Kā jau tas pēdējos gados ierasts, Ženēvas autoizstādes priekšvakarā paziņoti ikgadējā prestižā konkursa „Car of the Year 2014” (COTY) jeb Eiropas Gada auto rezultāti. Eiropas autopreses ietekmīgāko izdevumu 58 žūrijas locekļi par konkursa uzvarētāju pasludinājuši jaunāko „Peugeot” zīmola masu modeli „Peugeot 308”.
Uzvarētājs balsojumā saņēmis 307 balles, tostarp no 22 žūrijas dalībniekiem maksimālo vērtējumu. Jāpiebilst, ka COTY ir tikai viens uzvarētājs un viena vienīga balva, ko „Peugeot” pārstāvjiem pasniegs Ženēvas autošova ietvaros. Tātad
oficiāli netiek nominēts ne otrās, ne trešās vietas ieguvējs,
taču jau iekļūšana konkursa finālistos un ieņemtā vieta pēc žūrijas dotajām ballēm tik un tā ir sava veida pozitīvs signāls potenciālajiem pircējiem. Aiz „Peugeot 308” ar attiecīgi 223 un 216 ballēm palika divi elektriskie automobiļi – „BMW i3” un amerikāņu „Tesla S”. Pērējo finālistu starpā žūrijas balsojuma balles sadalījās ļoti līdzīgi: „Citroen C4 Picasso” (182), „Mazda3” (180), „Škoda Octavia” (172) un „Mercedes-Benz S-Class” (170).
Jāatzīmē, ka tradicionālo iekšdedzes motoru dzinējspēks, žūrijasprāt, kā pērn (uzvarēja „VW Golf VII”), tā šogad izrādījies pārāks par alternatīvajām tehnoloģijām, kas pēdējos četros gados dominējušas divreiz, jo par COTY 2012 un COTY 2011 attiecīgi tika atzīts hibrīdauto dvīņu duplets „Opel Ampera/Chevrolet Volt” un elektroauto „Nissan Leaf”.
Līdz mums šāgada triumfators vēl tikai nonāks un attiecīgi nepiedalījās analogā Latvijas Gada auto 2014 konkursā, kur uzvarētāja lauri tika citam COTY 2014 finālistam „Škoda Octavia”. Jācer, ka sabalsotā uzvara ilgstoši finanšu grūtībās slīgstošā franču koncerna „PSA Peugeot & Citroen” darinājumam nav arī apzināti palīdzīga roka, lai sniegtu atbalstu nopelniem bagātam Eiropas ražotājam ar slavenu vēsturi veiksmīgi izkārpīties no ‘bedres’.
Piebildīsim, ka “Peugeot” modelis COTY konkursā iepriekš triumfēja pirms 12 gadiem un tas bija 308-tā ideoloģiskais priekštecis “Peugeot 307″ 2002.gādā. Vēl senāk šādu godu izpelnījās “Peugeot 405″ (1988) un “Peugeot 504″ (1969). Pēdējā desmitgadē līdz finālam tikuši vēl tādi franču lauvas modeļi kā vidējās klases “Peugeot 407″ (2005.g), miniatūro trīnīšu pārstāvis “Peugeot 107″ (2006), B segmenta mazauto “Peugeot 207″ (2007), jaunā uzvarētāja tiešais priekštecis “Peugeot 308″ (2008), kompaktais krosovers “Peugeot 3008″ (2010) un pērn “Peugeot 208″.