Autokompānijas „Ford” Austrālijas nodaļa ir nodevusi atklātībai informāciju par jaunā apvidus automobiļa „Everest” sērijveida versiju.
Sērijveida modelis maz atšķiras no pērn Sidnejas spēkratu šovā demonstrētā koncepta. „Everest” ir veidots, izmantojot pikapa „Ranger” platformu un lielāko daļu komponentu. Tas izceļas ar lieliskām apvidus braukšanas spējām. Automobiļa klīrenss ir 225 mm, piebraukšanas leņķis – 29, bet nobraukšanas – 25 grādi. Kā liecina ražotāja informācija, tas ir spējīgs šķērsot līdz 800 mm dziļus ūdens šķēršļus.
„Everest” paredzēta visnotaļ moderna dzinēju gamma. Bāzes versijā tam zem motora pārsega atradīsies divlitrīgs (275 ZS) „EcoBoost” saimes turbomotors, bet kā alternatīva būs pieejami divi dīzeļi – 2,2 l četrcilindru un 3,2 l pieccilindru agregāts. Plašāki to dinamiskie parametri pagaidām netiek minēti. Standartā visi tiks komplektēti ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, bet komforta cienītāji varēs tā vietā izvēlēties sešpakāpju „automātu”.
Automobiļa aprīkojumā būs elektroniska dzinēja un pilnpiedziņas kontroles sistēma – kaut kas līdzīgs pazīstamajai „Land Rover Terrain Response”, kas „Ford” izpildījumā saucas „Terrain Management”.
Pateicoties pikapa gēniem, „Everest” izceļas ar klasē labāko kravnesību
– tā (septiņvietīgajā) salonā var iekraut līdz 750 kg mantības, plus vēl 100 kg iespējams pārvadāt uz auto jumta. Turklāt, nolokot otrās un trešās rindas sēdekļu atzveltnes, tā kravas nodalījuma apjoms sasniedz divus kubikmetrus.
Kā liecina „Ford” pārstāvju izplatītā informācija, šāds modelis vismaz sākotnēji nonāks dienvidu puslodes, kā arī Klusā okeāna reģiona tirgos. Taču, kas zina, varbūt vēlāk tirdzniecības ģeogrāfija tiks vēl palašināta…