Jauns „Mondeo”, atjaunināta „Fiesta”, krosovers „EcoSport” un daudzpusīgais „Tourneo Connect” jaunā kvalitātē – ar tādu jaunumu klāstu Parīzes izstādē šogad piedalījās „Ford Motor Company”. Taču līdz līdz 2017.gadam „Ford” grib pilnībā atjaunināt visu pasažieru un vieglā komerctransporta gammu, tādējādi izveidojot vienu no svaigākajiem un modernākajiem automobiļu piedāvājumiem Eiropā.
„Ford” uzskata, ka pasažieru un vieglā komerctransporta tirgus Eiropā, ieskaitot Krieviju, nākamajos piecos gados pieaugs par 20%, sasniedzot 23 miljonus vienību. Un tādam tirgus pacēlumam jābūt gataviem.
„Patlaban mēs atrodamies „Ford of Europe” visu laiku agresīvākās modeļu ekspansijas agrīnajā fāzē,”
sacīja „Ford of Europe” vadītājs un direktoru padomes priekšsēdētājs Stefens Odels (Stephen Odell).
Pilnīgi jauns „Mondeo”
Jaunais „Mondeo”, ko varēja aplūkot jau Parīzē, ir kļuvis par pirmo modeli uz „Ford” jaunās globālās C un D segmenta platformas, kas tuvāko piecu gadu laikā tiks izmantota arī citu modeļu izstrādei. „Mondeo” tāpat kā agrāk tiks piedāvāts ar trīs veidu virsbūvēm –piecdurvju hečbeks, universāls un sedans.
Respektējot automašīnas gabarītus, „Ford” ieviesis „Mondeo” aktīvo parkošanās asistentu, kas automātiski novieto automašīnu stāvvietā kā paralēlā, tā perpendikulārā virzienā. Pirmo reizi Eiropas modelī „Ford” ieviesis piepūšamās drošības jostas aizmugurē, atbīdāmu panorāmas jumtu, adaptīvos LED starmešus un citus jaunumus. Eiropā jaunais „Mondeo” tiks pārdots ar godalgoto 1,0 litra „EcoBoost” benzīna dzinēju, 1,6 l „ECOnetic” dīzeļdzinēju un savā klasē pirmo hibrīdzinēju, kas iebūvēts četrdurvju sedanā.
„Fiesta” patēriņš tikai 3,3 l uz 100 km
Uzlabotā „Fiesta” nonāks tirdzniecībā ar septiņiem dzinējiem, kas nodrošina mazāk nekā 100 g/km CO2 izmešus, bet degvielas patēriņu 4,3 l/100 km vai zemāku.
Līdztekus 1,0 l „EcoBoost” dzinējam „Fiesta” debitē arī 3 cilindru 1,0 litra atmosfēriskais benzīna dzinējs, kas attīsta 65 vai 80 zirgspēkus. Tiek apgalvots, ka „ECOnetic” tehnoloģija ļāvusi panākt izcili zemu degvielas patēriņu – 3,3 l/100 km.
Tāpat pirmo reizi „Fiesta” būs iespējams iegādāties ar 6 pārnesumu „PowerShift” transmisiju.
Eiropa ierauga „EcoSport”
Parādītais mazās klases krosovers „Ford EcoSport”, kas radīts uz B segmenta platformas, Eiropas patērētājus sasniegs gan tikai pēc 18 mēnešiem.
Tā galvenais spēka agregāts būs 1,0 l „EcoBoost” dzinējs.
„„Ford EcoSport” apvieno „Fiesta” vērtību, kvalitāti un efektivitāti ar moderna SUV pievilcīgo izskatu un izjūtām,” Parīzē sacīja „Ford” B segmenta modeļu direktors Niks Kolinss.
Beidzot arī jauns „Tourneo Connect”
Jaunais „Tourneo Connect” piedāvā alternatīvu miniveniem – tradicionālajiem lielu ģimeņu pārvietošanās līdzekļiem.
„Tourneo Connect” raksturo dinamisks izskats, pamatīga ietilpība un pielāgojamība, kā arī jaunākā „Ford” vieglo automobiļu tehnika, tostarp 1,0 litra „EcoBoost” dzinējs un „Active City Stop” sistēma.
Jaunizveidotā modeļu sērija piedāvā automobiļus ar piecām vai septiņām sēdvietām, vispusīgas sēdekļu transformācijas iespējas, kā arī ekonomiskāko dzinēju izvēli. „Tourneo Connect” pie pircējiem nonāks 2013.gada otrajā pusē.
Formula ar 2,4 litru patēriņu uz 100 km!
Parīzē „Ford” demonstrēja arī jaunu „Formula Ford” sacīkšu automašīnu, kas pirmo reizi aprīkota ar kaut ko tādu kā 1,0 litra „EcoBoost” dzinēju, turklāt pielāgota braukšanai arī pa koplietošanas ceļiem.
Izmēģinājumos ielas bolīds spējis sasniegt ātrumu 255,5 km/h un līdz 100 km/h ieskrieties mazāk kā 4 sekundēs. Vienlaikus „Formula Ford” izrādījies ārkārtīgi ekonomisks spridzeklis, spējot patērēt tikai 2,4 l benzīna uz 100 km.
Tiesa, šāds patēriņš sasniegts, braucot vien ar ātrumu 56 km/h. Pie ātruma 120 km/h tas patērē jau 5 l/100 km.