„Cadillac” hibrīds neiet

Cadillac_elr

Kopš „Cadillac” uzsāka ASV tirgū sava pirmā hibrīdauto „ELR” pārdošanu ir pagājuši pieci mēneši, un realizācijas rezultāti ir gaužām bēdīgi.

Ražotājs pagaidām nav atklājis precīzus tirdzniecības datus, taču, kā noskaidrojis britu medijs „Autoweek”, ņemot vērā līdzšinējos pārdošanas tempus, „Cadillac” oficiālo pārstāvju noliktavās jau šobrīd iekrājušās hibrīdmodeļa rezerves nākamajām 725 dienām, t.i., vairāk nekā diviem gadiem.

Koncerna „General Motors” mārketinga speciālisti šobrīd visiem spēkiem cenšas glābt situāciju

„Cadillac ELR” bāzes komplektācijas cena ir 75 999 ASV dolāri. Šobrīd „GM” ir centralizēti noteikuši 3000 dolāru atlaidi. Komplektā pircējs saņem dāvanā bezmaksas uzlādes ierīci, turklāt tiek piedāvāts to par velti uzstādīt klienta mājas garāžā. Savukārt dīleris, kuram izdodas pierunāt klientu izmēģināt „ELR” (nevis nopirkt, bet tikai izmēģināt!), tiek atalgots par pūlēm ar 5000 dolāru prēmiju.

Auto tirgus eksperti spriež, ka, lai arī kādi nebūtu reālie „Cadillac ELR” tirdzniecības rādītāji, tie nestāv ne tuvu „Tesla Model S” pieprasījumam. Atgādināsim, ka „Tesla” elektromobiļa tirdzniecības pirmajos trijos mēnešos tika pārdoti 6400 eksemplāru.

Bet kādēļ gan „Cadillac” videi draudzīgais modelis nav pieprasīts? Tam tiek minēti vairāki iemesli. Pirmkārt, „ELR” ir adresēts salīdzinoši šauram „Cadillac” oriģinālā dizaina un specifiskās auras cienītāju lokam. Otrkārt, „Tesla” praksē pierāda elektromobiļa pārākumu pār hibrīdauto. Treškārt, cena. Tas neapšaubāmi ir galvenais arguments. „Model S” ir par vairāk nekā 10 000 dolāriem lētāks nekā „Cadillac ELR”. Šādu starpību nevar nepamīt par vispārtikušākie pircēji.

Tā nu „Cadillac” pirmais mēģinājums „zaļo” automobiļu tirgū pagaidām izskatās gaužām neveiksmīgs… Kādi būs secinājumi?