FOTO: “AutoMedia Latvia” reportāža: pirmā tikšanās Rīgā ar jauno “Lexus ES” limuzīnu

31-Lexus ES prezentacija 02.11.2018.

Piektdien, 02.novembrī Rīgā, restorānā “Bibliotēka Nr.1” visai šaurā lokā tika aizvadīta biznesklases jaunā modeļa “Lexus ES” pirmā prezentācija Latvijā. Tika izrādīta tā saucamā pirmssērijas mašīna un attiecīgi pirmizrāde bija tīri statiska, bet sērijveida mašīnas nopērkamas Latvijā būšot pēc dažiem mēnešiem. Kaut arī ES modelim ir teju 30 gadus sena vēsture un šogad tika izlaista jau septītā paaudze, Eiropas tirgū ES nonāk pirmo reizi.

ES aizstās līdzšinējo “Lexus” vidusmēra (rangā nostājas starp mazo IS un lielo LS) biznesklases limuzīnu GS, kas tirgojās visai vāji, turklāt bija dārgāks kā būs jaunais ES.
“Mēs zinājām, kas būs jaunā modeļa pircējs un attiecīgi zinājām, kādas ir šāda pircēja prasības pret automobili. Tādēļ uzskatām, ka esam izdarījuši visu, lai prasības apmierinātu”, jaunā Lexus ES prezentācijā klāstīja kompānijas pārstāvji.
10-Lexus ES prezentacija 02.11.2018.
Iespējams, ka „Lexus” ļaudis tiešām zina, ko runā, un tic sava modeļa potenciālam. Taču konkurenti segmentā, kur startē ES, ir spēcīgā klasiska – „BMW 5.Series”, „Audi A6” un „Mercedes E-Class”. Un manuprāt, vismaz pagaidām, straujš uzvaras gājiens ES negaida.
Ne tikai tāpēc, ka lielajam vācu trijniekam mūsu un joprojām arī Rietumeiropas biznesa vidē kopumā piemīt pievilkšanas aura, ko „Lexus” tik spēcīgi nebauda, bet arī dēļ šaurās izvēles.

ES Eiropā būs pieejams tikai un vienīgi 300h hibrīda versijā.

Jaunais 2,5 litru benzīna motors, kas ir arī hibrīda komplektā, atsevišķi pieejams nebūs, nemaz nerunājot par V6 un ‘plānāko’ divlitru versiju.
8-Lexus ES prezentacija 02.11.2018.
Jā, jā – mobilitātes nākotne pieder hibrīdiem un elektromobiļiem, kur pirmajos „Toyota” piedrošais „Lexus” zīmols pašlaik ir spēcīgāks par vāciešiem. Bet tā nākotne vismaz pie mums nepienāks ne pēc gada un arī ne trim. Kaut kad vēlāk…
28-Lexus ES prezentacija 02.11.2018.
Tādēļ ES nez vai izkonkurēs iepriekš pieminētos pretiniekus, taču kā alternatīva tiem laikam jau ir spēcīgāks kā bija GS. Nu vismaz cenu ziņā tas jau ir skaidrs, pat pie stūres nesēžoties. ES starta cena bāzes komplektācijā Comfort būs no 45 200 eiro, bet visbagātākajā Luxury no 61 100 eiro.
Vēl der pieminēt, ka ES atšķirībā no aizejošā GS ir priekšpiedziņas nevis pakaļpiedziņas automobilis, kaut gan „Lexus” pārstāvji centās pārliecināt, ka svara sadalījums starp asīm esot panākts tik ideāls, ka šo pārmaiņu varot nepamanīt. Grūti gan iedomāties, kā to var nesajust…

Birkas: