Amerikāņu autokoncerna „Ford” vadība nolēmusi izmantot pārbaudītu metodi, lai samazinātu ražošanas izmaksas, proti, ievērojami samazināt izmantojamo modeļu platformu skaitu.
Jau pagājušajā rudenī „Ford” globālās plānošanas viceprezidents Radžs Nairs informēja, ka platformu skaits tiks samazināts trīskārt – no pašreizējām 27 līdz deviņām. Taču nupat kā koncerna boss Marks Fīlds, uzstājoties kādā biznesa konferencē Vācijā, ir paziņojis, ka iekšējo rezervju restrukturizācijas rezultātā rasta iespēja atteikties no vēl vienas platformas, un aktīvā apritē paliks vairs tikai astoņas.
„Šis lēmums nodrošinās mums lielas priekšrocības jaunu modeļu izveides ātrumā,” uzsvēris Fīldss.
„Turklāt, protams, būtiski ļaus ietaupīt modeļu izstrādei nepieciešamos līdzekļus.”
Kā vēsta izdevums „Detroit News”, šajā gadā „Ford” plāno laist tirgū ne mazāk kā 15 jaunus modeļus. Lielākais jaunumu vilnis skars Āzijas-Klusā okeāna reģionu, bet desmit jaunumi sagaidāmi arī Eiropā un septiņi – Ziemeļamerikā.
„Ford” vadītājs norāda, ka modeļu gammas nopietna atjaunināšana ne tikai nostiprinās „zilā ovāla” pozīcijas globālajā tirgū, bet arī būtiski uzlabos koncerna finansiālos rādītājus.