Kā jau solīts, Ženēvas autošova atvēršanas priekšvakarā tika paziņots 2013.gada Eiropas „Car Of The Year 2013” (COTY). Pārsteigums nenotika – šo goda titulu ieguva „VW Golf VII”.
Autožurnālistu aprindās jau kopš laika, kad septītais „Golf” kļuva pieejams dominēja viedoklis, ka svarīgāko Eiropas automediju žūrija no 22 valstīm 58 cilvēku saistāvā, visticamāk, šogad priekšroku dos tieši jaunajam „Golf”. Tiesa, neliels pārsteiguma moments varbūt ir apstāklī, ka vācu bestsellers titulu ieguvis ar tik milzīgu pārsvaru – vairāk kā divkārt pēc iegūto baļļu skaita pārspējot tuvāko sekotāju.
Sadalot sev atvēlētās 25 balles, 45 no 58 žurnālistiem, kaut dažādu, bet lielāko baļļu summu atvēlēja tieši „VW Golf”.
“Car Of The Year 2013″ žūrijas balsojuma rezultāti:
1. Volkswagen Golf – 414 balles
2. Toyota GT-86 / Subaru BRZ – 202
3. Volvo V40 – 189
4. Ford B-Max – 148
5. Mercedes-Benz A-Class – 138
6. Renault Clio – 128
7. Peugeot 208 – 120
8. Hyundai i30 – 111
Vairumā no pēdējās desmitgades konkursiem finālistu spēku sadalījums žūrijas vērtējumā ir bijis krietni līdzsvarotāks. Titula likteni ir izšķīrusi pat viena vienīga balle, kad 2009.gada konkursā „Opel Insignia” pārspēja „Ford Fiesta”. Līdzīgi ir bijis arī agrāk. Piemēram, 2001.gadā, kad „Alfa Romeo 147” pārspēja „Ford Mondeo”.
Lielākais pārsvars pēdējos desmit gados ir bijis „COTY 2005”, kad „zaļās domāšanas” iespaidā žūrija ļāva hibrīdam „Toyota Prius” ar 406 pret 267 apspēlēt „Citroen C4”. Ar pamatīgu atrāvienu „COTY 1999” ieguva arī pirmās paaudzes „Ford Focus”, kas ar 444 pret 272 ballēm otrajā vietā atstāja „Opel Astra”.
Baļļu kopējo skaitu konkursa gadu griezumā (no 1964.gada) nevar salīdzināt, jo arvien ir augusi žūrijas saime un attiecīgi arī iespējamo baļļu skaits, taču propocionāli „Golf VII” uzvara ir ceturtā pārliecinošākā. Vēl pārliecinošāk uzvarētājs ticis noskaidrots vien tālajos konkursa pirmsākumos un arvien šādu triumfu piedzīvojuši „Fiat” modeļi: „COTY 1967” – „Fiat 124” (144 balles) pret „BMW 1600” (69), „COTY 1970” – „Fiat 128” (235) pret „Autobianchi A112” (96) un „COTY 1972”- „Fiat 127” (239) pret „Renault 15/17” (107).
Savukārt jau kopš pirmsākumiem kompaktklases etalona slavu iekarojušais „VW Golf” savā septiņu paaudžu karjerā ir ieguvis tikai otro „COTY” titulu. To līdz šim 1992.gadā spējis vien „Golf III”, ar 276 ballēm apsteidzot „Opel Astra” (231) un „Citroen ZX” (213). „Golf I” (164 balles) 1975.gada konkursā palika otrajā vietā aiz „Citroen CX” (229); „Golf II” (156) 1984.gadā piekāpās „Fiat Uno” (246) un „Peugeot 205” (325); „Golf IV” 1998.gadā (266) pārliecinoši zaudēja „Alfa Romeo 156” (416); „Golf V” (241) 2004.gadā atzina „Fiat Punto” (281) pārākumu un savāca vienādu baļļu skaitu ar „Mazda3” (241), bet „Golf VI” 2009.gadā palika aiz jau pieminētās „Opel Insignia” (321) un „Ford Fiesta” (320).
Interesanti, ka iecienītajam „Volkswagen” zīmolam šāgada „COTY” ir tikai trešais tituls vecākā šāda tipa konkursa vēsturē. Trešo 2010.gadā ieguva „VW Polo”.
Jāpiebilst, ka jau pērnā gad nogalē jauno “Golf” par „Gada auto” ievēlēja arī Lietuvas žurnālisti un Latvijas raibā žūrija. Savukārt Igaunijā „Gada auto” titulu tomēr ieguva “Mercedes-Benz A-Class”.