FOTO: “AutoMedia Latvia” reportāža: Rīgā aizvadīta “Land Rover Defender 2020” prezentācija

1-Land Rover Defender (2)

Trešdien, 15.janvārī Rīgā, jaunajā “Land Rover” un “Jaguar” tirdzniecības centrā Ulmaņa gatvē 70 noritēja kardināli pārstrādātā jaunās paaudzes “Land Rover Defender” mediju prezentācija. Šī, mūsdienu autoindustrijā nu jau retā, pilnvērtīgā apvidus tipa automobiļa aktīva tirdzniecība sāksies aprīlī, bet pagaidām līdz 18. janvārim “Land Rover” salonā tas būs tikai apskatāms, kā arī 17. janvārī to demonstrēs T/C “Spice” apmeklētājiem.

“Pasūtīt jauno “Defender” automobiļu pirmo sēriju modeļus – Launch Edition un First Edition arī Latvijā iespējams jau tagad. Šo pirmo automobiļu skaits ir ierobežots un tiem tiek pievērsta uzmanība.  Tas ir loģiski, jo šis bezceļu virtuozs apvieno īpašības, ko sagaida Latvijas pircēji – praktiskumu, stingru raksturu, jaudīgumu dažādos apstākļos, tehnoloģijas un īpašu izskatu.“ prezentācijā sacīja “Land Rover” Baltijas valstu mārketinga nodaļas vadītāja Juste Šataite.

9-Land Rover Defender

Piebildīsim, ka ražotājs jau pirms modeļa nonākšanas pārdošanā parūpējies par iespaidīgu reklāmu. Jaunais “Defender” filmēts jaunākajā aģenta 007 jeb Džeimsa Bonda filmā un iekļauts visā pasaulē populārās spēles “Lego Technic” komplektā. Plašu uzmanību šim kādreiz varenās britu autobūves pēcnācējam velta arī pasaules ietekmīgākie autopreses izdevumi. Kāpēc?

“Defender” ir ļoti īpašs “Land Rover” modelis, lai gan pats modeļa nosaukums pazīstams vien nepilnus 30 gadus.

Taču faktiski modeļa vēsture sākās tūlīt pēc Otrā Pasaules kara. “Rover Company”, kas pirms kara ražoja luksusmašīnas pēc kādām tobrīd pieprasījuma faktiski nebija, bija spiesta radīt vienkāršu un plaši pielietojamu automobili. Kompānijas konstruktors un dizainers Moriss Vilkss iedvesmojās no ne mazāk leģendārā amerikāņu “Jeep” militārā priekšgājēja “Willys Jeep” un vairāku konceptmodeļu rezultāts – “Land Rover Series I” Amsterdamā tika prezentēts 1948.gadā. “Land Rover Series I, II un III ražošana turpinājās līdz pat 1985.gadam, kad “Land Rover” jau bija kļuvis par atsevišķu zīmolu un pēc vairākkārtējām ražotājkompānijas transformācijās arī par uzņēmuma oficiālo nosaukumu (Land Rover Ltd. no 1978 līdz 2012).

"Defender 2020" priekštecis

“Defender 2020″ priekštecis

Attīstot modeli, 80.gadu sākumā tika izstrādāts automobilis ar atšķirīga garuma riteņu garenbāzi – attiecīgi “Land Rover 90” vai “Land Rover 110” un tikai pēc 1990.gada tika ieviests nosaukums “Defender”, lai šo “Land Rover” nevienā pasaules malā nejauktu ar vēlāk ieviestajiem “Range Rover” un “Land Rover Discovery”. Jau kopš “Series I” laikiem modelis ieguva plašu slavu ar savām universālajām spējām bezceļu ekspedīcijās un dažādu saimniecības darbu veikšanā, kā arī dažādu armiju militārajos uzdevumos.

18-Land Rover Defender

Radot jauno “Land Rover Defender 2020” koncerna “Jaguar Land Rover” inženieri un dizaineri, jāatzīst, īstenojuši savā ziņā pat riskantu stratēģiju. Proti, viņi atteikušies no tagad plaši izplatītā noapaļotā autodizaina paņēmieniem un tanī pat laikā atmetuši visu modeļa priekšgājēju utilitāro robustumu, taču saglabājuši izteiktu virsbūves stūrainumu. Iepriekš, attīstot “Discovery”, tika iets cits ceļš, bet jaunais “Defender” ir kantaināks nekā varēja gaidīt pēc savulaik rādītā “Defender Concept 110” koncepta.

Modeļa startā jauno “Defender” ģimeni pārstāv divi garenbāzes varianti – atšķirīga garuma “Defender 110” un “Defender 90”, bet vēlāk tiek solītas arī vairākas citas īpašas modifikācijas. Riteņi, kā jau ierasts, izvietoti kantainās virsbūves pašos stūros, saglabāts šis tas no iepriekšējiem modeļiem raksturīgā motora pārsega un uz sānu atveramas aizmugurējās durvis, pie kurām piestiprināts rezerves ritenis. Jāatzīmē, ka 71 gadu ilgajā modeļa vēsturē pirmo reizi notikusi atteikšanās no rāmja konstrukcijas, kuras vietā izmantots īpaši stingrs virsbūvē integrēts alumīnija monokoks ar neatkarīgu priekšējo un aizmugurējo piekari.

12-Land Rover Defender

Jaunais “Defender” veidots uz par 95% atjaunotās D7x platformas, kur pievienotais indekss x nozīmējot “ekstremāls”. D7x esot vairāk nekā trīs reižu izturīgāka pret vērpi un kalpo, kā pamats neatkarīgajai pneimatiskajai piekarei un paredzētajām motoru kombinācijām un spēka pārvades agregātiem. Tehniskais raksturojums, izskats un arī prezentācijā redzamais aprīkojums ļauj apgalvot, ka arī jaunais “Defender 2020” radīts, lai turpinātu bezkompromisa bezceļnieka karjeru. Auto virsbūve piedzīvojusi “Land Rover Extreme Event Test” programmu ar lielākām kravām un apgrūtinošākiem ārējiem apstākļiem nekā ierasts standarta izmēģinājumu programmās, kā arī milzums dažādus papildus testus. Izmēģinājumu laikā “Defender” nobraucis vairāk nekā 1,2 miljonus kilometru ekstremālos apstākļos – 50 grādu karstumā tuksnesī, 40 grādu salā Arktikā un 3 kilometru augstumā klinšainos kalnos Kolorado štatā ASV.

Modeļa startā tiek piedāvāti šādi dzinēji – četrcilindru P300 un P400 3,0 litru rindas sešcilindru benzīna motors, kas attīsta 400 ZS jaudu. Pēdējam spēka komplekss papildināts ar nelielas jaudas starteri–ģeneratoru un papildu akumulatoru – attiecīgi tas ir hibrīds. Ir arī divi dīzeļmotori – D200 un D240. Izskatās , ka pie mums būs pieejams hibrīds un spēcīgākais dīzelis, kas attīsta 240 ZS jaudu. Vēlāk tiek solīts arī uzlādējams PHEV hibrīds.

1-Land Rover Defender

Jaunajam “Defender” izstrādāta arī pilnīgi jauna pilnpiedziņas sistēma Configurable Terrain Response. Sistēma pieredzējušiem autovadītājiem ļauj pašiem izvēlēties iestatījumus, kas vislabāk atbilst braukšanas apstākļiem un viņu autovadīšanas stilam. Savukārt iesācējiem pati sistēma identificēs un piedāvās esošajiem apstākļiem optimālāko režīmu.

Versijā ar variējamu pneimatisko piekari, “Defender 110” klīrenss var tikt palielināts līdz 291 mm (Defender 90 – līdz 314 mm), savukārt piekares ģeometrija – priekšējās daļas, vidusdaļas un aizmugurējās daļas – ļauj pārvarēt attiecīgi 38, 28 un 40 grādu leņķu šķēršļus. “Defender” esot piemērots pārbraukt 90 cm dziļu braslu, turklāt Terrain Response ir iekļauta arī elektroniskā brasla pārbraukšanas palīgsistēma.

Automobilī uzstādīta arī koncerna radītā ClearSight Ground View sistēma, kas ar elektronisko acu (kameru) palīdzību ļauj redzēt ceļa virsmu, kas atrodas zem motortelpas, tieši pretī priekšējiem riteņiem.

5-Land Rover Defender

Lai gan jaunā “Defender” radītāji automobiļa salonā ir pacentušies saglabāt dažas tā priekšteču stila detaļas. Piemēram, vietām redzamas stiprinājumu skrūves un tērauda virsbūves struktūras elementi, šis tomēr ir pavisam cita komforta līmeņa “Defender”. Pārnesumu kārbas kloķis no vidustuneļa ir pārcelts uz priekšējā paneļa viduskonsoli. Tas ļāvis izveidot arī autobūvē reti lietotu sēdekļu kombināciju – trīs sēdvietas priekšā. Attiecīgi “Defender” var būt piecas, sešas vai septiņas sēdvietas.

Pats par sevi saprotams, ka jaunais “Defender” saņēmis arī mūsdienīgi modernu izklaides un komunikāciju aprīkojumu. Pirmoreiz izmantota jauna komunikācijas sistēma Pivi Pro, kurā iekļauts īpaši jutīgs un ātri reaģējošs skārienekrāns. Savukārt atjaunotā Software-Over-The-Air (SOTA) tehnoloģija ļauj attālināti atjaunināt pat 14 atšķirīgu elektronisko moduļu programmatūru, automātiski lejupielādējot un instalējot nepieciešamos papildinājumus. Pieejamas būs ierastās aprīkojuma pakotnes – S, SE, HSE, First Edition, Launch Edition un Defender X, taču varēšot arī individualizēt komplektāciju ar četrām atšķirīgām pakotnēm: The Explorer, Adventure, Country un Urban. Tostarp, bezceļu un ceļojumu cienītājiem “Land Rover” piedāvās attālināti vadāmu elektrisko vinču, jumta telti, piepūšamas nojumes un papildu bagāžas grozus.

Jaunais “Defender” tikšot pārdots 128 pasaules valstīs. Cenas gan šim bezceļu kuģim ir visai kodīgas – prezentācijā demonstrētā auto cena pārsniedza 80 000 eiro.

Birkas: