Renault Groupe 2021.gada janvārī nāca klajā ar jaunu stratēģiskās attīstības plānu Renaulution (kas jāsaprot kā Renault revolūcija), saskaņā ar ko bija paredzēta pilnīga „Dacia” un „Lada” zīmolu integrācija. Lai gan tagad par šādu plānu realizāciju runāt jau ir nevietā, viens no Renaulution ‘bērniem’ – jaunais universāls „Dacia Jogger” – savu dzimšanu ir piedzīvojis.
Arī biznesa haizivis nereti nespēj uzminēt, pat nenojauš, kādi vēji priekšdienās pūtīs burās. Gribas apšaubīt, ka „Dacia” modeļu attīstība būtu tāda, kāda tā šodien ir, ja 2020.gada vidū Renault Groupe stūri pārņēmušais itālietis Luka de Meo būtu prognozējis Krievijas iebrukumu Ukrainā un no tā izrietošo kompānijas liela mēroga projektu sabrukumu Krievijā.
„Dacia” modeļu rinda ir palikusi bez sedana versijas, kas Eiropai varbūt arī nav dikti nozīmīga, bet atsevišķos vērā ņemamos pasaules tirgos ir ļoti pieprasīta. Mums būtiski, ka no pēdējā „Logan III” ir izaudzis „Jogger”, kas daudzējādā ziņā atgādina par pirmās paaudzes „Dacia Logan MCV” un kuram nu uzticēts aizstāt gan „Logan MCV”, gan minivenu „Lodgy” un pat tā saukto bulku vāģi „Dokker”.
Daudzpusīgs vai savdabīgs?
Abreviatūras MCV paplašinājums Multi Convivial Vechicle latviešu valodā jāsaprot kā daudzpusīgs transportlīdzeklis. Taču tikai vārda convivial atsevišķs tulkojums var nozīmēt arī savdabīgs. Ja jāvērtē automobilis, tad daudzpusība noteikti būs pluss vairumā gadījumu, bet savdabība var arī izrādīties šķērslis ceļā uz plaša patērētāju loka sirdīm.
„Universāļa garums, kompaktvena ietilpība un SUV robustais stils. Jaunais „Jogger” apvieno labāko, ko sniedz dažādas kategorijas, un piedāvā to ģimenes automobilī ar 5 līdz 7 sēdvietām. Daudzpusīgs, gatavs piedzīvojumiem un pieejams, jaunais „Jogger” pilnībā iemieso „Dacia” garu.”
Iepriekšējā rindkopa ir viens pret vienu pārkopēta no „Jogger” reklāmas bukleta. Nekad iepriekš ko tādu savā žurnālista praksē neesmu pieļāvis. Bet šoreiz parakstos zem katra tur esošā vārda. Vien bildīšu no sevis, ka kā universālim „Jogger” piemīt viena man ne visai saprotama īpatnība, ka kā minivens pareizāks tomēr bija „Lodgy” un ka pa lielam ar SUV kaut kādas līdzības vērts meklēt vien „Jogger” izskatā, īpaši, ja izvēlēta Le Extreme pakotne. Bet ja no trim bija jāsaliek viens, tad rezultātu tomēr uzskatu par labu.
Daudzpusīgi izmantojams un attiecīgi piemērots gan darbiem, gan ģimeniskiem izbraucieniem, gan piedzīvojumu ceļojumiem „Jogger” tiešām ir.
Kā arī cenas ziņā pieejams. Lai arī „Logan MCV” mantinieks nu nesā pavisam nesaistīto nosaukumu „Jogger”, MCV būtība tam ir iekodēta. Tas ir mazliet savdabīgs, taču vairāk daudzpusīgs.
Kā Post Scriptum, lai seko piebilde, ka pieejamība un „Dacia” gars „Jogger” gadījumā nenozīmē tādu totālu askētismu kā lētākā elektromobiļa „Dacia Spring” gadījumā.
Benzīns un gāze, bet projektā arī hibrīds
Kaut arī „Jogger” kā kulaks uz acs būtu derējis taupīgs, moderns dīzeļa motors, tāda Eiropas emisiju plāna dēļ nav. Ir viens vienīgs litra tilpuma trīs cilindru benzīna turbomotoriņš ar 110 Zs jaudu.
Toties, ir akceptēta „Renault” grupai raksturīgā modifikācija ar paralēlu propāna gāzes (LPG) barošanu – Eco-G 100. Motors tas pats, taču LPG versijai degvielas tiešā iesmidzināšana aizstāta ar daudzpunktu iesmidzināšanas sistēmu. Zirdziņu arī mazliet mazāk – 100.
Pārnesumkārba abām versijām viena – sešpakāpju manuālā. Bez citiem variantiem. Ņemot vērā, ka „Jogger” šobrīd kļuvis par izmēros lielāko „Dacia” modeli – garums 4,55 m, augstums 1,63 m, kas 7-vietīgā komplektācijā sver nepilnas 1,9 tonnas, „AutoMedia Latvia” izmēģinājuma braucienā uzrādītais degvielas patēriņš uzskatāms par ļoti labu rādītāju – vidēji 5,2 litri uz simts km. Bildēs varat atrast uzņēmumu, kur borta dators par Eco Driving ielicis atzīmi tikai 4 balles no piecām. Tātad var vēl taupīgāk. Mūsu rezultāts sasniegts bez eko mocīšanās.
Uz nākamo gadu tiek solīts „Jogger” hibrīds. Un tas būs pirmais „Dacia” automobilis ar šādu kombinētu spēkstaciju. „Jogger” iegūs nu jau plaši „Renault” automobiļos izmantoto E-Tech hibrīdiekārtu.
Brauciena iespaidi
„Jogger” brauc visnotaļ pieklājīgi. Garā riteņu bāze un mūsu ceļu kokteilim piemēroti 16 collu riteņi gaitu padara patīkamu, apēdot krietnu daļu no ceļu nelīdzenumiem. Sešpakāpju pārnesumkārba slēdzas precīzi, bet benzīna motoriņš ir gana elastīgs. Lieti noder no „Renault” mašīnām arī uz Dačiju instrumentu paneļiem pārceļojušais ieteicamas pārslēgšanās simboliņš. Citādi pie simtiņa sestā roba vietā mierīgi var ‘zāģēt’ ar piekto un motors neprotestē.
Tie, kuriem nācies sēdēt pirmo paaudžu „Dacia” mašīnās, noteikti novērtēs „Jogger” priekšējo sēdekļu atbalstu. Mazliet pat pārsteidza trešā papildu rinda. Tās solos (nevis soliņos) var diezgan ērti sēdēt pat pieaugušie. Tik jāņem vērā, ka auguma garuma ierobežojums pastāv. Man tā īsti arī netapa skaidrs, kadēļ otro sēdekļu rindu auto veidotāji ir pacēluši veselus 5,5 cm augstāk par priekšējiem. Lai tur sēdošie brīvāk lūkotos pāri priekšējo galvām un sēdekļu atzveltnēm uz ceļu?
„Jogger” jumts aiz priekšējām sāndurvīm aizliecas augšup tāpat kā savulaik pirmajam „Logan MCV”, bet tie grīdā atņemtie 5,5 cm tik un tā būs jūtami, ja otrajā rindā mēģinās iekārtoties divmetrinieks. Jēgu nesaprotu… Trešā rinda ir vēl par 2,5 cm augstāk. To varu saprast, jo tur zem grīdas noteikti ir degvielas tvertne un ierēķināta vieta arī gāzes balonam.
„Jogger” grīda aiz pirmās sēdekļu rindas nav līdzena. Attiecīgi, par spīti solīdajai ietilpībai kā litros, tā centimetros, kā arī sēdekļu locīšanas variācijām, tik parocīgs kravas pārvadāšanai kā „Dokker” šis auto tomēr nav. Taču aizvest var daudz. Bet tikai ne tad, ja līdzbraucēju aizņemti būs visi septiņi sēdekļi. Šo to vest var arī uz jumta. Laivu, piemēram. „Jogger” bāzes komplektācijā ir jumta reliņi, kas papildināti ar integrētiem šķērsstieņiem, ko kravas stiprināšanai var sariktēt, kā saka, plikām rokām.
Iepriekšējā sadaļā noklusēju vienu īpašību, kas „Jogger” tomēr mazliet pavelk uz SUV pusi.
Šim auto, kas pēc savas būtības un virsbūves kompozīcijas nu nemaz nav krosovers, ir 20 cm klīrenss!
Vairums mazo krosoveru, kas arī reti ir apveltīti ar pilnpiedziņu, līdz ezermalai Džogeram var netikt līdzi.
Pašpietiekams, priekš neizlepušiem pat turīgs
Bāzes komplektācija Essential laikam nav tas, ko vairumam gribēsies no mūsdienu automobiļa, bet sākot ar Comfort pakotni „Jogger” jau ir tīri atzīstami ekipēts, ja vien potenciālais interesents nav visjaunāko viedo tehnoloģiju un modernāko gadžetu apsēsts. Ja vēl šo to paķer klāt no papildu aprīkojuma, iznāk visnotaļ pašpietiekams auto par saprātīgām naudām. Ar aktīvās drošības sistēmām, ar multimediju ekrānu un viedtālruņa integrāciju, ar LED gaismām un apkaļskata kameru.
Bāzes cena no 15 440 eiro. Comfort līmenis no 17 270, bet Le Extreme no 18 130. Lēšu, ka labi nokomplektēts septiņvietīgs „Jogger” maksā mazliet virs 20 tūkstošiem eiro. Kurš vēl ko tādu piedāvā?
Vienīgais, kas mani šajā automobilī kaitināja, ir durvju aizvēršanas lētais plakšķis. Nedomāju, ka gan ražotāju, gan potenciālos pircējus izputinātu mazliet labākas durvju blīvgumijas.
“Dacia Jogger 1,0 Tce 110 Comfort” vērtē Ainārs Zariņš*
*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms