Ietekmīgā organizācija Euro NCAP, kas patērētāju aizsardzības interesēs veic neatkarīgas jauno automobiļu pārbaudes avāriju drošības jomā, nule kā publicējusi svaigāko izmēģinājumu sērijā, kurā avāriju simulācijās pārbaudīti septiņi jaunie modeļi. Četri no tiem saņēmuši augstāko pieczvaigņu vērtējumu.
Šajā izmēģinājumu sērijā tika pārbaudīti: vidējās klases sedans „Audi A4” (attēlā augšā), kompaktie krosoveri „Honda HR-V” un „Hyundai Tucson”, Mazās klases B segmenta piecdurvju hečbeks „Honda Jazz”, A segmenta mazulis „Opel Karl”, kabriolets „Mazda MX-5”, kā arī komercfurgoniņš „VW Caddy”.
‘Pieczvaigžņu klubiņā’ no tiem pierakstījās „Audi A4”, nelielais „Jazz”, kā arī abi krosoveri – „Tucson” un „HR-V”,
bet supermini „Karl”, „Caddy” un MX-5 ieguva četru zvaigznīšu atzīmi.
Ņemot vērā, ka sākot ar šo gadu Euro NCAP testiem noteiktas vēl stingrākas prasības nekā iepriekš, A4 90% pieaugušo braucēju aizsardzībā ir tiešām augsts vērtējums, taču pieminēsim, ka klasesbiedre „Toyota Avensis” šogad ieguva 93%., turklāt mazliet pārspēj A4 arī gājēju aizsardzībā (78% pret 75%) un drošības aprīkojuma ziņā (81% pret 75%). Vienīgi bērni A4 salonā (87%) ir aizsargātāki nekā „Avensis” (85%). Kopējais visos vērtējumos saņemtais baļļu skaits 114,8 pret 116,2 par labu „Avensis”.
Starp abiem pārbaudītajiem un piecas zvaigznes par kopējo drošību saņēmušajiem krosoveriem augstāku baļļu summu (109,9 pret HR-V 107,9) tomēr ieguvis „Tucson”, galvenokārt dēļ labākas bērnu aizsardzības (85% pret HR-V 79%).
Ļoti augstu novērtējumu ieguvis B segmenta „Jazz”. Pieaugušo aizsardzībā 93% un kopējā baļļu summa 113, kā arī piecas zvaigznes par drošību kopumā. Tādējādi „Jazz” atzīstams par drošāku nekā šogad iepriekš pārbaudītie klasesbiedri „Mazda2” un „Hyundai i20”, kuriem ir vājāki rezultāti tieši pieaugušo aizsardzībā, bet līdz piecām zvaigznēm kopumā galvenokārt liedzis aizsniegties trūcīgāks bāzes aprīkojums ar aktīvās drošības sistēmām.
„Mazda MX-5” ir pirmais kabriolets, kas pārbaudīts pēc jaunajām prasībām, tādēļ nav tieši ar ko salīdzināt. Atzīmēsim vien, ka MX-5 ieguvusi visaugstāko novērtējumu starp visiem šā gada ‘kursantiem’ gājēju traumatisma risku ziņā (93%) un to, ka piekto zvaigzni uz borta visvairāk liedzis iegūt bāzes aprīkojuma salīdzinošais skopums (64%), tostarp autonomas avārijas bremzēšanas sistēmas iztrūkums. vērtējot MX-5 rezultātus, neaizmirsīsim, ka tas ir kabriolets ar mīksto jumtu.
Arī jauno „Caddy” pagaidām tieši nav ar ko salīdzināt, bet mazo komercfurgonu grupā četras zvaigznes kopumā un 84% par pieaugušo aizsardzību ir labs rādītājs.
Viskritiskāko vērtējumu šājā testu sesijā saņēmis supermini „Opel Karl”. Četras zvaigznes kopumā gan ir piešķirtas, taču konstatēts gan visai augts pieaugušo traumatisma risks (74%), gan arī pārējās jomās vērtējums ir zemāks nekā pārbaudītajiem lielāko klašu automobiļiem.
Atgādinām, ka rezultāti adekvāti salīdzināmi tikai vienas klases jeb segmenta ietvaros, kā arī pēc vienas metodoloģijas veiktiem testiem.
Katra auto individuālos drošības rādītājus, ja ir nopietna interese, iesakām pastudēt ŠEIT.