Facelift piedzīvojusi BMW smagā artilērija – BMW X5 un X6

BMW-X6_M60i-2024-800-2e

Vācijas Premium automobiļu ražotājs BMW paziņojis par BMW X5 un X6 atjaunošanu. Pēc feislifta X5 un X6 raksturīgas jaunas dizaina iezīmes, tiem paplašināts standarta aprīkojuma saraksts, ieviesta visaptveroša modeļu spēka agregātu elektrifikācija, kā arī ieviesti jaunākie digitālo tehnoloģiju sasniegumi, teikts ražotāja izplatītajā paziņojumā. Uzlabotie X5 un X6 tirdzniecības salonos nonākšot šā gada aprīlī.

Ceturtās paaudzes BMW X5 ražošana tika uzsākta 2018.gada pašā nogalē.

Atjaunotajam X5 papildaprīkojumā būs pieejama izgaismota ikoniskā BMW radiatora reste,

kas iesaukta par nierēm. Apgaismojums tiek aktivizēts, kad tiek atvērtas kādas no auto durvīm, bet vadītājs šo apgaismojumu var manuāli ieslēgt vai izslēgt, izmantojot iDrive izvēlni. Savukārt atjaunotajam kupejkrosoverim X6 turpmāk M Sport pakotne būs pieejama kā standarts.

BMW-X5-2024-800-01

Abu modeļu spēka agregātu klāsts ir piedzīvojis pamatīgu revīziju, kā rezultātā ievērojami palielināts plug-in hibrīdpiedziņas sistēmas BMW xDrive50e elektriskais diapazons – līdz pat 110 km tikai ar elektrību (pēc WLTP cikla). Visām citām versijām ieviesta 48 V vieglā hibrīda tehnoloģija. Uz progresu modernāko tehnoloģiju apguvē norāda arī jaunas sistēmas automatizētai braukšanai un stāvēšanai, kā arī jaunākās paaudzes iDrive vadības sistēma ar izliektu centrālo displeju.

BMW-X6_M60i-2024-800-11

X5 standarta aprīkojumā ir xLine specifikācijas dizaina iezīmes. Kā alternatīvu klienti opciju sarakstā var izvēlēties M Sport paketi. Tajā ir iekļauti dizaina elementi, kas atsaucas uz modeļa sportiskajiem instinktiem. BMW jau allaž ir uzstājis, ka krosovers X5 ir SAV nevis SUV. Tātad nevis Utility, bet Activity.

BMW-X5-2024-800-27

Jaudas un griezes momenta raksturlielumi allaž ir bijuši BMW prioritāte. Nekas nav mainījies. Tieši pretēji, hibrīdtehnoloģiju plaša ieviešana tikai vairo šīs īpašības, kas rezultējas dinamiskā ieskrējienā. Atjaunotais X5 un X6 saņēmis jaunu 3,0 litru rindas sešu cilindru benzīna motoru, bet dīzeļmotors ir ticis pilnveidots. Kā benzīns, tā arī dīzelis maigā hibrīda versijā apvienots ar 12 Zs vērtu elektromotoru, kas iebūvēts pārnesumkārbas korpusā. Jāpiemin, ka benzīna versija xDrive40i īsos zemu ātrumu režīmos ļauj kustēties, izmantojot tikai elektrību. Enerģija šajos brīžos tiek ņemta no 48 voltu akumulatora baterijas, kas ietilpināta motortelpā.

BMW-X6_M60i-2024-800-1b

„Zaļais kurss” nav licis BMW atteikties no astoņu cilindru motora. Tiek ziņots, ka šāds 4,4 litru spēka agregāts izstrādāts no jauna. Ar šo motoru un maigā hibrīda papildinājumu apgādāta abu modeļu topversija M60i xDrive. Ieskrējiens no 0 līdz 100 km/h 4,3 sekundēs! Pati lēnākā iznāk xDrive30d dīzeļversija, kas ieskrējienu līdz simtam sasniedz 6,1 sekundē.

BMW-X5-2024-800-45

Jāpiebilst, ka visas atjaunoto modeļu modifikācijas standartā apgādātas ar jaunu astoņu pakāpju Steptronic Sport pārnesumkārbu, kam ir ar Launch Control un Sprint funkcija.

Birkas: