Varat iedomāties „Porsche” ar tikai 40 Zs jaudu! Grūti, vai ne? Bet tieši tāds 1948.gadā bija pats pirmais šī zīmola sērijveida automobilis „Porsche 356”. Toties nu jau gadu desmitus „Porsche” ir jaudas un ātruma, kā arī dižciltības un veiksmes simbols. Aizvadītās nedēļas nogalē Latvijā ieradās un veselu nedēļu šeit uzturēsies „Porsche World Roadshow 2022”. „AutoMedia Latvia” fotoreportāžā piedāvā ielūkoties šī notikuma norisēs.
Kādam čalim īsti nebija pa prātam neviena no tirgū piedāvātajām mašīnām un viņš izdomāja uzbūvēt tādu pats. Šī leģenda ir par „Porshe” automobiļu zīmola radītāju un uzņēmuma ilggadīgo vadītāju Ferdinandu Porše. Ferdinandu Porše jaunāko jeb Ferdinandu Antonu Ernstu, kuru pasaulē vislabāk atpazīst kā Feriju (Ferry) Porše.
Ferija tēva Ferdinanda Porše vecākā slavenākais veikums, kā zināms, ir leģendārais „Volkswagen Beetle”. Taču arī „Porsche 356” tapšanas laikā Ferdinands jaunākais esot konsultējies ar tēvu. Turklāt, pēckara pašu pirmo 356-to tapšanā tika izmantots daudz no „Beetle” risinājumiem un agregātiem.
Tiesa, tiklīdz lieta nonāca līdz īstai sērijveida ražošanai, Ferijs parūpējās, lai tiktu ieviesti pašu risinājumi un tehnoloģijas. „Porsche 356” iekaroju negaidītu popularitāti. Tās galvenie iemesli bija efektīgs dizains un izcila aerodinamika, lieliska mašīnas vadāmība, kā arī perfekta montāžas kvalitāte.
Arī šodien, kad „Porsche”, kas radās kā viena modeļa zīmols („Porsche 356” vēlāk nomainīja ikoniskais „Porsche 911”), piedāvājumā ir tuvu diviem desmitiem modeļi, šīs panākumus savulaik nodrošinājušās īpašības tiek izkoptas katrā „Porsche” mašīnā.
Oriģināls, ne ar ko citu nesajaucams dizains un teicama aerodinamika, Izcila vadāmība komplektā ar bagātīgu jaudu, kā arī gaumīgi materiāli un nevainojama montāžas kvalitāte ir „Porsche” kods.
Nu „Porsche” modeļu klāsts ir tik bagātīgs, ka „Porsche World Roadshow Latvia 2022” preses dienā „AutoMedia Latvia” izdevās sēsties pie stūres tikai trešdaļai no pieejamajiem automobiļiem. Attiecīgi, daži kārdinoši un ikdienā pat „Porsche” autosalonos reti sastopami spēkrati tā arī palika vien acīm aplūkoti un aptaustīti. No noprovētajiem ‘pieticīgākā’ jauda bija 400 (!) Zs „Porsche 718 Boxter GTS 4.0 Cabriolet”. „Porsche” skalā tas tā kā būtu mazliet ‘uzkačājies’ baby-porsche.
Pats jaudīgākais bija elektriskais jaunums „Porsche Taycan Turbo S” – 761 Zs! Taču, lielāku iespaidu atstāja klasiskie iekšdedzes motoru sportiskie spēkrati – „Porsche 911 Turbo S Cabriolet” un salīdzinoši nemaz ne tik zvērīgi jaudīgais „Porsche 911 Carrera GTS Coupe” – attiecīgi 650 un 480 Zs.
Pats par sevi saprotams, ka organizētā grupas braucienā kopējā satiksmē par „Porsche” spēkratu jaudas un vadīšanas kvalitātēm vairāk nācās runāt nekā baudīt. Vācu instruktori bija strikti. Un pareizi vien ir. Šādi auto mūsdienu ceļu satiksmē vairāk ir aksesuārs pašapziņai nekā ierocis šaušanai. Tāda ir realitāte.
Tanī pat laikā, neatkarīgi no pieejamās jaudas, ar tādiem īstiem ielas modeļiem kā „Panamera”, krosoveriem „Cayenne”, „Macan” un arī zvērīgi jaudīgo un ārto „Taycan” ar baudu var muļļāties arī kopējā satiksmē. Taču īstie zvēri, kas bieži ir tikai divvietīgi, riktīgu kaifu ļaus sajust tikai slēgtās sacīkšu trasēs. Protams, ja īpašnieks būs vismaz kaut cik tehniski gatavs šādus auto atbilstoši stūrēt.
Piebildīsim, ka iespēju uzņemt „Porsche World Roadshow 2022” Latvijai nodrošināja SIA „Baltijas Sporta auto” sasniegtie „Porsche” automobiļu pārdošanas rādītāji.