Zemeslodes teju otrā pusē – Japānā nupat kā durvis vēris Tokyo Motor Show 2015 (28.10-08.11.), kas pieder pie pasaulē nozīmīgākajām autoindustrijas sasniegumu izstādēm. Protams, ka pašmāju autošovā galveno lomu spēlē tieši Japānas ražotāji, taču arī eiropieši nekautrējas izrādīt savus jaunumus.
Starp interesantākajiem izstādes objektiem atzīmēsim „Mazda Motor” prezentēto sporta automobiļa prototipu „Mazda RX-Vision”, kas aprīkots ar nākamās paaudzes Skyactiv-R rotordzinēju. Šis auto ar dzinēju priekšpusē un aizmugurējo riteņu piedziņu atspoguļo ražotāja vīziju par to, ko „Mazda” cienītāji var sagaidīt drīzā realitātē. Lai arī patlaban rotordzinēja modeļu sērijveida ražošana nenotiek, „Mazda” nekad nav pārtraukusi pētniecību un izstrādi šajā jomā.
Piebildīsim, ka pārvarot tehniskus sarežģījumus, „Mazda” izdevās komercializēt rotordzinējus jau 1967.gadā ar „Mazda Cosmo Sport 110S”, bet visveiksmīgākais rotordzinēja modelis bija „Mazda RX-7”, kas no 1978. līdz 2002.gadam tika saražots 800 000 vienību skaitā. Turklāt „Mazda” ir vienīgais uzņēmums, kurš jebkad ir uzvarējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs ar automobili, kas aprīkots ar rotordzinēju. Tas notika 1991.gadā ar „Mazda 787B”.
Tokyo Motor Show redzani virkne koncepautomobiļu, kas iezīmē nākotnes autoindustrijas tendences.
Cita japāņu ražotāja – „Nissan” – prototips „IDS Concept”, piemēram, rāda, kāds varētu būt nākamās paaudzes elektroauto „Nissan Leaf”.
Krietni retāk nekā iepriekš minētie ražotāji ar jauniem modeļiem, kā arī konceptautomobiļiem lutina salīdzinoši mazākais „Subaru”. Šoreiz tā stendā blakām jaunajai „Impreza” (piecdurvju) redzams „Viziv crossover concept”. Tas gan nav pilnīgi jauna ražotāja vīzija, bet jau kaut kur redzēta šovkāra modernāka versija. Proporcijās un arī gabarītos, šķiet, līdzīga „Dacia Duster” (cerams, „Subaru” par šo salīdzinājumu neapvainosies).
Veselu virkni interesantu risinājumu piedāvā vēl divi salīdzinoši mazāki Japānas autoražotāji – „Suzuki” un pie mums piemirstais „Daihatsu” (jo Latvijā kur tie gadi kā netiek tirgoti). Šo kompāniju auto parasti ir mazi izmēros un arī demokrātiski cenas ziņā.
Tad noteikti interesants ir pazīstamā motociklu ražotāja „Yamaha” izstrādātais karbona automobilis „Yamaha Sports Ride”.
„Toyota” stendā nedalītu uzmanību izpelnījies par baby rodsteru nodēvētais „Toyota S-FR”, turklāt tur redzams arī „Toyota Yaris rally car”, kas apliecina par Japānas lielākā autoražotāja mērķi 2017.gadā atgriezties WRC rallijā.
Starp eiropiešu ražotāju eksponātiem Tokijā gribas atzīmēt „Mercedes-Benz” futūristisko konceptu „Vision Tokyo” (attēlā augšā).
Pieminēsim arī citus izstādes eksponātus, kas var kļūt nozīmīgi nākotnē ne tikai Japānas tirgum, bet arī spēlēt ievērojamu lomu globālā mērogā. Un pat ja ne, tad vismaz šķiet interesanti kā austas tehnoloģijas demonstrējošas izstādes eksponāti: „Lexus LF-FC” un „Lexus RC F GT3 race car”, „Toyota Flesby”, „Toyota Kikai”, „Toyota FCV”, „Toyota CH-R concept”, „Nissan Concept 2020 Vision Gran Turismo”, jau Frankfurtē redzēto „Nissan Gripz”, „Nissan Teatro for Dayz”, „Suzuki Ignis”, „ Suzuki Air Triser”, „Suzuki Mighty Deck”, „Suzuki Ignis Trail”, „Mitsubishi EX concept” un „Mitsubishi Emirai”, „Daihatsu Hinata”, „Daihatsu Copen Cero”, „Daihatsu Cast Sport”, „Daihatsu D-Base” un „Daihatsu Tempo coffee van”.