Cik miljoni nepieciešami, lai izceltos: Septiņi dārgākie automobiļi pasaulē

Nākamgad izlaist plānotais ekstraklases limuzīns „Mercedes-Benz S-Class Pullman” (attēlā augšā), kļūšot par dārgāko sērijveida sedanu pasaulē, izpētījis krievu izdevums „Autonews.ru”. Ar ložu drošām bruņām klātais, 12 cilindru turbomotoru un trim sēdekļu rindām komplektētais  „S-Class Pullman” maksās aptuveni vienu miljonu ASV dolārus. Pat Premium līmenim šāda cena jau ‘iziet ārpus rāmjiem’, secina „Autonews.lv”.

Taču salīdzinājumā ar pasaules dārgākajiemn spēkratiem topošais „Mercedes-Benz” superlimuzīns, izrādās, ir vien tāds budžeta variants. Tiesa, pārdošanā pat nonākušos

pasaules dārgākos automobiļus par sērijveida ražojumiem nosaukt nebūs pareizi,

jo tie tiek uzbūvēti labākajā gadījumā dažu simtu eksemplāru skaitā, bet bieži vien top tikai daži desmiti eksemplāri. Lūk – TOP 7 dārgākie (skatiet arī pievienoto fotogaleriju):

Lamborghini Veneno Roadster

• Motora tilpums: 6,5 l (jauda 750 Zs);
• Ieskrējiens 0-100 км/h: 2,9 sekundes;
• Cena: no 4,5 мiljoniem ASV dolāru (3,3 milj. eiro)
Itāliešu „Lamborgini” jaunākais grāvējs ar oglekļa polimēru virsbūvi, pēc paša ražotāja paustās informācijas, 2014.gadā tikšot izgatavots tikai deviņos eksemplāros. „Veneno Roadster” maksimālais ātrums ir 356 км/h.

W Motors Lykan HyperSport

• Motora tilpums: 3,7 l (jauda 750 Zs);
• Ieskrējiens 0-100 км/h: 2,8 sekundes;
• Cena: no 3,4 мiljoniem ASV dolāru
Pasaule ieraudzīšot ne vairāk kā septiņus arābu kompānijas uzbūvētos superkārus, kuru izstrādē piedalījusies arī vācu tūninga firma „RUF” un austriešu auto komponenšu ražotājs „Magna Steyr”. Jaudīgais opozīmotors šo briesmonīti spēj iekustināt līdz 394 км/h. Par pirmo šāda auto īpašnieku kļuvis Kataras šeihs Hamads Al Tani, bet priekšējie diožu lukturi esot apdarināti ar dimantiem.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse

• Motora tilpums: 8,0 l (jauda 1 200 Zs);
• Ieskrējiens 0-100 км/h: 2,6 sekundes;
• Cena: no 2,5 мiljoniem ASV dolāru

Interesanti, ka pati jaudīgāgākā un ātrākā mazsēriju sporta automašīna (tās maksimālais ātrums ir 411 km/h), pēc cenas ir tikai trešā dārgākā. Turklāt to paredzēts izlaist salīdzinoši krietni lielākā sērijā nekā abi iepriekšminētie – 450 eksemplāros. Turklāt 400 mašīnas jau esot izpārdotas, zina vēstīt „Autonews.ru”.

Lamborghini Sesto Elemento

• Motora tilpums: 5,2 l (jauda 570 Zs);
• Ieskrējiens 0-100 км/h: 2,6 sekundes;
• Cena: no 2,5 мiljoniem ASV dolāru

„Lamborghini Sesto Elemento” sākotnēji bija iecerēts tikai kā kompānijas iespējas demonstrējošs prototips, taču, sajūtot reālu kārotāju interesi, tika nolemts izgatavot 20 šādus spēkratus pārdošanai. Auto ātrums ir salīdzinoši pieticīgs – tikai 350 km/h, taču der pievērst uzmanību, ka „Sesto Elemento” jauda ir vairāk kā divas reizes mazāka par „Veyron Vitesse”, bet ieskrējienā abi līdzīgi. Tas panākts, pateicoties oglekļa un karbona detaļu vieglumam, kā arī teicamai aerodinamikai.

Koenigsegg CCXR

• Motora tilpums: 4,8 l (jauda 1018 Zs);
• Ieskrējiens 0-100 км/h: 2,9 sekundes;
• Cena: no 2,17 мiljoniem ASV dolāru
Zviedru firmas „Koenigsegg” ekstravaganto modeļu gammā CCXR ir gan ātrākais, gan vienlaikus videi draudzīgākais superkārs. Kā tas iespējams? Lieta tāda, ka šis auto spēj braukt arī ar bioetanolu. Tiesa, tad CCXR spēj attīstī vien 806 Zs jaudu, bet maksimuma sasniegšai nepieciešams benzīns.  „Koenigsegg CCXR” tikšot izgatavots vien sešos eksemplāros.

Ferrari 599XX

• Motora tilpums: 6,0 l (jauda 720 Zs);
• Ieskrējiens 0-100 км/h: 2,9 sekundes;
• Cena: no 2,0 мiljoniem ASV dolāru
„Ferrari 599XX” ilgstoši piederēja Nirburgringas trases slavenās „ziemeļu cilpas” jeb Nordšleifes rekords starp sporta automobiļiem – 6,58 minūtes, ko tikai nesen par 11 sekundēm laboja cits ekstrēms sportists „Pagani Zonda R”, kas šajā TOP pat iekļuvis nav. Jāpiebilst, ka 599XX maksimālais ātrums uz citu šī saraksta biedru fona izskatās pabāli – vien 315 km/h.

Aston Martin One-77

• Motora tilpums: 7,3 l (jauda 750 Zs);
• Ieskrējiens 0-100 км/h: 3,7 sekundes;
• Cena: no 1,8 мiljoniem ASV dolāru
„Aston Martin One-77” nav vairs nopērkams. Pēdējā no 77, kā jau norāda pats auto nosaukums,  mašīnām tikusi pārdota jau 2012.gadā. Lai arī maksimālā ātruma ziņā naskāks par „Ferrari” (354 km/h), „One-77” ir vienīgais dārgāko klubiņa biedrs, kam starta dinamikā 0-100 km/h vajag vairāk kā 3 sekundes (patiesībā pat gandrīz četras). Iespējams, ka „Aston Martin One-77” cenu palīdzējusi tik augstu turēt superaģenta Džeimsa Bonda kinosāga. Presē izskanējis, ka kāds anonīms pircējs 2010.gadā nopircis uzreiz desmit „One-77”, kas atšķirušies vien ar virsbūves krāsu un salona apdari.