Bankrotējis kārtējais superauto ražotājs

Gumpert_apollo

Laikam jau diez ko labi nesokas bizness autoražotājiem, kam piedāvājumā ir tikai viens, lai arī super-puper sportisks modelis, kas maksā pusmiljonu. Šobrīd ar bankrotu ir beigusies 13 gadus ilgusī vācu kompānijas „Gumpert” darbība.

Viss sākās daudzsološi. 2001. gadā „Audi” sporta nodaļas bijušais vadītājs Ronalds Gumperts izveidoja savu firmu, kurā sapulcināja 45 izcilus vācu spēkratu speciālistus, kam tika dots uzdevums izveidot superīgāko no superautomobiļiem. Turklāt viņiem bija iespēja izmantot dažādus mezglus un agregātus gan no „Audi” sērijveida modeļiem, gan no dzīvē nerealizētiem prototipiem.

Dzinējam par bāzi tika izmantots „Audi” 4,2 litru V8, ko „Gumpert” motoristi aprīkoja ar augstspiediena turbīnu, tādējādi palielinot jaudu līdz 650 ZS. Vēlāk viņiem izdevās no šī motora izspiest arī 860 ZS. Un visa kolosālā motora enerģija caur sešpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu tika pievadīta mašīnas aizmugurējiem riteņiem. Ar šādu spēkstaciju kupeja ar nosaukumu „Apollo” pirmā simta robežu sasniedza trijās sekundēs. Tās maksimālais ātrums bija virs 360 km/h. Bet galvenais lepnuma iemesls bija automobiļa veikums Nirburgringā – 2009. gadā tas izbrauca Ziemeļu cilpu ar rezultātu 7:11, kas tolaik bija trešais labākais rezultāts „street legal” kategorijas (koplietošanas satiksmē izmantojamiem) spēkratiem un šobrīd joprojām turas sestajā vietā.

Diemžēl rekordi nenodrošina kompānijām finansiālu stabilitāti.

Savas pastāvēšanas laikā „Gumpert” izdevies realizēt tikai trīs dučus „Apollo”, kuru cena sākas no pusmiljona eiro. Šobrīd uzņēmuma nākotnei vairs netic pat ķīniešu investori, kam piedāvāts pārpirkt „Gumpert” kredītus 1,7 miljonu apmērā. Un tādējādi kārtējais superautomobiļu ražotājs šodien ir kļuvis par vēsturi…