Pirmdien, 11.aprīlī „Mercedes-Benz” pilnvarotais pārstāvis „Domenikss” nozares mediju pārstāvjiem Rīgā bija sarīkojis jaunās paaudzes “Mercedes-Benz E-Class” pirmizrādi Latvijā. Tā tiešām bija pirmizrāde vistiešākajā nozīmē, jo izstādē „Auto 2016” šis zīmols pārstāvēts netiks, bet klientiem plānotie iepazīšanās pasākumi bija atlikti uz vēlākām dienām.
Ražotājs savu darinājumu nosaucis par “Masterpiece of Intelligence” (Inteliģences meistardarbs). Skanīgi reklāmiski saukļi autoindustrijā ir ierasta lieta, taču, iespējams, jaunā E-klase šādu apzīmējumu ir pelnījusi. Augstajām tehnoloģijām apbērtais auto tiešām piedāvā vienu otru risinājumu, kas jau tuvākajā laikā liks iespringt arī pārējiem Premium automobiļu segmenta ražotājiem, jo
„E-Class” šobrīd ir kļuvis par auto ar pasaulē izvērstāko autonomās vadības tehnoloģiju piedāvājumu.
Jaunais modelis aprīkots ar inteliģentāko līdz šim redzēto autopilota sistēmu. Autonomās braukšanas režīms, piemēram, iekļauj patstāvīgu mašīnas noturēšanu ieņemtajā braukšanas joslā, automātisku bremzēšanu ieturot distanci un pēkšņu šķērsļu priekšā, kā arī pārkārtošanos blakus joslā, lai izvairītos no sadusrmes un tas viss darbojoties līdz pat ātrumam 210 km/h. Tāpat jaunā „E-Klase” ir pirmais auto, kas apgādāts ar Car-to-X komunikācijas sistēmu, kas spēj nodrošināt sazināšanos ar citiem transportlīdzekļiem un satiksmes infrastruktūras objektiem.
Auto aprīkots arī ar inteliģento gaismu sistēmu, kas sekundes laikā spēj simtreiz koriģēt gaismas staru mesto kūli, lai izvairītos no pretimbraucošo apžilbināšanas. Arī interjera apgaismojumam ir pievērsta īpaša vērība, jo salona izgaismošanai, atkarībā no braucēju noskaņojuma, pieejama izvēle no 64 dažādiem toņiem.
Sākotnēji jaunā „E-Klase” tiek piedāvāta ar četrcilindru dzinējiem – 2,0 litru benzīna (E200) ar 184 zirgspēku jaudu un tāda pat darba tilpuma dīzeļdzinēju (E220d) ar 194 zirgspēkiem un 400 Nm maksimālo griezes momentu. Vēlāk būšot pieejams arī 258 zirgspēku dīzeļdzinējs, kā arī 333 un 245 Zs benzīna motori. Tāpat jaunās „E-Klases” sedanam būšot arī hibrīda modifikācija, kas apvieno četrcilindru benzīna dzinēju un elektromotoru. Sbāzes versijās jaunais “Mercedes-Benz E-Class” ir aprīkots ar tradicionālo spirālatsperu balstiekārtu, taču kā papildaprīkojums pieejama arī Air Body Control daudzkameru pneimatiskā balstiekārta.
Četrcilindru benzīna mašīnu bāzes cena ir 45 910 eiro, bet dīzeļauto ir mazliet dārgāks – no 47 160 eiro. Savukārt E350 modeļa cena sākas ar 56 390 eiro.
Jāpiebilst, ka tieši „E-Klase” bija pirmais pēckara “Mercedes-Benz” automobilis, kas gadu gaitā ir kļuvis par pārdošanas rekordu karali. Arī Latvijā tieši „E-Klase” ir visu laiku populārākais “Mercedes-Benz” modelis.
Jau pirms pirmo mašīnu parādīšanās Latvijā, esot noslēgti līgumi par vairāk nekā 30 jauno „Mercedes-Benz E-Class” pārdošanu. Tostarp darījumi noslēgti ar vairākiem automašīnu nomas uzņēmumiem, kas jau drīzumā jauno „E-Klasi” piedāvāšot saviem klientiem, prezentācijā pauda „Domenikss” valdes priekšsēdētāja Benita Sadauska.
Ko vairāk par šo auto ceram vēstīt pēc individuāla izmēģinājumu brauciena.