Nu jau kur tie gadi, kopš vadošie premium autoražotāji ieviesuši visu riteņu piedziņu arī automobiļiem, kas pieskaitāmi pat limuzīnu kategorijai, nemaz jau nerunājot par plaši sazēlušajiem krosoveriem. Otrdien, 21.februārī gandrīz pilnu xDrive pilnpiedziņas modeļu floti autosporta kompleksā 333 „BMW” pārstāvis „Inchcape BM Auto” ļāva padegustēt vietējo autožurnālistu pulciņam.
Laikam jau pašu ražotāju un to pārstāvju ilggadēju skaļāku mārketinga aktivitāšu dēļ ir iznācis, ka pie mums biežāk daudzināta un attiecīgi zināmāka par „BMW” xDrive un „Mercedes-Benz” 4Matic, ir „Audi” visu riteņu piedziņas sistēma quattro. Sērijveida modeļos to ieviesa 1980.gadā. Savukārt tagad pazīstamais „BMW” analogas riteņu piedziņas apzīmējums xDrive parādījās tikai 1999.gadā līdz ar pirmo Bavārijas autoražotāja krosoveru X5. Taču,
visu riteņu piedziņu kā opciju 3.un 5.sērijas modeļiem „BMW” izmēģināja piedāvāt jau faktiski vienlaicīgi ar „Audi” – 1980.gādā.
Toreiz gan šī, salīdzinājumā ar tagadējo, vienkāršā pilnpiedziņa ar diviem viskosajūga diferenciāļiem un vilkmes sadalījumu attiecībās 38% priekšai, 62% aizmugurei, nesaucās xDrive, bet gan vienkārši 4WD un plašāku atzinību neieguva. Taču fakts, ka, kopš X5 parādīšanās, xDrive ir kļuvusi teju par visu „BMW” modeļu, ieskaitot luksusa 7.sēriju, neatņemamu piedevu un guvusi pavisam citādu pircēju atsaucību. Ir pat tirgi, piemēram Kanāda, kur dažus modeļus „BMW” piedāvā tikai xDrive versijā.
333 trasē žurnālistiem bija iespēja pamēģināt darbībā 9 dažādus „BMW xDrive” modeļus – kopumā 11 (5.sērija ar trim dažādiem dzinējiem) atšķirīgas mašīnas. Pasākuma nobeigumā apliecinājumu xDrive efektivitātei sniedza pazīstamu pašmāju rallistu – Ivara Caunes, Māra Neikšana un Ivara Vasaraudža paraugdemonstrējumi. Viņi speciāli izveidotā, tikai dažus simtus metrus garā trasē ar 5.sērijas „BMW xDrive” spēja būt pat līdz 4 sekundēm ātrāki (pārliecinātāki) nekā ar analogu 5.sērijas „BMW” bez pilnpiedziņas.