FOTO: “AutoMedia Latvia” tests: Jaunais Ingolštates A4 formāts – “Audi A4 2020”

Līdzsvars starp komfortu un azartu ar 40 TFSI S-Line adaptīvo piekari, stūres iekārtu un MHEV 190 Zs spēkstaciju ir teju ideāls.

Aizvadītā gada nogalē mūs sasniedza vairāki “Audi” jaunumi, tostarp pusmūža modernizāciju piedzīvojušais “Audi A4”. Bez pāršūtā ancuka, uzkrītošākais, ko var izpētīt jau ‘uz papīra’, nemaz nesēžoties pie A4 stūres, ir vēl lielāka nosliece uz vieglu hibridizāciju. “AutoMedia Latvia” īsi pirms Jaunā gada izmēģināja biznesa aprindām piestāvošo “A4 Limousine 40 TFSI S-Line”.

Kancelejas preču tirgū Eiropas ISO standarta A4 loksnes formāts ir nemainīgi 210×297 milimetri. Taču papīra kvalitāte var būt visdažādākā. Autoražotāji pie izmēriem tik skrupulozi neturas, viņiem svarīgāk noturēt atbilstoša līmeņa kvalitātes standartus.

A4  piemīt klasiskas formas un sedana virsbūves proporcijas neliek minēt sedans vai liftbeks.

A4 piemīt klasiskas formas un virsbūves proporcijas neliek minēt sedans vai liftbeks. Viennozīmīgi sedans

Mūsu jau tā nelielajā jaunu auto tirgū Premium grupas daļa Vidējā klasē jeb D-segmentā ir neliela. Taču attiecībā pret 2018.gadu pērn tā pieauga no 6,5 līdz 9,0 procentiem, lai gan kopējais visa D segmenta pārdoto mašīnu skaits (2026) pat saruka par 1,6%. Pērn te cīņā par vietu zem saules veiksmīgi iesaistījās jaunpienācējs “Lexus ES”, kā arī “Audi A5 Sportback”, taču ne A4, ne “BMW 3.Series” pozīcijas tas jūtami neiespaidoja. Drīzāk jau mazliet cieta pašu japāņu “Lexus IS” un “Volvo S60/V60”.

A4 plānveida modernizācija nākusi īsti laikā, lai pozīcijas nezaudētu arī turpmākajos gados.

Galu galā pērn spēles laukumā iznāca pavisam jauns “BMW 3.Series” – viens no galvenajiem konkurentiem. “Audi” visu izmēru krosoveri pie mums kopumā ir pieprasītāki, nekā parasti ielas automobiļi. Tas par situāciju Latvijas ‘smilšu kastē’, bet globāli “Audi A4” joprojām ir pasaulē vispieprasītākais četru gredzenu zīmola automobilis.

Dizains

Kā jau pie Facelift pieņemts, izmaiņas skārušas abus A4 bamperus. Priekšā sešstūrainās radiatora restes mute kļuvusi vēl platāka un agresīvāka, bet miglas lampu ligzdas aizvirzītas tālāk sānos. Priekšējās optikas galvenie lukturi pazaudējuši aso zigzagu lejasdaļā un zibeņus vairs nemet. Toties tagad ikvienam A4 jau bāzē ir LED diodes, bet par piemaksu jeb glaunākajās komplektācijās nāk LED matricas, kas inteliģenti seko, lai netiktu apžilbināti pretimbraucēji, piesedzot tikai tos sektorus, kas trāpa tieši pretī braucošajai mašīnai.

Standarta modeļu radiatora redelei akcentētas horizontālās līnijas, bet S-Line apveltīts ar šādu šūnveida resti.

Standarta modeļu radiatora redelei akcentētas horizontālās līnijas, bet S-Line apveltīts ar šādu šūnveida resti.

Aizmugures lampu forma nav mainījusies, bet izgaismotas gan tās tagad krietni atraktīvāk – pēc lielākā A6 šnites. Taču Ingolštatē šoreiz nav aprobežojušies tikai ar tā saucamo sejas kosmētiku. Visiem sānu paneļiem – spārniem, durvīm – tagad ir jaunas presformas, kas mazliet citādāku padara arī auto sānu siluetu.

Savukārt interjerā pilnīgi pretēja aina – izmainījies nav teju gandrīz nekas. Ja neskaita, ka jaunākās paaudzes multimēdiju sistēmai MMI ir arī jauna un lielāka (10,1 colla) skārienjūtīga planšete. Tas pat loģiski, jo no vidustuneļa pārnesumkārbas kloķa priekšpusē pazudis grozāmais rimbulis, ar kuru varēja darboties MMI vidē. Tagad visas darbības jāizpilda, glāstot ekrānu vai izmantojot balss komandas. “Kā varu jums palīdzēt?” bieži jautās jūsu jaunais A4.

Bāzītei joprojām būs zināmās “Audi” analogās ciparnīcas,bet par piemaksu jeb bagātākajās komplektācijās būs šāds virtuālais 12,3 collu televizors ar plašu informācijas variēšanu

Bāzītei joprojām būs zināmās “Audi” analogās ciparnīcas,bet par piemaksu jeb bagātākajās komplektācijās būs šāds virtuālais 12,3 collu televizors ar plašu informācijas variēšanu.

Jaunajai MMI, protams, ir arī jaunas funkcijas. Tostarp pilna viedtālruņu integrācija un navigācijas sistēma tagad uztver jaunākās izmaiņas apkārtējā infrastruktūrā. A4 pat spēj suflēt, cik atlicis līdz zaļās gaismas iedegšanai luksoforā un iesaka ekonomiskai braukšanai ieteicamo ātrumu starp krustojumiem. Pie mums gan šīs gudrības nedarbojas, jo nevelk ceļu un ielu aprīkojums. Der zināt, ka MMI funkcionālo diapazonu var papildināt arī jau pēc auto iegādes, lejupielādējot jaunas iespējas.

Tehnika

Neskatoties uz kupli sazarojušo Ingolštates krosoveru plejādi, ierindā paliek ne tikai A4 klasiskās modifikācijas sedans un universāls, bet arī pa pusei krosovers A4 Allroad un, protams, arī sportiskās versijas S4 un RS4 Avant.

Mild hybrid papildinājums nozīmē arī papildu akumulatoru, kas kaut nedaudz, bet palielina auto svaru.

Mild hybrid papildinājums nozīmē arī papildu akumulatoru, kas kaut nedaudz, bet palielina auto svaru.

Motoru pasaulē Facelift īstus jaunumus neatnesa. Kā tā? Pavisam vienkārši – “Audi” motoru gammu atbilstoši visjaunākajām Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC normām pamatā pieskaņoja jau 2017.gadā. Tātad vēl pirms uzlabotās virsbūves ieviešanas. Tad arī pazuda 1,4 litru TFSI un arī V6 3,0 TFSI. Vismaz no Eiropas tirgiem.

A4 mild hybrid jeb MHEV saime vēl plašāk sazaļoja tieši reizē ar Facelift.

Vienīgajam atlikušajam četrcilindru benzīna motoram ar 2,0 litru tilpumu un turbopūti ir trīs jaudas pakāpes. 35 TFSI (150 Zs) ir deforsēta versija un pēc jaudas tā aizvieto 1,4 litru motoru. Divniekam standartā jeb 40 TFSI ir 190 Zs, bet forsētajam 45 TFSI salīdzinājumā ar iepriekš daži zirgspēki mazāk – tagad 245. Abi niknākie jau 2017.gadā kļuva par mild hybrid, bet tagad visas trīs versijas papildinātas ar 12 voltu starterģeneratoru, kas palīdz veidot uzrāvienu un arī taupīt degvielu. Pēc ražotāja norādes vidēji ap 0,3 litri uz 100 km.

Pirms Facelift visiem pilnpiedziņas A4, izņemot Allroad, slavenās Quattro komplektā bija ne mazāk slavenais Torsen diferenciālis. Tagad četrcilindriniekiem ar S-Tronic robotu ir Quattro ultra ar diviem sajūgiem un bez Torsen.

Pirms Facelift visiem pilnpiedziņas A4, izņemot Allroad, slavenās Quattro komplektā bija ne mazāk slavenais Torsen diferenciālis. Tagad četrcilindriniekiem ar S-Tronic robotu ir Quattro ultra ar diviem sajūgiem un bez Torsen.

Dīzeļmotori ir divi, tostarp V6. Divlitru turbodīzelim ir trīs jaudas pakāpes – 30 TDI (136 Zs), 35 TDI (163 Zs) un 40 TDI (190 Zs). Pirmie divi, kas parādījās tikai jaunajās mašīnās arī ir papildināti ar 12V starteri-ģeneratoru. Savukārt, vienīgajam 3,0 litru V6 45 TDI ir 231 Zs (tikai Allroad vēl ir versija arī ar 286 Zs).

No benzīna 3,0 V6 TFSI uz dīzeļa V6 TDI tika pārvesti sportiskie S4. Tikai tad V6 papildināts ar kombinēto turbīnu (kompresors ir elektrisks) un 48V starteri-ģeneratoru. Tātad arī maigais hibrīds. Jauda 347 Zs, bet grieze kolosāli 700 Nm. Ja ņem vērā visugunīgāko auto no A4 saimes, tad viens V6 benzīnnieks tomēr ir palicis. Tāpat kā iepriekš, tas ir vienīgi “RS4 Avant” domātais 2,9 TFSI ar 450 Zs jaudu un 600 Nm maksimālo griezi. Tik jautājums, vai tādu auto kāds Latvijā nopirks?

Glaudāmās planšetes šodien, visticamāk, izmaksā mazāk salīdzinājumā ar iepriekš MMI izmantoto grozāmo rimbuli un pieticīgāku ekrānu.

Glaudāmās planšetes šodien, visticamāk, izmaksā mazāk salīdzinājumā ar iepriekš MMI izmantoto grozāmo rimbuli un pieticīgāku ekrānu.

Tikai jaudā vājākajam benzīna motoram ir bezalternatīva manuālā sešpakāpju pārnsumkārba. 45 TDI tikpat bezalternatīvs, īsts astoņpakāpju Tiptronic automāts. Visām pārējām versijām tikai S-Tronic septiņpakāpju divsajūgu robots. Quattro pilnpiedziņa ir stiprākajam 45 TFSI un abiem niknākajiem dīzeļiem – 40 TDI un 45 TDI, kā arī, protams, S mašīnām.

Balstiekārtai izmaiņu nav. Bet jaunpienācējam “Audi” vidē galva var noreibt tāpat – standarta piekare, sporta piekare, adaptīvā ar par 10 mm zemāku klīrensu un vēl sporta-adaptīvā, kas zemāka jau par 23 mm. Protams, ka Allroad ir vēl pavisam atšķirīga piekare un tas ir par 35 mm augstāks nekā standarta A4.

Braukšanas pieredze ar 40 TFSI S-Line

Jaunais A4 bija jau trešā mašīna no “Volkswagen Group” pēc kārtas, ko “AutoMedia Latvia” saņēma ar vienu un to pašu motoru. Proti, 1984 cm³ tilpuma benzīna motors bija arī iepriekš izmēģinātajiem koncerna klasesbiedriem “VW Passat” un “Škoda Superb”. Un visiem trim trāpījās tieši ar 190 Zs jaudu.

Taču atšķirīgas ir ne tikai mašīnas, bet arī spēka kompleksi. Mazāk prestižie radinieki tapuši uz “Volkswagen Group” MQB moduļu platformas, bet A4 pamatā ir advancētākā MLBevo platforma, ko A4 dala ar visiem prāvākajiem sava zīmola modeļiem un pat tādiem elitāriem braucamajiem kā “Bentley Bentayga” un pat “Lamborghini Urus”. Vienīgais Folksvāģis, kam ir tāda pati, ir jaunākais “Touareg”.

Navigācijas sistēmas vadība ir optimizēta tā, lai soļu jeb darbību līdz vēlamajam rezultātam būtu mazāk.

Navigācijas sistēmas vadība ir optimizēta tā, lai soļu jeb darbību līdz vēlamajam rezultātam būtu mazāk.

Tātad ideja, ka par A4 nākas maksāt vairāk kā par “Passat” tikai dēļ četru gredzenu logo, nederēs. Turklāt atšķirībā no vienkāršākajiem radiem A4 40 TFSI divlitru motors ir sajūgts ar pieminēto starteri-ģeneratoru un šis auto jau ir MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle).

Taču atšķirība ir jūtama ne tikai motora atsaucībā, bet arī gaitā un stūrēšanā. A4 ‘pēc papīriem’ simtiņu no vietas ņem 7,3 sekundēs, bet „Passat” tikai 7,7. Tieši šajā vingrinājumā pēc sajūtām starpību būs grūti noķert, bet ir. Par laimi, „Passat” mūsu pielaikotuvē pabija tieši pirms A4. Iespaidi bija vēl svaigi un ikdienas uzrāvienos gredzenotā labāku atsaucību jutu.

Līdzsvars starp komfortu un azartu ar 40 TFSI S-Line adaptīvo piekari, stūres iekārtu un MHEV 190 Zs spēkstaciju ir teju ideāls.

Līdzsvars starp komfortu un azartu ar 40 TFSI S-Line adaptīvo piekari, stūres iekārtu un MHEV 190 Zs spēkstaciju ir teju ideāls.

Arī degvielas patēriņā ir starpība. Tātad tas mild hybrid nav tikai acu aizmālēšanai. „Passat” vidējais patēriņš pēc rūpnīcas datiem ir 7,7 litri benzīna uz 100 km, bet A4 iztiek ar 5,8-6,0 litriem. Reālajā dzīvē gan iznāca otrādi – ar „Passat” nobrauktajos 670 kilometros vidēji tērējām pat mazāk – 7,3 l/100 km, bet 571 km ar A4 prasīja vidēji 7,6 litrus. Teiksiet, ražotājs mānās! Nedomāju vis. Pēc dīzeļgeitas skandāla, kur „Volkswagen Group” bija galvenie varoņi, un bargajiem naudassodiem viņiem diez vai prāts uz ko tādu nesas.

Āķis slēpjas tajā, ka ar atsaucīgāko A4 daudz vairāk patīk padelverēties, kas tūlīt atsaucas uz patēriņu. Un ne tikai MPEV komplekss tur pie vainas. Pieļauju, ka sava nozīme ir arī tam, ka A4 motors novietots gareniski, bet „Passat” motortelpā tas stāv šķērsām virsbūvei. Tātad arī izsvarojums ir par labu „Audi”. A4 arī stūrējas un brauc azartiskāk nekā „Passat”. Tādēļ paši nebrīnāmies par tādu iznākumu. Būtu es braucis ar A4 rāmāk, tas noteikti vinnētu „Pasātu”. Cits stāsts, cik spētu pietuvoties rūpnīcas solītajiem datiem?

Arī ar A4 40 TFSI var braukt taupīgi

Arī ar A4 40 TFSI var braukt ļoti taupīgi

Nu un materiālu kvalitātes starpību abu piesaukto koncerna radu salonos arī nav ilgi jāmeklē. A4 ir tālāk no „Passat”, nekā pēdējais no „Škoda Superb”. A4 salona ergonomika ir teju nevainojama. Viss izkārtots loģiski un parocīgi. Var, protams, izvērst polemiku par to, cik droši ir tagad grābstīties gar ‘tačskrīnu’ braucot, kad sagribas kaut ko sameklēt jeb pamainīt mašīnas uzstatījumos, jo pazudusī apaļā vadības šaiba bija vairāk pa rokai. Bet atcerieties, ka tagad esat arī sava A4 balss pavēlnieks!

Cenas uz izvēle

Jau no iepriekš vēstītā noteikti ir noprotams, ka A4 modifikāciju un komforta līmeņu piedāvājums ir krietni izvērsts arī uzlabotajā versijā. Citādi nevar, jo naudīgie Premium klienti, kā likums, ir kaprīzāki nekā tā saukto Volume jeb apjoma zīmolu pircēji.

Cenas? Šobrīd atjaunoto A4 sedanu var nopirkt sākot no 31 400 eiro (35 TFSI). ‘Mūsējais’ 40 TFSI attiecīgi maksā no 38 480 eiro. Tāds tikai jau ar S-Line pakotni no 42 100 eiro.

Aizmugures optikas izgaismojums tagad līdzīgs lielākajam "Audi A6"

Aizmugures optikas izgaismojums tagad līdzīgs lielākajam “Audi A6″

Attiecībā pret „Passat” cenām sadārdzinājums šķiet visnotaļ adekvāts. Tik atkal viena nianse – „Audi” pat vēl labāk kā „Volkswagen” prot uzaudzēt gala cenu, ja jūt, ka klients ir nobriedis. Tas vēl lūdzu ir iespējams un bez šitā jums gan jau nebūs gana komfortabli un tā tālāk… Rezultātā A4 gala cena pret jau pieminētajām sākumcenām var pieaugt visai dramatiski.

Piemēram, „AutoMedia Latvia” izmēģinātais „Audi A4 40 TFSI Limousine S-Line” tātad standartā pašlaik maksā 42 100 eiro. Taču tikai par, nu labi solīdo, bet mūsprāt, neizteiksmīgo Quantum Grey virsbūves krāsu vien klāt jau pieskaita 1132 eiro. LED Matrix lukturi ierindas LED vietā – klāt 2910 eiro. Adaptīvā piekare ar elektroniski regulējamiem amortizatoriem – klāt vēl 1110 eiro. Lai gan jau ir S-Line, bet man īsti nesaprotami par S-Line interjeru (sportiskāki sēdekļi priekšā, metāla uzlikas pedāļiem un kājas balstam, plus kaut kādi tur savādāki paklājiņi) vēl atsevišķi jāpiemaksā 1019 eiro.

Nepiefiksēju, vai arī par šo S-Line šiltīti uz sliekšņa jāpiemaksā atsevišķi?

Nepiefiksēju, vai arī par šo S-Line šiltīti uz sliekšņa jāpiemaksā atsevišķi?

Nu un, kad tādējādi pavelk svītru zem visiem kārumiem, tostarp tikai simtos, ne  tūkstošos mērāmiem, mūsu testa mašīnas cena bija 61 420 eiro. Ar veselīgu pieeju jau pagrūti sagremojams kumoss.

“Audi A4 2,0 TFSI 190 S-Tronic S-Line” vērtē Ainārs Zariņš*

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Birkas: