasesbiedriem.
Nevar noliegt, ka „Peugeot 308 SW” izdevies pievilcīgs un vizuāli efektīvs. Turklāt, kā uzsver ražotāja pārstāvji, tas atšķiras ne tikai ar spilgtu dizainu, bet arī ar saturu.
Atkal parasts universāls
Atgādināsim, ka priekštecis bija kas vairāk nekā universāls. Tam bija paaugstināts jumts, atsevišķi atverams piekto durvju stikls un pieejama arī trešā sēdekļu rinda – patiesībā tas gandrīz jau pretendēja uz kompaktvenu kategoriju.
Tagad „Peugeot” modeļu gammā ir „3008” un „5008”, tādēļ „308 SW” atkal padarīts par parastu universālu.
Griestu augstums samazināts par 6 cm un trešā sēdekļu rinda vairs netiek piedāvāta.
Universāla riteņu bāze ir par 110 mm garāka nekā „308” hečbekam (iepriekš +100 mm), bet virsbūves kopējais garums uz palielinātās bagāžas ‘lādes’ rēķina pastiepts par 332 mm. Tas ne tikai nav piešķīris automobilim vizuālu smagnējumu, bet gluži otrādi – padarījis tā veidolu uzsvērti graciozu. Ne velti jaunais “Peugeot 308 SW” dizaina konkursā nopelnījis prestižo “Red Dot Award 2014” balvu.
Maģiskais bagāžnieks
Protams, universāla galvenais lepnums un spēks ir tā bagāžas nodalījums. Šeit jāuzteic „Peugeot” dizaineri, kas uz dinamiskās elegances altāra nav ziedojuši auto praktiskumu. Ražotāja informācija liecina, ka jaunajam „308 SW” bagāžas nodalījuma apjoms ir palielināts par 37 litriem un tagad sasniedz 660 l ietilpību. Bet mērot līdz griestiem, iznāk visi 810 l. Salīdzinot ar veco modeli, bagāžnieka grīdas platformas platums starp riteņu arkām ir palielināts par 3 cm.
Ja nepieciešams vairāk, nav problēmu! „Peugeot” salona transformācijas sistēma saucas Magic Flat. Kravas nodalījuma sānos izvietoti rokturi attālinātai otrās rindas sēdekļu salikšanai – ar vienu vieglu rokas kustību atzveltnes noguļas uz priekšu, izveidojot līdzenu grīdas pamatni. Tādējādi kravas telpas apjoms palielinās jau līdz visai respektabliem 1778 litriem. Turklāt garums it tāds, ka var apgulties pilnā augumā – īsta ceļojuma guļamistaba. Vadītājam tik vien kā jāparūpējas par ceļabiedreni, ar ko tur…
Maza, bet enerģiska „dvēselīte”
Uzzinājis, ka automobilim zem motora pārsega atrodas trīscilindrīgs 1,2 l motorītis, pirmajā brīdī mazliet ‘saskābstu’, un optimismu nevairoja pat apziņa, ka dzinējam ir turbopūte… Taču jau pirmie pāris visai bikli izpildītie manevri, izbraucot no autocentra pagalma, omu strauji uzlaboja.
„Peugeot” dzinējs izrādījās negaidīti dzīvīgs un nodrošināja automobilim apbrīnojami spriganu uzrāvienu,
ko pavadīja trīscilindrinieka specifiski piesmakušais rūciens.
Kā izrādās, pateicoties lieliski pielāgotai turbīnai, francūži no mazā e-THP motorīša spēj izspiest visai solīdus 130 zirgspēkus un 230 Nm.
Un tad vēl vadības panelī atrodas taustiņš ar daudzsološu uzrakstu Sport. Savā ziņā tā, protams, ir tāda kā modes lietiņa, taču nelielu efektu dod. Nospiežot to, ievērojami asāka kļūst motora atsaucība ‘gāzes’ pedālim un nedaudz ‘basīgāk’ sāk tonēt izpūtēja stabule. Lai gan patiesībā jau konkrētā „Peugeot” universāla dinamika ar to būtiski neizmainās.
Trīscilindru motoram ir vēl viena priekšrocība. Tas ir kompakts un viegls, tādējādi mazāk slogo mašīnas priekšējo asi, kā rezultātā „308 SW” bez lielas inerces – viegli un precīzi – padodas manevriem.
Un, kas nav mazsvarīgi, tas ir visnotaļ ekonomisks. Ja runājam par rekordiem, tad „Peugeot” profesionālie testa piloti poligona trasē esot ar vienu degvielas bāku nobraukuši 1810 km, tātad ar vidējo patēriņu 2,85 l/100 km. Mūsu „AutoMedia.lv” iepazīšanās brauciena programma šoreiz norisinājās diezgan sportiskā režīmā, tādēļ auto bortdators testa brauciena beigās rādīja 6,1 l/100 km. Taču pie tik nežēlīgas ekspluatācijas arī tas ir uzskatāms par labu rezultātu.
Rezumējums
„Peugeot 308 SW” ir kaut kur pa vidu starp „Honda Civic Tourer” jauneklīgo sportiskumu un „VW Golf Variant” akadēmisko neizteiksmību. Diemžēl tā franču šarms nav tik spēcīgs, lai potenciālajiem pircējiem masveidā liktu aizmirst par franču zīmola salīdzinoši zemo vietu uzticamības reitingā.
„Peugeot 308 SW” vērtē Ojārs Vētra
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
Testētā auto cena un konkurenti
„Peugeot 308 SW Active 1.2 PureTech M6” | no 16 930* |
„VW Golf Variant 1.2 TSI Trendline 6MAN” | no 18 448 |
„Toyota Auris TS 1.33 Dual VVT-i Active” | no 17 930 |
„Opel Astra ST 1.4 Turbo EcoTec 6MT Drive” | no 16 537 |
„Renault Megane GrandTour 1.2 Energy TCe 115 Life” | no 18 326 |
* Akcijas cena
Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4585 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1563 |
Augstums (mm) | 1461 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2730 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 660 / 1660 |
Pašmasa (kg) | 1265 |
Pilna masa (kg) | 1840 |
Klīrenss (mm) | 145 |
Vēja pretest. koeficients | n.d. |
Motors | R3; četri vārsti uz cilindru; 1199 cm3;96 kW (130 ZS) / 3600 apgr.230 Nm / 1750 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 109 |
Degviela | Benzīns A95 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 206 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 12,1 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 5,9Uz šosejas – 4,0Jauktā režīmā – 4,7 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 53 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | sešpakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni | 3,2 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – torsionu vērpes sija |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski |
Riepas | 225/50 R16 |
Tehniskās apkopes cikls | 20 000 km |
Garantijas laiks | 5 gadi vai 100 000 km |