Pat limuzīnfirma „BMW” neatļaujas ignorēt prognozi, ka nākamajos gados paredzams ikgadējs mazo un kompaktklases automobiļu tirgus pieaugums par 5%. „BMW Concept Active Tourer” apvieno kompaktu izmēru, „BMW” raksturīgu dizainu un moderna ekonomiska auto tendences. Konceptauto virsbūves izmēri ir īsta kmpaktnieka cienīgi – garums 4350 mm, platums 1834 mm un augstums 1560 mm. „BMW Concept Active Tourer” ir izstrādāts kā tā dēvētais elektrotīklā uzlādējamais hibrīdauto, kas apvieno elektriskās piedziņas un klasiska iekšdedzes dzinēja priekšrocības.
„TwinPower Turbo” tehnoloģiju saimes 1,5 litru benzīna dzinējs mijiedarbojas ar sinhrono elektromotoru.
„BMW Concept Active Tourer” iepazīstina ar „BMW” zīmolam jaunu piedziņas koncepciju.
Proti, 1,5 litru benzīna dzinējs nevada aizmugurējos riteņus – kā tas līdz šim ir bijis „BMW” modeļos – bet gan priekšējos riteņus. Savukārt elektromotors ir izstrādāts kā pilnīgs dzinējs, kas vada jaudu uz aizmugurējo asi, ja nepieciešams, patstāvīgi darbinot automobili.
„BMW Group” ziņo, ka ar vairāk nekā 190 Zs kopējo jaudu iekšdedzes dzinēja un elektromotora apvienojums nodrošina sportisku sniegumu, vienlaikus saglabājot mazu degvielas patēriņu un zemu izmešu līmeni. „BMW Concept Active Tourer” uzņem paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h mazāk kā astoņās sekundēs, savukārt maksimālais hibrīdauto ātrums ir aptuveni 200 km/h, bet vidējais degvielas patēriņš mazāks par 2,5 l/100 km ar CO2 izmešu līmeni mazāku par 60 g/km.
Cienījama garenbāze (2670 mm) apvienojumā ar augstu jumta līniju un kompakts šķērseniski novietots dzinējs ar priekšējo riteņu piedziņu ļāvis izveidot pietiekami plašu salonu, bet hibrīdpiedziņas akumulatori pilnībā atrodas zem bagāžas nodalījuma grīdas. Savukārt kokpits, kas „BMW” raksturīgi orientēts uz vadītāju, nodrošina optimālu piekļuvi svarīgākajām vadības funkcijām.
„Efficient Dynamics” stratēģijas ietvaros „Concept Active Tourer” ir līdzekļu komplekts, kas paredzēts, lai uzlabotu elektrotīklā uzlādējamā hibrīdauto efektivitāti. Piemēram, prognozētas vadības stratēģija optimizē elektromotora un jaudīgā akumulatora darbību. Sistēma izmanto navigācijas sistēmas datus, laikus aprēķinot piemērotākos maršruta posmus un braukšanas situācijas, kur izmantot elektropiedziņu vai uzlādēt akumulatoru. Optimizētā uzlādes stratēģija ietaupa līdz 10% enerģijas, tādējādi paildzinot laiku, kurā automobilis darbojas tikai ar elektrojaudu. Ar pilnībā uzlādētu akumulatoru „Concept Active Tourer”, darbojoties tikai ar elektrisko jaudu, var nobraukt vairāk nekā 30 kilometrus. Auto maksimālais 200 Nm griezes moments ir pieejams no starta. Litija jonu akumulatoru varēs uzlādēt 220 voltu mājsaimniecības kontaktligzdā.