FOTO: “AutoMedia Latvia” reportāža: arī Latvijā tirdzniecībā nonāk jaunais ceturtās paaudzes “Ford Focus”

28-Ford Focus 2019

Kompānijas “Ford” globālais kompaktklases modelis “Focus” nevar lepoties ar tik senu vēsturi kā, piemēram, segmenta etalons “VW Golf” vai Japānas konkurenti “Toyota Corolla” un “Honda Civic”, taču arī “Focus” šopavasar sasniedza cienījamo modeļa ceturtās paaudzes startu. Nu jauno ‘fokusiņu’ tirdzniecība sasniegusi arī Baltiju un “Inchcape Motors” ceturtdien, 22.novembrī autopreses pārstāvjiem bija sarīkojis nelielu iepazīšanās ekskursiju, kurā piedalījās arī “AutoMedia Latvia”.

Uzreiz jāatzīmē, ka arī ceturtajā paaudzē “Focus” paliek starp tiem, nu jau retajiem kompaktauto, kam būs pieejami visi trīs tradicionālie virsbūves tipi – hečbeks, sedans un universāls. Kā zināms, virkne autoražotāji pēdējos gados atsakās vai nu no sedana vai universāla.

Uz šāda fona vēl zīmīgāk šķiet, ka “Ford” nevis samazina, bet kaut kādā mērā pat paplašina izvēli, jo jaunais “Focus” Eiropas tirgū iegūs paaugstinātas pārgājības modifikāciju “Active”, kas nebūs pieejama vien sedanam. Tas var nozīmēt vien to, ka “Ford Motor”, neskatoties uz krosoveru ekspansiju pēdējā desmitgadē, tomēr tic kompaktklases ilgspējai.

33-Ford Focus 2019

No priekšpuses jaunais “Focus” it kā ļoti atgādina trešā paaudzes pēcfeislifta mašīnu, taču masīvajai radiatora restei tomēr ir savādāka konfigurācija. Profilā un no aizmugures jaunais automobilis no priekšgājēja atšķiras daudz pamanāmāk. Visai kardināli ir pārstrādāts arī interjers, pilnībā aizmēžot prom “Nokia” podziņtelefonu ēras dizainu no priekšējā paneļa viduskonsoles. “Focus” ir arī pilnīgi no jauna izstrādāta šasija, atjaunota motoru gamma un, pats pa sevi saprotams, pieejams plašs moderno drošības, izklaides un vadītāja palīgsistēmu klāsts.

Dizains ir gaumes lieta, bet pirmā iepazīšanās ļauj sacīt, ka uzlabojušies ir interjera materiāli un, kas vēl svarīgāk – montāžas kvalitāte. Vismaz otrajā sēdekļu rindā, šķiet, ir arī vairāk vietas. Tāpat kā iepriekšējos “Focus”, priecēja arī jaunā vadāmības īpašības un tā sauktā stūres izjūta. Arī balstiekārta likās visnotaļ saturīga, lai arī atzīstam, ka šis pirmais izbrauciens bija pārāk īss un rīkotāju kontrolēts, lai gūtu objektīvākus iespaidus.

17-Ford Focus 2019

“Ford Focus” ir pieejams kā ar benzīna, tā arī dīzeļa motoriem. Benzīna agregātu saimi pārstāv uzlabots, iepriekšējos gados godalgotais 1,0 litra Ecoboost trīscilindru motors trīs jaudas versijās – 85, 100 un 125 Zs, kā arī pilnīgi jauns trīscilindru Ecoboost ar darba tilpumu 1,5 litri (150 un 182 Zs). Abi šie motori ir apgādāti ar tehnoloģiju, kas pieļauj viena cilindra atslēgšanu, lai ekonomētu degvielu un mazinātu izmešus. Arī dīzeļmotori ir divi – 1,5 (95 un 120 Zs) un 2,0 (150 Zs) litru tilpuma. Motori sajūdzami vai nu ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, vai jauno astoņpakāpju automātisko.

Interesanti, ka automāta darbība pēc jaunākā modes kliedziena vadāma ar apaļu uz vidustuneļa novietotu grozāmu ripuli nevis klasisku pārslēdzēja kloķi. Automāts strādā nudien labi, taču manuāla slēgšanās iespējama tikai ar lāpstiņām pie stūres rata.

32-Ford Focus 2019

Jaunajam “Focus” tostarp pieejami adaptīvie priekšējie lukturi, “Sync 3″ multimediju sistēma, “Bang & Olufsen” audiosistēma, aktīvā kruīza kontrole, kā arī Drive Mode motora un piekares darbības režīmu izvēle.

Piebildīsim, ka jaunais “Focus” uz ‘pieci’ jau ir izturējis arī pārbaudi avāriju simulācijas jeb EuroNCAP testos un mašīnas montāžas līnija atrodas Vācijā, Ķelnē. Tātad – vairāk vai mazāk Made in Germany, jo komplektējošās detaļas tik un tā gan jau nāk no puspasaules.

26-Ford Focus 2019

Vēl var piebilst, ka iepriekš pieminētais “Focus Active” no standarta “Focus” atšķirsies ar paaugstinātu klīrensu (30 mm priekšā un 34 aizmugurē), melnas plastmasas uzlikām pa virsbūves perimetru, kā arī izmaiņām balstiekārtā un diviem papildu režīmiem Drive Mode braukšanas elektroniskajos iestatījumos. Slippery neļaušot riteņiem pārlieku izbuksēt, bet Trail, turpretim riteņiem tieši ļaušot vairāk izbuksēt.

Birkas: