Beidzas Renault Sport modeļu ēra. Ierobežotas sērijas Renault Megane R.S. Ultime – pēdējais Renault R.S. auto

Francijas autoražotājs Renault janvārī nāca klajā ar paziņojumu, ka izbeidz sportisko modeļu ar Renault Sport (R.S.) logotipu ražošanu. Sportisko modifikāciju un modeļu stāstu turpinās tikai Renault Group sporta automobiļu zīmols Alpine. R.S. kolekcijas pēdējais auto ir janvārī Tokijas autošovā prezentētā Renault Megane R.S. Ultime. Nav šaubu, ka šis auto kļūs par kolekcionāru medītu retumu.

Megane R.S. Ultime ir veidots uz Megane R.S. Trophy bāzes un ar savu izskatu un aprīkojumu automašīnu paceļ jaunā līmenī. R.S. Ultime izskats sasaucas ar Renault jauno vizuālo identitāti. Dizainu veido Renault Sport vizuālās identitātes elementi, tostarp divkāršais dimantu raksts un specifiskais grafiskais ornaments, kam iedvesma gūta no Renault jaunā logotipa. Šis svītrojums rotā auto jumtu (izņēmums ir automobiļi ar jumta logu), motora pārsegu, aizmugurējo bamperi, durvis un spārnus. Tas ir matēti melnā krāsā, pieskaņots četrām pieejamajām virsbūves krāsām.

Renault-Megane_RS_Ultime-2023-800-01

Megane R.S. Ultime virsbūvei ir par 60 mm platāki priekšējie un par 45 mm platāki aizmugurējie spārni, gaisa atveres sānos, R.S. Vision lukturi, izpūtējs centrā, haizivs spuras tipa antena, spoileris un aizmugurējais difuzors. Daudzas detaļas ierobežotā izlaiduma sērijas modelim ir melnas: logotipi, durvju rokturi, logu rāmji, riteņu diski, pat uzgriežņu vāciņi, spārnu gali, aizmugurējais difuzors un Formula 1 lāpstiņa uz priekšējā bampera ar spīdīgu pārklājumu un Ultime monogrammu.

Renault-Megane_RS_Ultime-2023-800-03

Salona standarta aprīkojumā ir Recaro sportiskā tipa sēdekļi ar titāna melnu Alcantara apšuvumu un izšūtu R.S. monogrammu. Durvju sliekšņi ir ekskluzīvi, un ikvienam modelim pie ātrumu pārslēga konsoles apakšā būs sava individuāla metāla plāksnīte ar kārtas numuru. Uz tās būs arī pilota un izstrādes eksperta Lorēna Hurgona paraksts. Viņš visu laiku ir strādājis pie Megane R.S. un pašlaik viņam pieder rekordi Nirburgringas, Sudzukas un Spā-Frankošampas trasēs.

Megane R.S. Ultime tiks izlaista 1976 numurētu eksemplāru skaitā, tādējādi iemūžinot Renault Sport dibināšanas 1976.gadu.

Dibināšanas gadskaitlis– 1976 – neuzkrītoši ierakstīts labās puses svītrojumā. Standarta aprīkojums priekš R.S. Ultime ietver daudzas no Megane R.S. un Megane R.S. Trophy specifiskajām funkcijām.

Renault-Megane_RS_Ultime-2023-800-13

Šai ierobežotajai sērijai uz Megane R.S. Trophy bāzes ir 300 ZS efektīvā jauda, 420 Nm četru cilindru benzīna turbodzinējs, EDC pārnesumkārba (Eiropai) un Torsen mehāniskais diferenciālis, kas ļauj automobilim uzņemt ātrumu no nulles līdz 100 km/h tikai 5,7 sekundēs. Automobilim ir Bridgestone Potenza S007 daļēji gludās riepas, kas izstrādātas tieši Megane R.S. Trophy R, kā arī FujiLight 19 collu riteņi ar Brembo dual-cast bremzēm ar sarkaniem klučiem. Tāpat pazeminātā Cup šasija un 4CONTROL četru riteņu stūrēšanas sistēma, kā arī citi sportiski risinājumi.

Renault-Megane_RS_Ultime-2023-800-10

“Megane R.S. iemieso manu piecpadsmit gadu darbu Renault Sport. Kopš Megane II otrās paaudzes esam nepārtraukti uzlabojuši tās dinamisko sniegumu, lai saglabātu līderpozīcijas sporta automobiļu ar priekšējo piedziņu vidū. Sasniegtie rekordi Nirburgringas Nordšlaifes trasē bija neaizmirstams izaicinājums. Pilns kaislību, adrenalīna un emociju. Savukārt tagad – Megane R.S. Ultime… Man ir īpašs lepnums par savu parakstu uz versijas, kas ir kā kronis šīs brīnišķīgās sērijas noslēgumā,” teic Lorēns Hurgons.

Birkas: