Piektdien, 24.augustā Rīgā, restorāna „Koya” terasē „Lexus” pārstāvji pirmoreiz Latvijā demonstrēja jaunāko zīmola krosoveru „Lexus UX”. Pārdošanā pie mums tas būs pieejams tikai no nākamā gada janvāra.
„Lexus UX” pasaules pimizrādi piedzīvoja šī gada martā Ženēvas autošovā. UX ir trešais krosovers „Lexus” modeļu rindā un papildinās piedāvājumu līdzās jau labi pazīstamajiem RX un NX. Tā konkurenti prestižo automobiļu gammā būs tādi līdzinieki kā „Audi A2” un „BMW X1”.
Interesanti, ka UX programmas galvenais inženieris ir sieviete – kompānijas viceprezidente Čīka Kakou.
Tas ir netipiski autoindustrijai un vēl jo vairāk Japānas biznesa videi. Vai tāpēc UX ir sievišķīgas auto? Tā gluži nevar teikt, lai gan domājams, ka UX potenciālā mērķauditorija pārsvarā tomēr būs daiļais dzimums. Taču ne jau tehnisko risinājumu vai dizaina, bet galvenokārt kompakto izmēru dēļ.
Eksterjera un interjera dizaina ziņā UX ir tipisks jaunās „Lexus” dizaina valodas pārstāvis un tam nav nekādu uz konkrētu dzimumu vērstu akcentu. Arī tehniskā izpildījuma ziņā UX pārsteigumus nesagādā. Paredzētas divas pamata komplektācijas. UX200 ar 171 Zs vērtu divlitru tilpuma benzīna motoru un Direct-Shift CVT bezpakāpju variatora transmisiju priekšpiedziņas izpildījumā, kā arī UX250h hibrīdversija, kad 2.0 iekšdedzes spēka agregātu papildina elektromotors. Šādā kombinācijā UX būs pieejams gan tikai ar priekšējo riteņu, gan pilnpiedziņas izpildījumā.
Lai tomēr izceltu UX unikalitāti prezentācijā tika pieminēts, ka sēdekļu apdarē izmantota Japānas kultūrai raksturīgā Sashiko stila ādas tapsējuma jeb izšūšanas metode, kas esot tīrs roku darbs un tiekot izmantota, piemēram, džudo un kendo cīņas mākslu tērpu apdarē.
Vēl interesanti šķita dzirdētais, ka prezentācijā izmantotais spilgtais auto tikšot iznīcināts, jo esot tā saucamais pirmssērijas izstāžu eksemplārs un tam neesot pat piešķirts šasijas numurs jeb WIN kods.