„Renault-Nissan” alianses un „Daimler AG” izpilddirektori Frankfurtes izstādes preses brīfingā pastāstīja par kompāniju partnerības veiksmīgo attīstību un mērķi paplašināt sadarbību globālā mērogā.
Šī sadarbība aizsākās 2010. gada aprīlī ar trim pamatprojektiem, kas galvenokārt bija koncentrēti uz Eiropas tirgu. Kopš tā laika portfeļa apjoms ir pieaudzis līdz desmit apjomīgiem projektiem, to skaitā
attīstītas vērienīgas iniciatīvas no Ziemeļamerikas līdz pat Japānai.
„Mūsu sākotnējā sadarbība bija vērsta uz Eiropas tirgu, bet tagad mēs koncentrējamies uz kopdarbu visos lielākajos tirgos,” ikgadējā partnerības preses brīfingā paziņoja „Renault-Nissan” izpilddirektors un priekšsēdētājs Karloss Gons.
„Mēs turpināsim kopā meklēt jaunus sadarbības virzienus, kas dod labumu visiem mūsu partneriem un, galvenais, mūsu klientiem,” teica „Daimler” izpilddirektors Dīters Cetše.
Par labu piemēru tam, kā partneri gūst labumu no sadarbības, tika minēta „Mercedes-Benz” četrcilindru benzīna dzinēju ražotne Dečerdā (ASV). Tā uzcelta pusotra gada laikā, bet šobrīd tiek montētas iekārtas, lai jau nākamā gada vidū uzsāktu ražošanu. Tur tiks ražoti dzinēji, ko izmantos „Mercedes” C klasei un jaunajiem „Infiniti” modeļiem.
Pēc plāna turpinās arī kopīgais attīstības darbs pie trīs un četru cilindru benzīna turbomotoriem. Dzinējos tiks izmantotas jaunākās tehnoloģijas, kas ļaus ievērojami samazināt degvielas patēriņu.
Vēl viens veiksmīgas sadarbības piemērs ir jaunais „Infiniti Q50”, kas tika prezentēts Ženēvā, bet tirgū nonāks rudenī. Tas būs pirmais „Infiniti” modelis, kura aprīkojumā būs „Daimler” enerģijas rekuperācijas sistēma, dīzeļdzinējs un automātiskā transmisija. Taču pirmie sadarbībā tapušie auto jau redzami uz ceļiem. Kā viens no tiem ir „Mercedes-Benz Citan”.
Sadarbība komerciālo transportlīdzekļu jomā turpinās. Tiek plānots „Daimler Trucks Asia” apakšvienībai „Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation” (MFTBC) piegādāt furgonus „Nissan NV350 Urvan”, lai dažos eksporta tirgos tos realizētu ar „Mitsubishi Fuso” zīmolu.
Šāda stratēģija šā gada sākumā jau tika veiksmīgi izmantota zemas kravnesības furgoniem, lai paplašinātu modeļu gammu jaunos segmentos – „Fuso Canter Guts” (kravnesība: 2,0 tonnas) tiek tirgots kā Nissan, savukārt „Nissan Atlas F24” (kravnesība 1,5 tonnas) tiek pārdots ar „Mitsubishi Fuso” zīmi. Savstarpējās piegādes apjomi Japānas tirgū ir sasnieguši aptuveni 1300 vienības.
Arī „Smart/Twingo” projekts virzās, kā plānots. Drīz tiks sākta jaunā divvietīgā „Smart” izlaide rūpnīcā Hambahā (Francijā) un četrvietīgā „Smart” un „Renault Twingo” pēcteča ražošana, izmantojot kopēju bāzi, „Renault” rūpnīcā Novomestā (Slovēnijā). Modeļi nonāks tirgū 2014. gada otrajā pusē.