Otrdien, 2.oktobrī Rīgā, franču autoražotāja “Citroen” pārstāvju “Karlo Motors” salonā tika prezentēts labi zināmā “Citroen Berlingo” jaunākās paaudzes automobilis.
Pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu otrā puse iezīmējās ar krasām izmaiņām Eiropas mazo komercmašīnu uzbūvē, izskatā, funkcionalitātē un attiecīgi arī pielietojumā. Un tieši “Berlingo” kopā ar tā dvīni “Peugeot Partner” savā ziņā uzskatāmi par celmlaužiem, kas mazos komercautomobiļus 1996.gadā atšķīra no līdz tam pierastajiem “papēdīšiem”.
Līdz ar vienapjoma virsbūves ieviešanu šajā segmentā tā sauktie LCV (Light Commercial Vechicle) furgoniņi kļuva ievērojami praktiskāki, bet to pasažieru versijas kļuva interesantas ģimeniskam pielietojumam, jo daudzējādi līdzinājās miniveniem, pārspējot pēdējos praktiskumā.
Kā jaunā “Berlingo” atklāšanas svētkos pavēstīja “Karlo Motors” valdes locekle Solvita Koemeca,
“Berlingo” gadu gaitā esot teju kļuvis par atsevišķu zīmolu, kas reizumis šķietot atpazīstamāks nekā pats “Citroen”.
Tas sniedzot cerības, ka arī jaunais modelis gūšot pircēju ievērību.
Prezentācijai bija izvēlētas tieši pasažieru versijas automobiļi, kas kā izpētes objekti, protams, ir interesantāki nekā parasti kravas furgoni. Zīmīgi, ka koncerna “Group PSA” otrs zīmols “Peugeot” jaunā modeļa pasažieru versijai izvēlējies jaunu nosaukumu “Rifter”, labi zināmo “Partner” atstājot kravas furgonam, bet “Citroen” šādu soli nav spēris.
Prezentācijā tika klāstīts, ka “Berlingo” gan dizaina ziņā, gan ar atsevišķiem salona risinājumiem esot interesantāks nekā tehniskais dvīnis “Rifter”. Gribam iebilst, ka vismaz dizaina puse gan ir tīri individuālu simpātiju jautājums, bet pārējais izpētes vērts objekts. Arī “Rifter” jau ir piedzīvojis debiju Latvijā un gan jau atrodams “Peugeot” dīleru salonos.
“Berlingo” (un arī “Rifter”) arsenālā ir pat jaunā astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba EAT8, ko “Group PSA” ieviesis teju visos pasažieru auto modeļos.
Piebildīsim vēl, ka trešā “Berlingo/Partner” paaudze nu tiek ‘izīrēta’ arī franču koncerna jaunajam partnerim “Opel” un attiecīgi arī “Opel Combo” tehniski būs identisks, bet tā Latvijas pirmizrāde vēl tikai gaidāma.