„Ford” atklāj „Focus RS”

Šodien (3.02.) speciālā videoprezentācijas pasākumā autokoncerna „Ford” pārstāvji iepazīstināja sabiedrību ar pēdējo laiku intriģējošāko jaunumu – jaunās paaudzes „Focus RS”.

„Focus RS” galvenais jaunums ir motors. Atgādināsim, ka iepriekš „Ford” „karstajam hečbekam bija 2,5 l piecu cilindru dzinējs ar 300 ZS. Turpretim jaunajam RS zem motora pārsega atradīsies tāds pats 2,3 l „EcoBoost” turbomotors kā jaunajam „Mustang”, kas spēj attīstīt 320 ZS un arī vairāk.

„Ford” pārstāvji uzsver, ka pārejai no pieciem uz četriem cilindriem ir vairākas priekšrocības. Pirmkārt, komplektā ar jaunu turbokompresoru un jaudīgāku starpdzesētāju šis 2,3 l dzinējs ir jaudīgāks nekā līdzšinējais. Otrkārt, jaunais „Focus RS” būs par 20% ekonomiskāks, proti,

tas patērēs vidēji tikai 8,5 l/100 km.

Un, treškārt, šis spēka agregāts ir kompaktāks un vieglāks par priekšteci.

Otrs jaunums ir moderna un tehnoloģiski sarežģīta pilnpiedziņas sistēma. Tā būs apgādāta ar diviem (centrālo un aizmugurējās ass) elektroniski vadāmiem diferenciāļiem. Kā liecina ražotāja informācija, centrālais diferenciālis spēs līdz pat 70% vilkmes pievadīt aizmugurējai asij, savukārt aizmugurējais diferenciālis vajadzības gadījumā tam ritenim, kuram labāka saķere, novadīs līdz pat 100% no pieejamā griezes momenta. Tādējādi ar „Focus RS” varēšot panākt laterālo paātrinājumu vienas gravitācijas konstantes (1G) apmērā.

Ford-Focus_RS_2016_1024x768_wallpaper_04

„Focus RS” ir vēl stingrāka balstiekārta un masīvāki stabilizatori nekā „ST” brālim. Maksimālu saķeri ar ceļa segumu nodrošina „Michelin Pilot Super Sport” 235/35 R19 riepas. Par papildu samaksu „Ford” piedāvā tās nomainīt ar „Pilot Sport Cup 2” sporta riepām.

Vizuāli „RS” no „Focus ST” atšķiras ar lielākām gaisa ieplūdes atverēm, citādas konfigurācijas priekšējo buferi, kurā iebūvēti vertikāli papildgaismu lukturi, difuzoru aizmugurējā bufera apakšmalā, divām liela diametra izplūdes caurulēm un iespaidīgu antispārnu.

Jaunā „Ford Focus RS” publiskā pirmizrāde paredzēta Ženēvas auto salonā. Tur arī ražotāja pārstāvji sola atklāt informāciju par tā dinamiskajiem parametriem, kā arī cenas. Auto nozares eksperti min, ka tā varētu būt ap 35 tūkstošiem eiro.

Birkas: