Ceturtdien, 14.februārī Rīgā, “TC Motors” autosalonā nozares preses pārstāvjiem tika demonstrēts jaunais ceturtās paaudzes “Jeep Wrangler”. Zīmola fanātus varam apsveikt, jo par spīti XXI gadsimta valdošajai tendencei – nu jau vairāk tikai izskatīties pēc ‘džipa’ – “Wrangler” arī 2019.gadā ir palicis uzticīgs savam ceļam. Tātad tas joprojām ir pilnvērtīgs apvidus automobilis ar visiem no tā izrietošajiem plusiem un mīnusiem.
Jā tā godīgi tad tāpat kā par konjaku oficiāli drīkst saukt vien Konjakas provincē, Francijā tapušos stipros spirtotos dzērienus, tāpat par džipiem drīkstētu saukties vien amerikāņu “Jeep” automobiļi. Taču jau kopš pagājušā gadsimta iegājies, ka dažviet pasaulē nosaukuma “Jeep” atvasinājums vietējā valodā kļuvis par visa paaugstinātas caurgājamības auto segmenta apzīmējumu.
Pretēji tam, ka, uzlūkojot “Jeep Wrangler”, šķiet, ka tas varētu nākt pat no XX gadsimta pirmās puses, jābilst, ka modelis ar tieši šādu nosaukumu ražošanā tika ieviests tikai astoņdesmito gadu otrajā pusē. Tomēr sākotnējam iespaidam ir pamats, jo pirmais “Jeep Wrangler” tika atvasināts no leģendārā Otrā pasaules kara varoņa pēcteča, savulaik “Wyllis Overland” ieviestā “Jeep CJ” jeb Villija. Attiecīgi,
“Wrangler” ir viens no “Jeep” un visa SUV segmenta ikonām!
Ar ceturtās paaudzes “Wrangler” ražotājs pāršķir jaunu lapu, teikts pārstāvju paziņojumā. Tagad tas nozīmējot ne tikai nepārspējamu caurgājamību, bet arī lielisku dinamiku un komfortu. “Jeep Wrangler” saglabājot arī svarīgākās sava priekšgājēja iezīmes – jau minēto caurgājamību, kā arī klasisko izskatu, bet ir papildināts ar jaunākajām ražotāja tehnoloģijām.
Praktiskums bezceļos – pirmajā vietā ! “Wrangler” joprojām ir rāmja konstrukcijas auto. Tie tiek piedāvāts trīs aprīkojuma līmeņos: “Sport”, “Sahara” un “Rubicon”.
“Wrangler Rubicon” modelis, varot lepoties ar nepārspējamu tehnisko saturu, kur, atkarībā no versijas, var būt iekļautas divas četru riteņu piedziņas, aktīvas, pēc nepieciešamības pieejamas, pilnas slodzes sistēmas: Command-Trac nepilna laika pilnpiedziņas sistēma un Rock Trac pilnpiedziņas sistēma, kā arī Tru-Lock elektriskā priekšējās un aizmugurējās ass bloķēšanas sistēma, un elektroniski atvienojams priekšējais stabilizatora stienis.
Ikvienam “Wrangler” ir “Trail Rated” zīme. Tā nozīmē, ka katrs modelis ticis pārbaudīts sevišķi sarežģītos apstākļos un varot pieveikt 76 cm dziļu braslu, tā klīrenss ir vismaz 25 cm.
Joprojām praktiska iezīme nolaižams priekšējais stikls – pateicoties speciāliem stiprinājumiem, to iespējams nolaist ļoti ātri un vienkārši. Tā rāmis tagad savieno abus priekšējos stieņus un paliek vietā pat noliecot stiklu.
“Wrangler”piedāvā trīs jumta konfigurācijas: pavisam jauno “Sky One-Touch” iespējams atsegt ar vienas pogas piespiešanu, “Zipperless Premium Sunrider” – ar rokām atsedzams, mīksta auduma jumts un “Freedom Top” – noņemams, trīs daļu cietais jumts.
Ērtums bezceļos ar to nebeidzas. Jaunajā “Wrangler” ir iemontētas sevišķi vieglas un izturīgas alumīnija durvis, kuras iespējams ātri izņemt un var braukt bez tām.
“Wrangler” pieejams ar 2 dzinējiem: 2,2 litru dīzeļa “MultiJet II” un 2,0 l benzīna dzinēju. Dīzeļdzinējs sasniedz 200 ZS un 450 Nm un benzīna 2,0 l dzinējs – 272 ZS un 400 Nm.
Interjers bagātināts ar jaunumiem. Centrālajā konsolē ieraudzīsiet 7 collu skārienjutīgu ekrānu. Daudzas funkcijas tajā iespējams pārvaldīt ar jaunāko “UconnectTM” sistēmu, bet viedtālruņus pieslēgt izmantojot “Apple CarPlay” un “Android Auto” programmu. “Wrangler”ir aprīkots ar 12V un USB savienojumiem. Papildus iespējams pasūtīt arī 230V savienojumu un citas komforta sistēmas.
Drošībai “Wrangler” ir daudz aktīvu un pasīvu drošības sistēmu, kā aklās zonas vērošanas sistēma, novietošanas asistenti, aizmugurējā skata kamera un četri standarta aprīkojumā esoši, gaisa spilveni.