Vācu kompānijas pārstāvji lepni teic, ka B8 – tas ir visu laiku labākais „Passat”. Par iepriekšējiem viņi apgalvoja tieši to pašu, un, kas interesanti, tā allaž bija taisnība.
Volfsburgas autoražotāja ģimenē ir divi mīļākie bērni – „Golf” un „Passat”. To izveidei, pilnveidošanai, komplektācijai un mārketingam tiek pievērsta sevišķa uzmanība. Tieši, pateicoties šai pastiprinātajai mīlestībai un aprūpei, abi ir kļuvuši par teicamniekiem savās klasēs – etaloniem, pēc kuriem cenšas līdzināties citi sāncenši.
Automobilim ar tik stabilu reputāciju kā „Passat”, šķiet, vairs nevienam un nekas nav jāpierāda.
Proti, klienti to mīl tādu, kāds tas ir. Droši vien šis apstāklis vairāk nekā jebkas cits padara grūtu dzīvi autoražotājam, kurš kārtējo reizi cenšas savu lolojumu pilnveidot un padarīt modernāku, vienlaikus nevēloties pazaudēt unikālo „Passat” personības šarmu.
Cits „Passat”
Jaunajā par „Passat” septīto paaudzi vairs atgādina tikai zemā stūrainā radiatora reste un klasiskā silueta līnija. Viss pārējais ir pa jaunam. Bet asais šķautņveida ‘gurnu līnijas’ izvalcējums vispār izskatās kaut kā svešādi – tas automobilim piešķir dinamisku agresivitāti, kas īsti labi piedien vienīgi „BMW”.
Pa gabalu B8 izskatās tāds kā saplacināts. Patiesībā tā ir tikai optiska ilūzija, ko rada izteikti horizontālais radiatora restes zīmējums, par 79 mm pagarinātā riteņu bāze un 14 mm pazeminātais jumts. Tādēļ ir pat grūti noticēt, ka jaunākais brālis ir par dažiem milimetriem īsāks nekā priekštecis. Toties tas padarīts vēl par 12 mm platāks.
Volfsburgas diēta
Projektējot B8, inženieri daudz uzmanības veltījuši svara ekonomijai. Tā, piemēram, auto bāzes komplektācijā ir par 85 kg vieglāks nekā priekštecis. Turklāt tiek uzsvērts, ka tas ir ‘novājējis’ visās vietās. Pateicoties vieglāku metāla sakausējumu izmantošanai, aizmugurējās ass komplekts padarīts par 4,7 kg vieglāks, bet stūres mehānismam ‘nomesti’ 2,2 kg. Atvieglināti arī „VW” dzinēji – dažu motoru svars samazināts teju par 40 kg.
Cita starpā atvieglināts arī „Passat” elektroinstalācijas tīkls, klimata kontroles sistēma u.tml. Pēc rūpīgas revīzijas viss auto papildaprīkojums tagad sver par 33 kg mazāk nekā līdz šim.
Salons šķiet tik ļoti pazīstams…
Kā nu ne – stūre, ātrumpārslēgs, mērinstrumentu bloks, viduskonsole ar visu klimata regulācijas pulti – tas viss bez īpašām izmaiņām šurp pārceļojis no „VW Golf”.
Savukārt analogais pulkstenis priekšējā paneļa centrā nācis no „Phaeton” bižutērijas kolekcijas.
Tomēr ir arī daži jauni elementi. Piemēram, papildaprīkojumā piedāvātais digitālais mērinstrumentu panelis. Tāds līdz šim „Passat” nebija pieejams. Pēc visa spriežot, to „VW” dizaineri ir pārņēmuši no jaunā „Audi TT”. Multimediju sistēmas centrālajā displejā veco saskarnes grafiku ir nomainījusi jauna ar MirrorLink funkciju, kas māk attēlot ekrānā sinhronizētā viedtālruņa pielikumus.
Ja abstrahējamies no detaļām un palūkojamies uz interjeru kopumā, tad redzam tipisku „Passat” ar izteikti konservatīvu, simetrisku arhitektūru. Taču tajā nav nekā slikta. Gadu gaitā „VW” dizaineri populārā modeļa interjera ergonomiku ir izkopuši līdz pilnībai. Proti,
B8 salonā jūs varat iesēsties ar aizvērtām acīm un ikvienu slēdzi un taustiņu uztaustīt tieši tur, kur to intuitīvi meklējat.
Arī interjera apdare neliek vilties – tā, kā jau ierasts, ir vāciski akurāta un līdz beidzamajam sīkumam kvalitatīvi nostrādāta.
„Passat” bagāžas nodalījums kā bijis, tā arī palicis milzīgs. Dažu desmitu litru pieaugumu ‘uz aci’ būs grūti pamanīt. Toties nepamanīts nepaliek telpas paplašinājums otrajā sēdekļu rindā. Pateicoties pagarinātai riteņu bāzei, attālums starp sēdekļiem pieaudzis par aptuveni 25 mm. „AutoMedia.lv” novērtēja, ka pasažieru komforta ziņā B8 būtībā jau izpilda biznesa klases standartus.
Elegantas, izsmalcinātas manieres
Jaunā „Passat” arsenālā ietilpst desmits dažāda kalibra un veiktspējas dzinēju ar jaudas diapazonu no 120 līdz 280 ZS, bet par bāzes motoru tam kalpo 1,4 l/125 ZS TSI agregāts.
„AutoMedia.lv” testam atvēlētais auto bija aprīkots ar divlitrīgu TDI dīzeli un robotizēto divsajūgu pārnesumkārbu DSG. Tā neapšaubāmi ir pievilcīgākā kombinācija šādam ģimeniskas koncepcijas automobilim. Motors ir darbībā kluss, neuzbāzīgs un vadītāju uz īpašām trakulībām neprovocē, taču vajadzības gadījumā 150 zirgi perfektā saspēlē ar moderno transmisijas ‘robotu’ nodrošina smagnējam automobilim enerģisku vilkmi un vairāk nekā apmierinošu dinamiku – 100 km/h tas spēj sasniegt 8,7 sekundēs.
Jaunais „VW Passat” priecē ar precīzu un prognozējamu vadāmību un stingrām bremzēm. Rekonstruētā balstiekārta rūpējas par līdzenu un visnotaļ komfortablu gaitu, tomēr vienlaikus ļauj mašīnai saglabāt apmierinošu stabilitāti un stingru noturību līkumos.
Skaņas un vibrāciju izolācija te ir ne sliktāka kā jebkurā premium automobilī. Vienīgais, kas reizumis kļūst dzirdams, ir motors, kad to ‘sanikno’ līdz augstākiem apgriezieniem…
5 fakti par jauno „Passat”
1) par 85 kg vieglāks;
2) piedāvājumā (par papildu samaksu) ir LED starmeši;
3) jaunas drošības sistēmas (avārijas bremzēšanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, palīgsistēma braukšanai sastrēgumos, piekabes stabilizācijas sistēma u.c.);
4) pirmais „VW” modelis, kam pieejams digitālais mērinstrumentu panelis;
5) par 20% ekonomiskāks
„VW Passat Variant” vērtē Ojārs Vētra















Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
Testētā auto cenas eiro un konkurenti
„VW Passat Variant 2.0 TDI DSG6 Highline” | no 34 138 |
„Toyota Avensis Wagon 2.2 150 D-Cat AT Luxury” | no 26 795* |
„Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI EcoTec 6AT Drive” | no 28 455 |
„Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi PowerShift Titanum” | no 29 290 |
„Peugeot 508 SW Business 2.0 HDi AT6 ” | no 26 925* |
* Akcijas cena
Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4767 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1832 |
Augstums (mm) | 1456 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2791 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 650 / 1780 |
Pašmasa (kg) | 1735 |
Pilna masa (kg) | 2310 |
Klīrenss (mm) | 145 |
Motors | R4; četri vārsti uz cilindru; 1968 cm3;110 kW (150 ZS) / 3500-4000 apgr.
340 Nm / 1750-3000 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro 6 |
CO2 emisijas (g/km) | 119 |
Degviela | Dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 218 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 8,7 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 6,5Uz šosejas – 4,7
Jauktā režīmā – 5,4 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 66 |
Velkošā ass | Priekšējā |
Ātrumkārba | Sešpakāpju divsajūgu robotizētā (DSG) |
Stūresrata apgriezieni | 2,1 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā – McPhersonAizmugurē – neatkarīgā daudzsviru |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski |
Riepas | 215/55 R17 |
Tehniskās apkopes cikls | 30 000 km vai reizi 2 gados |
Garantijas laiks | 3 gadi vai 100 000 km |