Bavārijas autokompānijas direktoru padomes priekšsēdētājs Norberts Raithofers ir apsolījis, ka 2020. gadā „BMW” elektromobiļu izlaides apjoms pārsniegs 100 tūkstošu robežu.
Tiesa, „BMW” elektrifikācijas plāni ir krietni pieticīgāki nekā citiem autoražotājiem. Piemēram, Nissan” ir aprēķinājuši, ka 2020. gadā hibrīdautomobiļi un elektromobiļi sastādīs vismaz 10% no kompānijas ražošanas apjoma, bet tas absolūtos skaitļos būs jau 495 000 vienības. Tāpat pusmiljona robežai šā gadu desmita noslēgumā apsolījis pietuvoties arī ASV specializētais elektromobiļu ražotājs „Tesla Motors”.
Raithofers intervijā populārajam medijam „Automotive News” uzsver, ka elektromobiļu ražošanas apjomu palielinājumu veicinās ne tikai pieprasījuma pieaugums, bet arī stingrāki ekoloģisko normu žņaugi. Tomēr autotirgus elektrifikāciju nevajag uztvert kā vardarbīgu procesu, bet kā pircēju labprātīgu izvēli. Uzskatāms piemērs ir „BMW i3” (attēlā), kura tirdzniecība Eiropā vēl nemaz nav oficiāli uzsākta, bet potenciālie pircēji jau izveidojuši tik garu rindu, ka savas pasūtītās automašīnas varēs saņemt tikai pēc pusgada. Šobrīd Bavārijas kompānija meklē iespējas, lai palielinātu automobiļa izlaides apjomu.
Raithofers atklājis, ka
pēc trim gadiem „BMW” elektromobiļu saimei pievienosies arī „budžeta klases” modelis.
Par to pagaidām zināms vienīgi tik daudz, ka tas top sadarbībā ar „Daimler” un „Renault-Nissan”, un automobilim par enerģijas avotu kalpos degvielas šūnu elementi.