„EuroNCAP” novembra sesijā četri teicamnieki

Tesla_euroncap_1

Autoritatīvais Eiropas satiksmes drošības institūts „EuroNCAP” ir publicējis novembra testu sesijas rezultātus, kur četri no sešiem triecientestos pārbaudītajiem spēkratiem uzrādījuši maksimāli iespējamo, t.i., piecu zvaigžņu vērtējumu.

Interesanti, ka teicamnieku vidū ir arī amerikāņu elektromobilis „Tesla Model S”. Pērn augustā „Tesla” izturību dažādās avārijas situācijās pārbaudīja ASV drošības organizācija NHTSA un atzina par 2013. gada drošāko automobili pasaulē. Arī „EuroNCAP” to novērtēja ar piecām zvaigznēm, tomēr neiztika arī bez aizrādījumiem. Eksperti norāda uz nepietiekamu gaisa drošības spilvenu darbības efektivitāti, kas var būt par cēloni vadītāja galvas traumām, bet sānu triecienā rada arī krūšu kurvja traumu risku. Ražotājs ir apņēmies veikt nepieciešamās izmaiņas pneimospilvenu vadības programmatūrā.

Vēl teicamnieku kārtā ticis „BMW” 2. sērijas „Active Tourer”, lai gan tas saņēma pārmetumu par nedraudzību pret gājējiem, jo kompaktvenam izrādījās pārlieku cieta motora pārsega priekšmala.

Tikpat cienījami triecientestu izturējis arī C segmenta hečbeks „Nissan Pulsar”.

Tā vājākais elements ir priekšējo sēdekļu galvas balsti, kas, kā norāda „EuroNCAP” eksperti, nesniedz pietiekami drošu aizsardzību, aizmugures trieciena gadījumā.

Euro-NCAP-Crashtest-Nissan-Pulsar-2014-Sicherheit-01

Un ceturtais teicamnieks ir jaunās paaudzes „Škoda Octavia”. Arī čehu hečbeks saņēma aizrādījumu par nepārdomātu galvas balstu konfigurāciju, bet gājējiem bīstama izrādījusies motorpārsega mala, kas piekļaujas mašīnas priekšējam logam.

„Renault Megane” tika veikta jau atkārtota triecientestu pārbaude. Pirmo reizi franču ražotāja C segmenta modeli „EuroNCAP” laboratorijā sasita vasarā, kad tas negaidīti nopelnīja tikai pieticīgas trīs zvaigznes. Pēc tam „Renault” inženieri veca nepieciešamos uzlabojumus, diemžēl līdz piecniekam atkal pietrūka… Šajā mēģinājuma četru zvaigžņu vērtējums. Eksperti konstatēja, ka gan frontāla, gan sānu trieciena gadījumā joprojām vadītājam un priekšējam pasažierim ir risks gūt bīstamas krūšu kurvja traumas, plus arī pārmetums par nedrošu galvas balstu konstrukciju.

Bet novembra testu sesijas pastarītis ir „Suzuki Celerio”,

kura drošība tika novērtēta ar trim zvaigznēm. Japāņu hečbeks saņēma ekspertu pārmetumus par aplam pieticīgo pasīvās drošības aprīkojuma komplektu, kā arī preventīvās drošības elementu (elektroniskās ātruma ierobežošanas sistēmas u.tml.) trūkumu. Turklāt automobilis saņēma neapmierinošu vērtējumu par mazo pasažieru aizsardzību, kā arī nedraudzību pret gājējiem.