Aizvadītajā nedēļā, 7.martā Rīgā oficiālu prezentāciju piedzīvoja jaunākais no “Citroen” modeļiem – kompaktais krosovers “C5 Aircross”. Arī “AutoMedia Latvia” piedalījās raudzībās un piedāvājam nelielu ieskatu par šo automobili.
Francijas autoražotājs “Citroen” jūtīgajā un mainīgajā automobiļu tirgū pašlaik piedzīvo kārtējo renesansi. Eiropas tirgos pērn bija piektais secīgais pārdošanas apjomu (590 000 vienības) kāpuma gads. Zīmola pārdošanas rādītāji esot sasnieguši augstāko punktu pēdējo 7 gadu laikā. Nozīmīgu pienesumu (120 000 auto) ir devis kopš 2017.gada oktobra pārdošanā esošais priekšpiedziņas krosovers “C3 Aircross”, kas “AutoMedia Latvia” pielaikotavā ir pabijis.
Loģiski, ka uz šāda fona gan globāli, gan īpaši jau tādā SUV cienītāju zemē kā Latvija vēl lielākas cerības tiek liktas uz jauno, izmēros lielāko “Citroen C5 Aircross”.
Turklāt tiek norādīts, ka arī “Citroen” modeļu rangā SUV jeb apvidus tipa automobiļi tiek virzīti kā būtiska zīmola atjaunināšanas stratēģijas daļa.
Nav īpaši jābrīnās, ka uz šāda fona “Citroen C5 Aircross” no paša ražotāja tiek nosaukts par flagmani.
Ka francūžiem “C5 Aircross” ir izdevies liecina tas, ka šis krosovers iekļuva Eiropas prestižākā konkursa “Car Of The Year 2019” finālā, turklāt tur sasniedza Top 5.
Prezentācijā vairākkārt tika uzsvērts, ka “Citroen C5 Aircross” ir koncerna modeļu kopējās programmas Advanced Comfort vēstnieks un ērtākais, kā arī vispusīgākais apvidus auto savā segmentā.
Kā zināms, koncerna “PSA Group” ietvaros bāzes platformu EMP2 “C5 Aircross” dala pat ar vairākiem desmitiem citiem modeļiem, taču tiešie līdzinieki ir “Peugeot 3008” un “Opel Grandland X”. Attiecīgi – spēka agregāti un transmisijas šiem modeļiem ir identiskas, taču dažādu mezglu regulējumi var atšķirties.
Viena no atšķirībām, kas tiek izcelta īpaši ir “Citroen C5 Aircross” amortizatoru progresīvie hidrauliskie spilveni (Progressive Hydraulic Cushions), kas esot tieši “Citroen” patentēta inovācija un brālīšiem nav pieejama.
Kopā ar paaugstināta komforta sēdekļiem PHC ļaujot piedāvāt pavisam jaunu, tikai “Citroen” krosoveram raksturīgu braukšanas komfortu. Kā tas ir, par gan to būsim gatavi runāt, kad vietējie pārstāvji sarūpēs “AutoMedia Latvia” individuālu jaunā krosovera testbraucienu.
Pagaidām varam dalīt prieku par to, ka “C5 Aircross” par spīti tehniskajai līdzībai ar brāļiem ir oriģināls, tikai “Citroen” raksturīgs dizains. Uz ielas jeb piepildītā autostāvvietā šis auto noteikti izcelsies.
Līdzīgi kā koncerna radi, arī “C5 Aircross” iztiek vien ar priekšējo velkošo tiltu. Arguments – 2018.gadā Eiropā 75% pircēji no SUV C segmenta izvēlējušies mašīnas ar tikai divriteņu piedziņu. Otrs arguments esot pieejamā saķeres kontroles sistēma Grip Control. Kopā ar Hill Asist sistēmu strauju ceļa kritumu pārvarēšanai tā nodrošinot visbiežāk sastopamās lietotāju vajadzības, vienlaicīgi piedāvājot lētākas iegādes un uzturēšanas izmaksas.
“AutoMedia Latvia” pieredze ar Grip Control ir pozitīva. Arī īsais un instruktoru kontrolētais izbrauciens sporta kompleksa 333 meža celiņos vilties nelika.
Atkarībā no komplektācijas “C5 Aircross” var būt aprīkots ar visām progresīvākajām vadītāja atbalsta un pasažieru komforta sistēmām un elementiem. To efektivitāte un lietošanas ērtība jau ir cita materiāla tēma. Pačukstēsim, ka šo auto, piemēram, var nopirkt ar ražotāja iebūvētu videoreģistratoru.
Pa diviem pieejamiem benzīna un dīzeļmotoriem nodrošina jaudas diapazonu no 129 līdz 178 zirgspēkiem un plaši tiek izmantota efektīgā automātiskā EAT8 ātrumkārba, jo vien bāzes 1,2 litru benzīna motoram paredzēta tikai manuālā sešpakāpju kārba.
Tiem, kuri dzīvi bez 4×4 iedomāties nespēj, varam pateikt, ka jau 2019.gada beigās tieši “C5 Aircross” kļūs par pirmo “Citroen” automašīnu ar elektriskā hibrīda tehnoloģiju (PHEV) un iegūs arī pilnpiedziņu. Aizmugures ass riteņus piedzīs 80 kW elektromotors. Hibrīds tikai elektriskajā režīmā spēšot veikt 50 km attālumu, sasniedzot 135km/h ātrumu.