FOTO: “AutoMedia Latvia” tests: Izmēģinām otrās paaudzes “Audi Q3″

51-Audi Q3_13.03.2019.

Kad 2011.gadā iznāca pirmās paaudzes “Audi Q3” zāle vēl bija zaļāka un debesis zilākas. Šo teicienu par zāli un debesīm, kā zināms, mēdz lietot, lai apzīmētu nostalģiskas alkas jeb liktu manīt, ka, runātājaprāt, toreiz lūk – bija foršāk. Mūsu gadījumā ar to domāju, ka konkurence visādveida krosoveru starpā salīdzinājumā ar šodienu vēl tikai tā īsti bija sākusi ziedēt. Q3 kļuva par trešo četru gredzenu zīmola krosoveru, bet, debitējot otrajai Q3 paaudzei, “Audi” krosoveru koks jau zied teju pilnā plaukumā. Vai tas licis Q3 būt citādākam nekā priekšgājējs?

Atbildi “AutoMedia Latvia” meklēja, dodoties divu dienu izbraucienā ar “Audi Q3 35 TFSI”, kas bija komplektēts ar 1,5 litru TFSI benzīna turbomotoru un septiņpakāpju robotizēto S-Tronic pārnesumkārbu. Šim krosoveram gan nebija izslavētās Quattro pilnpiedziņas. Tādu Q3 iegūst tikai ar dīzeļmotoriem jeb lielāko 2,0 litru benzīnnieku.

Izskats

Dizaineru grupa, protams, ir centusies, lai jaunais tiešām izskatītos no skata svaigs. Kā priekšā, tā aizmugurē ir izmainīta optika un bamperi, virsbūves sānu paneļiem parādījies izteiktāks reljefs, bet visuzkrītošākā pārmaiņa ir astoņstūru radiatora reste ar izceltām vertikālajām ribām, kas, pēc Ingolštates krosoveru jaunā vadoņa Q8 iznākšanas, laikam būs tāda kā vizītkarte. Taču virsbūve kopumā ir saglabājusi priekšgājējam raksturīgo, mazliet kupejveidīgo siluetu.

"Audi Q3" ir saglabājis raksturīgo, mazliet kupejveidīgo siluetu.

“Audi Q3″ ir saglabājis raksturīgo, mazliet kupejveidīgo siluetu.

Nereti, tostarp autoritatīvu izdevumu publikācijās jaunais Q3 tiek dēvēts par solīdāku, spilgtāku, pat tādu kā ‘pieaugušāku’. Manā vērtējumā ir “OK”. Bet vietu spekulācijām par tēmu, kurš nu skaistāks un solīdāks – vecais vai jaunais, atstāšu brīvu. Paši lemjat!

Galvenās gaismas ne tikai mainījušas izskatu, bet kļuvušas arī "gudrākas".

Galvenās gaismas ne tikai mainījušas izskatu, bet kļuvušas arī “gudrākas”.

Starp citu, gluži tāpat kā citiem “Audi” modeļiem, arī Q3 gribētājiem nav liegta iespēja iegūt vizuāli krāšņākās S-Line sērijas mašīnas, kas no ierindas “Kū trešajiem” atšķiras ar izaicinošākiem bamperiem un dažiem citiem košumnieciņiem. Tostarp pamanāmajām S-Line šiltītēm kā uz virsbūves, tā arī salonā.

Tehnika

Daudz būtiskāk par smukāks vai ne tik smuks, mūs interesēja, cik nopietni Q3 būs mainījies tehniski. Iemesli šādi stādītam jautājumam it kā ir. Pirmais Q3 bija veidots uz PQ35 bāzes platformas, kas kopēja ar tā laika līdzīgu izmēru koncerna brālēniem “VW Tiquan” un “Škoda Yeti”. Jaunais Q3 moduļu platformu MQB dala ne tikai ar jau pieminētajiem, bet arī ar mazāko brālīti Q2, kā arī ar izmēros prāvākajiem “Škoda Kodiaq” un “Seat Tarraco”.

Neskatoties uz balstiekārtas konstrukcijas kopību ar koncerna nedižciltīgajiem radiem, Q3 tā ir īpaši individualizēta

Neskatoties uz balstiekārtas konstrukcijas kopību ar koncerna nedižciltīgajiem radiem, Q3 tā ir īpaši individualizēta ar atšķirīgām detaļām un regulējumiem.

Kā vecā, tā jaunā platforma balstiekārtā ietver klasiskās McPherson statnes priekšā un daudzsviru neatkarīgo piekari aizmugurē. Tātad gaitas īpašībām īpaši atšķirties nevajadzētu. Ārējo gabarītu ziņā Q3 ir klāt pielicis gandrīz 10 cm un arī riteņu garenbāze pastiepusies par nepilniem 8 cm. Tam savukārt vajadzētu nozīmēt papildu ērtības salonā un arī labāku rites komfortu. Nu un ekoloģijas jautājums, protams, licis veikt izmaiņas motoros. No aprites ir pazudis 2,5 litru pieccilindru rindas dīzelis, bet 1,4 litru benzīna agregātu nomainījis jauns 1,5 litru tilpuma motors. Pilnpiedziņa, tāpat kā iepriekš, realizēta ar Haldex daudzdisku sajūga starpniecību.
Brauciena iespaidi
Vispārēja digitalizācija ir skārusi arī Q3 – īstu ciparnīcu ar bultiņām mērinstrumentu sekcijā vairs nav pat visplikākajā (cik nu tās tagad ir “plikas” premium segmentā) bāzes komplektācijā. Visa redzamā “bilde” nu ir zīmēta, bet piemaksājot iegūsiet pilnvērtīgu virtual cocpit, kur var paspēlēties ar mērinstrumentu dizainu un to, ko nu kurā brīdī ir vēlēšanās izcelt priekšplānā. Taču klasikas cienītāji varbūt novērtēs to, ka Q3 no lielākajiem brāļiem atšķiras ar tikai vienu “planšetes” ekrānu viduskonsolē. Klimata regulēšanas bloks te ir atstāts kā agrāk – ar grozāmām pogām nevis pārvērsts par vēl vienu digitālu planšeti. Atzīšos, mainīt iestatījumus brauciena laikā man šādi šķiet gan vieglāk, gan drošāk nekā bakstīties par skārienjūtīgu ekrānu.

12 collu lielais Virtual Cocpit ļauj spēlēties, bet arī bāzes displejs ir virtuāls, tikai ne tik krāsains un ar mazāku ekrānu.

12 collu lielais Virtual Cocpit ļauj spēlēties. Taču arī bāzes displejs ir virtuāls, tikai ne tik krāsains un ar mazāku ekrānu.

Virsbūves pastiepšana par teju desmit centimetriem acīs nekrīt, taču to jūt aizmugures sēdeklī. Ceļgalu zonā ir brīvāk kā priekšgājējā un arī bagāžas nodalījums standartā ir papleties par 70 tilpuma litriem. Aizmugures beņķu rinda turklāt ir bīdāma 15 cm diapazonā un ir iespēja variēt starp pasažieru ērtībām vai nepieciešamību kaut ko vairāk sakrāmēt ar mantām. Aizmugures daļā slīpais jumts gan joprojām ir par iemeslu, kamdēļ augumā gariem ļaudīm pasažiera loma Q3 otrajā rindā īpaši pievilcīga nešķitīs.

Starp citu, otrās rindas sēdekļi ne tikai ir bīdāmi, bet to atzveltnēm ir regulējams slīpums.

Starp citu, otrās rindas sēdekļi ne tikai ir bīdāmi, bet to atzveltnēm ir arī regulējams slīpums.

Sadaļā tehnika apzināti plašāk neizvērsu tēmu par Q3 balstiekārtu. Pieminētā S-Line pakotne, kas ir aptuveni 3000 eiro dārgāka nekā bāzīte, papildu vizuālajiem niekiem sniedz arī tā saukto sporta piekari, kas ir cietāka un ar īsākiem gājieniem. Tādu par 246 eiro piemaksu var dabūt arī bāzē un Advanced pakotnei, bet ikviena pakotne, tostarp S-Line, var tikt komplektēta arī ar regulējamu amortizatoru balstiekārtu, kas kopā ar Audi Drive Select ļauj izvēlēties veselu plejādi cietības režīmus – auto, comfort, dynamic, offroad un effeciency, kā arī izvēlnē individual var spēlēties vēl ar citiem iestatījumiem. Tas prieciņš gan maksā pusotru tūkstoti, bet vai nu tas Q3 pircējiem būs ļoti nozīmīgi, ja Q3 bāzes komplektāciju cenas atkarībā no motora un pārnesumkārbas tik un tā svārstās no pāri par 30 līdz pāri par 40 tūkstošiem eiro.

Regulējamu amortizatoru balstiekārta kopā ar Audi Drive Select ļauj izvēlēties veselu plejādi cietības režīmus.

Regulējamu amortizatoru balstiekārta kopā ar Audi Drive Select ļauj izvēlēties veselu plejādi cietības režīmus.

Baltais Q3, kas pabija “AutoMedia Latvia” rīcībā bija komplektēts tieši ar regulējamo piekari. Piekares uzvedība dažādos režīmos ir atšķirīga, taču kopumā balstiekārta tik un tā ir uzskatāma par visai stingru. Pat offroad režīmā. Turklāt auto klīrenss ir nemainīgs neatkarīgi no izvēlētās piekares. Pārlasīju savus 2012.gada iespaidus par pirmo Q3. Esmu atzinis, ka salīdzinājumā ar radiniekiem “Tiquan” un “Yeti” četru gredzenu krosovers ārpus ceļiem iespēs mazāk. Toreiz mūsu rīcībā bija pilnpiedziņa. Šoreiz, kā jau iepriekš minēts, priekšpiedziņa. Pat meža celiņos nebraucu. Bet tāpat palieku pie viedokļa, ka nu jau vēl daudz kuplāk sazarotajā koncerna krosoveru gūzmā starp tehniski puslīdz līdzīgajiem “Volkswagen”, “Škoda” un “Seat” radiņiem “Audi Q3” būs tā mašīna, kas neatkarīgi no velkošo riteņu skaita ievērojami interesantāka ir uz asfalta jeb grants ceļos nevis mežā vai uz pļavas.

Paliekam pie viedokļa, ka "Audi" saimē Q3 tomēr vairāk ir pilsētas krosovers.

Paliekam pie viedokļa, ka “Audi” saimē Q3 tomēr vairāk ir pilsētas krosovers.

Jaunā Q3 riteņu pasaule sākas ar R17 un beidzas pat ar R20. Mūsu testētajam bija 235/55R18 ripuļi. Manuprāt, optimāls izmērs, lai ar pacieto piekari justos puslīdz komfortabli un arī vēl puslīdz droši, ka ikkatra laicīgi nepamanīta asfaltbedres kante riepām nebūs pēdējā.
Jaunais 150 Zs benzīna motoriņš ir labs. Nav zvērēns, bet nav arī gurdens un ir pietiekami elastīgs. Protams, divlitrinieki gan zirgspēku, gan (vai) ņūtonmetru ziņā ir pārāki. Taču dinamikas ziņā (0-100 km/h – 9,2 sek.) 1,5 litru benzīns divlitrīgam dīzelim ar tikpat zirgiem, bet pulka vairāk ņūtonmetriem sevi, kā saka, aiz jostas aizbāzt neļauj. Un vadīšanas kaifu Q3 ļauj izbaudīt neatkarīgi no motora un piedziņas veida.

Attēlā redzamo apaļo stūres ratu pie vēlmes var aizstāt ar apakšmalā nošķeltu.

Attēlā redzamo apaļo stūres ratu pie vēlmes var aizstāt ar sportiskāku apakšmalā nošķeltu.

Palasījos ražotāja tehniskajos aprakstos. Izrādās – šis jaunais, gudrais 1,5 l motors pie tukšgaitas vai mazas slodzes māk atslēgt otro un trešo cilindru. Laiku atpakaļ šādu cilindru atslēgšanu ieviesa sešcilindru motoriem, atceraties? Tagad pat četrinieki tiek žņaugti, lai iekļautos drastiskajās Eiropas ekoloģiskajās normās. Attiecīgi – tāpēc arī 150 Zs motors šķiet ne tik jestrs kā iepriekšēja pieredze no šādas jaudas liek gaidīt, lai gan pieminētā cilindru atslēgšana nekādā citādā veidā brauciena laikā nav sajūtama.

Komforts un aura

Kas attiecas uz komforta un drošības aprīkojuma pieejamību, tad nu jau nosacīti mazais Q nav apdalīts. Apkārtskata kameru sistēma, adaptīvā kruīzkontrole, autoparkošanās, viedās bagāžas telpas durvis, adaptīvās gaismas vai pat matricu lukturi, augsta līmeņa savietojamība ar viedtālruņiem, balss vadība, MMI Navigation plus ar trīsdimensiju kartēm un citām ļoti plašām iespējām… tā ir tikai daļa no iespējamā aprīkojuma, kas, starp citu, faktiski neatšķiras no lielāku “Audi” modeļu iespējām. Samaksā un lieto! Nerēķināju, bet bail pat minēt, cik lielu ciparu var sasniegt absolūti maksimāli nopakota jaunā Q3 cena. Q7 bāzes cenu nudien sasniegt var.

51-Audi Q3_13.03.2019.

Starp citu, Q3 tiek piedēvēta tāda kā dāmu auto loma. Varbūt Q2 parādīšanās kaut ko mainīs stereotipos? Man – vīrietim – ne pirms septiņiem gadiem, ne arī tagad nemaz nešķita, ka esmu nokļuvis svešā pasaulē. Protams, Q5 ir par 18 cm garāks un mazliet ietilpīgāks. Ja gribat, arī attiecīgi iespaidīgāks. Taču Q5 cenas sākas tikai no 46 tūkstošiem, kamēr Q3 par šādu naudu būs jau visnotaļ biezā izpildījumā.