FOTO: “AutoMedia Latvia” pirmā tikšanās: Otrās paaudzes “Renault Captur” ierodas ar ambīcijām

Franču autoražotājs “Renault” preses materiālos savu mazo krosoveru “Captur” lepni dēvē par pilsētas SUV segmenta pionieri. Lai gan tas nav gluži patiesība, pirmās paaudzes “Captur” Eiropā un arī ārpus tās robežām popularitāti guva ātri. Kopš nākšanas klajā 2013.gadā, tas pārdots nu jau vairāk kā 1,5 miljonos eksemplāros vairāk nekā 90 valstu tirgos. Zīmīgi, ka “Captur” kļuva par sava segmenta pirktāko auto ne tikai dzimtenē Francijā, bet visā Eiropā. Lai strauji mainīgajā autotirgū noturētu pozīcijas, šogad “Renault” laidis klajā “Captur” otrās paaudzes mašīnu.

Eiropas preses “Captur” izmēģinājumu galvenā sesija vasarā notika Grieķijā. Bet par mūsu reģionu atbildīgā “Renault” Polijas struktūrvienība plašākam Baltijas autopreses pārstāvju lokam nupat bija sarīkojusi atsevišķu iepazīšanās pasākumu Polijā. Par ko tas liecina? Ka “Renault” arī pret salīdzinoši mazajiem Baltijas valstu tirgiem izturas ar nopietnību un cieņu.

Jaunais Captur ir daļa no "Renault" stratēģiskā plāna Drive the Future (2017-2022) stratēģiskā plāna, kurā tas esot viens no galvenajiem modeļiem.

“Renault” stratēģiskajā plānā Drive the Future (2017-2022)  “Captur” esot viens no galvenajiem modeļiem.

Jaunais “Captur” tapis uz tās pašas CMF-B modulārās platformas, kas pamatā šogad arī Baltijā jau tirdzniecībā nonākušajam B segmenta mazauto – piektās paaudzes “Renault Clio”. Šo pašu platformu izmanto arī “Renault-Nissan” alianses partnerim – otrās paaudzes krosoveram “Nissan Juke”, kas, starp citu, vairāk var pretendēt uz pilsētas SUV pioniera godu, jo tika izlaists jau 2010.gada nogalē.

Dizains

“Captur II“ no sava vecākā brāļa vizuāli noteikti atšķiras vairāk nekā “Clio V” no sava priekšgājēja. Abos gadījumos ir saglabātas virsbūves proporcijas un siluetu kopīgums, taču detaļās

jauno “Captur” no vecā atšķirt ir krietni vieglāk nekā abus pēdējos “Clio”.

Un tas masveida unifikācijas skartajā mūsdienu autobūvē jāuztver kā ieguvums.

Sānu paneļu reljefs jaunajam “Captur” ir jūtami izteiktāks nekā vecajam. Ir izmainīts arī sānlogu profils, straujāk uz augšu velkot aizmugures sānu durvju apakšmalu un nobeigumā logu līniju uzraujot augšā ar liektu līkni.

Stilizētais C  nu kļuvis gan par priekšējās, gan aizmugurējās optikas simbolu.

Stilizētais C nu kļuvis gan par priekšējās, gan aizmugurējās optikas simbolu.

Atbilstoši jaunākajai “Renault” modei 3D tehnoloģijā pārveidota centrālā radiatora reste un, pats par sevi saprotams, ka auto ir ieguvis arī jaunākā dizaina stila C formas priekšējo LED optiku ar papīra saspraudi atgādinošo uz leju atliekto stīgu. Platāka un augstāka kļuvusi bempera ventilācijas atvere, bet miglas lukturi aizvilkti dziļi sānos.

Taču vissvaigāko iespaidu atstāj jaunā “Captur” aizmugure. Galvenokārt pateicoties pirmo reizi “Renault” dizainā pielietotajiem burta C formā stilizēto loku lukturiem. Vienkārši skaisti! Runā, ka nākotnē šāda tipa aizmugures optiku iegūšot arī citi “Renault” modeļi, bet pagaidām oriģināli. No skata jaunais “Captur” ir jūtami muskuļotāks un dinamiskās nekā priekšgājējs.

'Izkrāsots' "Captur" salons pavisam noteikti ir pievilcīgāks.

‘Izkrāsots’ “Captur” salons pavisam noteikti ir pievilcīgāks.

Salonā gan sajūta gandrīz tāda pati kā jaunajā “Clio”. Ar mazliet izmanītu ventilācijas atveru joslu, bet pamatā tas pats Smart Cockpit priekšējais panelis ar glaunākajās komplektācijās pieejamo milzīgo 9,3 collu multimēdiju ekrānu, kādi pagaidām ir tikai “Clio” un “Captur”, bet nav lielajiem zīmola modeļiem. Gandrīz tāds pats uz augšu pacelts vidustunelis ar uz tā ērti pa tvērienam nosēdināto pārnesumkārbas kloķi. Tāda pati attēlojumā variējama digitālā mērinstrumentu sekcija ar integrētu, atkarībā no komplektācijas 7 vai 10,5 collu lielu ekrānu. Durvju paneļi arī teju tādi paši, taču rokturu forma tomēr izmainītas. Kopējo noskaņu sīkās atšķirības nemaina.

Jāpiebilst, ka “Captur” tāpat kā pirmajā modeļa paaudzē, bet vēl vairāk lutina ar izvērstām dizaina individualizācijas iespējām, kas ietver gan salona apdares krāsainību, gan divdaļīgu virsbūves krāsojumu – jumts četros no paša auto atšķirīgos toņos. “Renault” norāda, ka izmantojot plašās individualizācijas iespējas, pieejamas 90 (!) dažādas modeļa kombinācijas.

Tehnika

CMB-F platformas izmantošana nozīmē to, ka Eiropai paredzētajam “Captur”, tāpat kā iepriekš, nav visu riteņu piedziņas. Piebilde, lai šo auto nejauktu ar Krievijā ražoto “Kaptur” un Brazīlijas “Captur”, kuriem pilnpiedziņa ir pieejama.

Motoru un pārnesumkārbu piedāvājums liek domāt, ka uz "Captur" tiešām liktas lielākas cerības nekā uz donoru "Clio".

Motoru un pārnesumkārbu piedāvājums liek domāt, ka uz “Captur” tiešām liktas lielākas cerības nekā uz donoru “Clio”.

Jaunā Eiropas “Captur II” balstiekārtu veido ierastās McPherson statnes priekšā un daļēji atkarīga sija aizmugurē. Gluži tāpat kā “Clio”. Klasisks, vienkāršs un pārbaudīts risinājums. Taču “Captur” virsbūve, salīdzinājumā ar “Clio” ir augstāka un attiecīgi tam ir citādi amortizatori un atsperes. Arī piekares regulējumi noteikti atšķiras, jo “Captur” smaguma centrs atrodas tālāk no ceļa virsmas. “Captur” klīrenss ir 174 mm.

Arī motoru klāsts – divi benzīna un viens dīzeļmotors – jaunajam “Captur” var šķist līdzīgs “Clio”, bet tomēr ir jūtamas atšķirības.  Kā bāzīte uztverams jaunais “Renault-Nissan” alianses trīscilindru benzīna 1,0 litru TCe turbomotors ar 100 Zs jaudu (160 Nm). Atcerēsimies – “Clio” sākās ar mazjaudīgāku 1,0 l SCe atmosfērisko benzīnnieku. Turklāt “Renault” negrasās aizmirst savu pieredzi, kombinējot benzīna-gāzes barošanu. Būšot pieejama arī dual-fuel LPG versija, bet nav droši zināms vai tādu piedāvās arī mūsu dīleri.

Eiropai paredzētajam “Captur”, tāpat kā iepriekš, nav visu riteņu piedziņas.

Eiropai paredzētajam “Captur”, tāpat kā iepriekš, ir vienkārša balstiekārta un nav visu riteņu piedziņas.

Arī par jauno četrcilindru 1,3 litru TCe stāsts ir atšķirīgs. “Clio” tas piedāvāja 130 Zs jaudu (240Nm), bet priekš “Captur”– ir vēl arī otra forsāžas versija ar 155 Zs (270 Nm). Dīzeļmotoru ziņā atšķirības no “Clio” ir sīkākas.  Uzlabotais 1,5 litru Blue dCi motors, kas aprīkots ar SRC jeb selektīvo katalītiskās reducēšanas sistēmu (tātad papildus degvielai, reizumis būs jāuzpilda arī AdBlue urīnviela), tāpat pieejams divās forsāžas versijās. Taču, ja “Clio” bija 85 un 115 Zs, tad “Captur” ir 95 (240 Nm) un 115 Zs (260 Nm).

Stiprākais dīzelis turklāt dabūjis arī EDC-7 divsajūgu robotizēto pārnesumkārbu, bet “Clio” dīzeļiem tāda liegta. Arī abiem 1,3 litru benzīna motoriem pieejama EDC-7 transmisija, turklāt TCe 155 ir tikai tāda. Savukārt kuslākajam dīzelītim tikai sešpakāpju manuālā, kas ir  arī TCe 130. Mazais TCe 100 motoriņš kā vienīgais tiek komplektēts ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu.

"Captur" daudz plašāk nekā "Clio" pieejama divsajūgu robotizētā pārnesumkārba EDC-7.

“Captur” daudz plašāk nekā “Clio” pieejama divsajūgu robotizētā pārnesumkārba EDC-7.

Jaunā “Captur” klāstu 2020.gadā papildinās alianses ietvaros izstrādāta E-TECH Plug-in hibrīdversija, kāda solīta arī priekš “Clio”. “Captur E-TECH Plug-in” būšot pieejams, sākot no vidēja aprīkojuma līmeņa. E-TECH Plug-in sistēmā būšot jaunākās paaudzes 1,6 litru benzīndzinējs, kas īpaši pielāgots hibrīdpiedziņai. Spēka kompleksu papildinās divi nelieli elektromotori, multirežīmu tiešā transmisija, kas aizgūta no Renault F1 pieredzes un 9,8 kWh baterija. Auto vienmēr uzsākšot braukšanu elektriskajā režīmā un tikai ar elektrovilkmi spēšot veikt 45 kilometrus ar ātrumu līdz 135 km/h kombinētā ciklā jeb aptuveni 65 kilometrus pilsētas apstākļos.

Komforts

Jaunais “Captur” salīdzinājumā ar priekšteci ir jūtami paaudzies. Garumā (4227 mm) izstiepies par 10,5 centimetriem, platumā (1797 mm) par 1,9 cm. Arī riteņu garenbāze (2639 mm) pastiepta par 3,3 cm). Un tikai augstums palicis gandrīz nemainīgs – 1576 mm. Pieaugums ļāvis palielināt salona plašumus, atbīdot arī par 17 mm tālāk vienu no otras sēdekļu rindas. Es ar 175 cm augumu ‘aiz sevis’ sēdēju tiešām brīvi.

Turklāt aizmugures sēdekļus var bīdīt pa sliecēm 16 cm diapazonā, ja ir vajadzība palielināt bagāžas nodalījumu. Maksimālais standarta bagāžnieka tilpums tagad ir mazo krosoveru klasei solīdi 536 litri, bet noliecot aizmugures sēdekļu atzveltnes 1275 litri. Daudzviet salonā iebūvētas kabatas un citādas slēptuves sīklietām. To kopējais tilpums 27 litri.

Ja aizmugures sēdekli pa sliecītēm sabīda par visiem 16 cm, bagāžnieks jūtami iegūst, bet pasažieru kājām vairs vietas īsti nav.

Ja aizmugures sēdekli pa sliecītēm sabīda par visiem 16 cm, bagāžnieks jūtami iegūst, bet pasažieru kājām vairs vietas īsti nav.

Interjera izpildījums pieļauj 18 krāsu kombinācijas. Durvju dubultā blīvējuma gumijas, akustiskā plēve vējstiklam un uzlabota motortelpas izolācija ļāvusi samazināt trokšņu līmeni salonā. Salīdzinājumā ar priekšteci jūtami pielikts klāt ir arī pieejamā aprīkojuma ziņā. LED optika jau standartā. Vienkārša kruīzkontrole ar ātruma ierobežošanas funkciju ir standartaprīkojums,  tāpat aktīvā avārijas bremzēšana ar gājēju un velosipēdistu uzraudzības funkciju, kā arī ceļazīmju atpazīšanas sistēma, kas izmanto priekšējo kameru, un brīdina par ātruma atļautā pārsniegšanu. Standarta aprīkojumā iekļauta arī joslu uzraudzības un brīdinājuma sistēma.

Savukārt kā papildu aprīkojums pieejama jeb augstāka līmeņa komplektācijas papildinātas ar adaptīvo kruīzkontroli, 360˚ apkārtskata kameru sistēmu, Bose audiosistēmu, veselu arsenālu ar parkošanās un aklo zonu pārraudzības palīgiem un vēl citas vadītāja palīgsistēmas.

Kā ar standarta, tā par piemaksu pieejamā aprīkojuma ziņā "Captur" nudien lutina.

Kā ar standarta, tā par piemaksu pieejamā aprīkojuma ziņā “Captur” nudien lutina. Attēlā ceļazīmju uztveršanas sistēma.

Ne mazāk bagātīgi jaunais “Captur” apveltīts ar modernajām komunikāciju un izklaides iespējām. EASY LINK multimediju sistēma tagad nodrošina arī Android Auto un Apple CarPlay viedtālruņu atbalstu un nepārtrauktu 4G interneta savienojumu. Attiecīgi pieejama reāllaika satiksmes un bīstamo zonu informācija no TomTom, kā arī citas funkcijas, piemēram, Google Search adrešu meklēšana un automātiska atjauninājumu saņemšana. Ielādējot savos telefonos lielotni My Renault, varēsiet ar savu auto komunicēt pat no attāluma.

Ne viens vien lielāks auto "Captur" var apskaust pat par mazo lētākajām modifikācijām  pieejamo multimēdiju sistēmas ekrānu.

Ne viens vien lielāks auto “Captur” var apskaust pat par mazo lētākajām modifikācijām pieejamo multimēdiju sistēmas ekrānu.

Līdz ar jauno modeli “Captur” tagad pieejama arī sistēma MULTI-SENSE. Tā ļauj mainīt fona apgaismojumu un digitālo ekrānu konfigurāciju. Sistēma pieejama, izmantojot EASY LINK ekrānu vai taustiņu, kas atrodas joslā zem centrālā ekrāna. MULTI-SENSE ļauj arī paspēlēties ar motora, pārnesumkārbas un stūres darbību. Piedāvājot trīs braukšanas režīmus. Eco nozīmē taupīgākai attiecībā uz degvielas patēriņu braukšanai, Sport, kad gribas labāk izjust paātrinājumu, enerģiskāk stūrēt un nedomāt par ekonomiju, MySense atsevišķai agregātu pielāgošanai.

Aprīkojums tiešām bagātīgs. “Renault” pat uzstāj, ka jaunais “Captur” ir pieejams ar vislabāko aprīkojumu savā klasē.

Brauciena iespaidi

Mazliet žēl, bet “Renault” garajā “Captur” virtenē braukšanai bija atvēlējuši tikai vienu vienīgu modifikāciju – ļoti labi komplektēto TCe 155 ar EDC robotu, kas pieejams Intens aprīkojumā, par ko augstāka ir tikai elitārā Initiale Paris.

Attiecīgi visas mašīnas bija aprīkotas ar lielo multimēdiju ekrānu un teju pilnu drošības un izklaides paketi. Neko pieticīgāku novērtēt neizdevās. Vienīgi viesnīcas vestibilā statiski varējām aplūkot vienkāršāku auto ar mazo planšeti un rokas pārnesumkārbu.

Vilties nelika arī "Captur" braukšanas īpašības.

Vilties nelika arī “Captur” braukšanas īpašības.

Brauc 155 Zs “Captur” ar EDC-7 enerģiski un stūrējas precīzi, bet bez pretenzijām uz sportiskumu. Uz laba un ciešama asfalta gaita ir līgana, sānsveres pagriezienos minimālas. Bremžu sistēma efektīga, bet bez lieka asuma. Tiesa, daži grumbuļainākie Polijas asfalta mazceliņi ļāva sajust, ka piekares,, šķiet, nav apveltītas ar tik teicamu energoefektivitāti kā “Clio”. Gaidīsim jauno “Captur” Latvijā, lai izmēģinātu pilnvērtīgāk, taču, iespējams, ka “Captur” braukšanas komforta plašā nozīmē mazliet zaudē izejmateriālam – proti, “Clio”, kas ir baudāms arī uz slikta asfalta un pat mūsu grantsceļos.

Viselegantāk, protams, "Captur" salons izskatās ar savulaik slavenās Jūrmalas viesnīcas "Jūras pērle" balkona stilā uzmeistaroto viduskonsoli ar EDC-7 kārbas e-shifter ātrumpārslēga rokturi.

Viselegantāk, protams, “Captur” salons izskatās ar savulaik slavenā Jūrmalas restorāna “Jūras pērle” balkona stilā uzmeistaroto viduskonsoli ar EDC-7 kārbas atšķirīgo e-shifter ātrumpārslēga rokturi.

Gan vizuāli, gan pēc lietojuma patika arī dažās mašīnās pieejamā īpašā balkona tipa jeb, kā to dēvē “Renault” ļaudis – ‘lidojošā’ viduskonsole  ar EDC-7 kārbas e-shifter ātrumpārslēga rokturi. Skaists un arī praktisks izstrādājums. Šis balkons gan pieejams tikai par piemaksu. Tas izgaismots ar LED apgaismojumu, ko iespējams pieskaņot salona apgaismojuma krāsai, bet zem balkona tādējādi atbrīvojusies vieta sīklietām un viedtālruņa bezvadu lādēšanas vietai.

Cenas un izvēle

Kā izrādījās, jaunā “Captur” cenas testu dienā pat vēl nebija zināmas Latvijas dīleriem. Tās vispirms demonstrēja mums. Sākums ar TCe 100 bāzīti par 15 490 eiro. TCe 130 ar EDC-7 varēs dabūt no 19 090 eiro. Savukārt visjestrāko TCe 155 ar vienīgi pieejamo EDC-7 no 21 790 eiro un dīzeļmašīnu pasaule sākas no 19 330 eiro par dCi 115 ar manuālo kārbu, bet dCi 95 cenas nemaz vēl nebija izliktas. Iespējams, ka pie mums to netirgos.

Jaunais "Captur", domājams, nākamgad būs starp konkursa Latvijas Gada auto 2021

Jaunais “Captur”, domājams, nākamgad būs starp konkursa Latvijas Gada auto 2021 finālistiem.

Kopumā izskatās konkurētspējīgi. Kas attiecas uz pieejamo komplektāciju dažādību, tad – izvēle nudien pietiekami plaša kārbu un motoru ziņā, kā arī gluži izšķērdīga individuālo estētisko iegribu apmierināšanai.

“Renault Captur TCe 155 EDC-7” vērtē Ainārs Zariņš*

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Birkas: