No pērn prezentētajiem jaunajiem automobiļu modeļiem teju lielāko intrigu “AutoMedia Latvia” saskatīja franču autoražotāja “Peugeot” jaunajā flagmanī “Peugeot 508”. Kāpēc? Mazliet pacietības – lasot zemāk uzrakstīto sapratīsiet, kāpēc. Arī pēc individuāla testbrauciena mums šis auto šķiet viens no interesantākajiem 2019.modeļu gada jaunumiem.
Jau pagājušajā gada pirmajā pusē kāds paziņa pēc brauciena ‘uz Eiropu’ man stāstīja: “Velku tā tīri neko naktī mājās no Vācijas. Pamanu atpakaļskata spogulī kādu lēnām tuvojamies. Nu ‘pavingrosim’, ceļš perfekts, nodomāju. Vismaz uz miegu nevilks. Laižu šo sākumā tuvāk, lai pakārdinātu, lai gan ļauties apdzīt nenāk ne prātā. Te pēkšņi mani burtiski nošokē spogulī nu jau labi saredzamais sekotāja gaismu zīmējums. Kas tas par zvēru! Doma par skriešanos ir izgaisusi un, samazinot ātrumu, pāreju kreisajā joslā. Sekotājs lēnām slīd gar sānlogiem un man atkaras žoklis… Tas ir “Peugeoooot”!!!!”
Dizains
Paziņas emocijas saprast varēju. Jaunais “Peugeot 508” gan virtuāli, gan dzīvē izskatās tiešām efektīgi. Un francūži nemaz īpaši neslēpj, ka ar šo mašīnu kārtējo reizi cenšas vismaz pietuvoties D-segmanta diktatoriem no Vācijas.
Jaunais 508-tais ir pilnīgs priekšgājēja pretstats. Cik iepriekšējais bija dizaina ziņā miermīlīgs, neizlecošs un attiecīgi arī mazievērojams, tik otrā paaudze ir agresīva, izteiksmīga un pamanāma. Uz šo auto atskatās. Un ne vienreiz vien. Bez lišķības un pārspīlējuma gribas sacīt, ka dēļ ‘smokinga’ jaunajam “Peugeot 508” nenāksies sarkt ballītē, kur viesos arī aristokrāti “Audi A4”, bavāriešu “3.Sērija” un C-Klase, nemaz nerunājot par līdzīgākajiem “Passat” un arī “VW Arteon”.
Arī smokinga odere nav smādējama. Ar to domāju “Peugeot 508” interjeru. Sarežģītā priekšas paneļa arhitektūra nez kāpēc te šķiet pieņemamāka nekā idejiski līdzīgi risinājumi vienā otrā “Lexus”. Subjektīvi? Iespējams, bet fakts. Un nedomāju, ka uztvere līdzīgi nostrādās tikai man. Plus – nevar neatzīt, ka salons arī detaļu izsmalcinātībā, materiālu un montāžas kvalitātē ir vismaz ļoti tuvu vāciešiem.
Arī universāls, ar ko brauca “AutoMedia Latvia” detaļu elegancē un kopējā iznesībā ir spilgts auto, kas konkurentus var ‘paņemt’ jau ar izskatu vien.
Jaunais “Peugeot 508” ir mērķēts uz tiem, kuri mīl ar acīm.
Domāju, ka tas pareizi, jo auto iegādē neapšaubāmi spēcīga loma ir arī emocionālajam faktoram. Jūs nopirktu visādi citādi labu mašīnu, kura no skata ir vienaldzīga jeb, vēl trakāk, diez ko nepatīk? Es nē.
Tehnika
Par to, ka “Peugeot 508” sedans jaunajā versijā kļuvis par piecdurvju Liftback, kas joprojām izskatās kā sedans, jau esam vēstījuši. Savukārt universāļa esamība ļauj konkurēt plašāk kā, piemēram, jau pieminētajam “Arteon” vai “Audi A5”. Ka “Peugeot” tiešām mērķējuši uz premium pusi, liecina kaut vai tas, ka 508-tajam sāndurvis veidotas bez sānstiklu metāla aplodas un arī tas, ka šis automobilis komplektēts vienīgi ar automātisko pārnesumkārbu EAT8. Plus vēl tas, ka tas pieejams sākot tikai ar “Peugeot” otro (līdz ar to būtiski bagātīgāku) aprīkojuma līmeni Active.
Motori ir trīs – divi dīzeļi un viens benzīna. 1,6 litru PureTech benzīna turbomotoram jauda 180 vai 225 Zs, 1,5 litru BlueHDi dīzelim 130 Zs, bet 2,0 litru dīzelim 160 Zs vai 180 Zs. Active komplektācijas aprīkojumā ietilpst mērinstrumentu bloks ar augstas rezolūcijas 12,3 collu digitālo ekrānu, radio ar 8 collu skārienekrānu, Bluetooth, Apple CarPlay un Android Auto funkcijas, automātiskā divu zonu klimata kontrole, kā arī virkne progresīvas aktīvās un pasīvās drošības sistēmas un komforta elementi.
Neiztrūkstoši 508 tiek piedāvāts arī sportiskajā GT-Line komplektācijā, kam tradicionāli piemīt gan atšķirīgas dizaina iezīmes, gan augsta līmeņa aprīkojums.
Interesanti, ka laikmetā, kad nākamās paaudzes modeļi vairumā gadījumos ir lielāki par priekšgājējiem, “Peugeot 508” ir kļuvis maķenīt mazāks. Tas attiecas uz garumu, augstumu un arī uz riteņu garenbāzi (mīnus 27 mm). Turpretim šķērsbāze ir mazliet lielāka. Vienkāršāka ir kļuvusi 508-tā balstiekārta. Ja agrāk priekšā bija dubultsviru piekare, tad tagad ir atgriezušās vienkāršākās klasiskās McPherson statnes. Tomēr aizmugurē palikusi pietiekami komplicētā daudzsviru neatkarīgā piekare, kas “Peugeot” modeļos vispār ir retums.
Brauciena iespaidi
Saņemot mašīnu “Peugeot” salonā, es kārtējo reizi iekšēji “sakodu zobus”, jo virsū stāvēja biedējoši lieli 19 collu riteņi. Izrādījās velti baidījos. Mūsu “Peugeot 508 SW” pa grants ceļiem brauca negaidīti komfortabli un arī ielāpainu asfaltnieku pacietīgi slāpēja, kas liecina par balstiekārtas labu energoefektivitāti. Brauca tik labi, ka riskēju laisties pat sēņu ceļos. Un arī ne vainas.
Arī stūrējas auto ļoti pieklājīgi – precīzi un prognozējami. Patīk man nu jau visos “Peugeot” sastopamā mazā, sportiskā dizainā veidotā stūre, taču jāatzīst, ka stiprāk izgriežot riteņus, tai pietrūkst adekvātas atpakaļreakcijas un informativitātes. Šai ziņā īstie premium zīmolu pārstāvji pār “Peugeot 508” tomēr ir pārāki.
Par spīti nedaudz samazinātajiem modeļa izmēriem, vietas salonā nešķiet maz. Vismaz man ar 175 auguma centimetriem. Plaši ir arī otrajā sēdekļu rindā. Bagāžas nodalījums pēc tilpuma litriem pat par kādu bišķi lielāks nekā vecajam 508-tajam. Ceļojumā uz Baltkrievijas pierobežu pat izlēmu notestēt nakšņošanas iespējas. Universāls taču. Mierīgi ar savu augumu brīvi izstiepos visā garumā un gulēju kā runcis. Arī divatā nebūtu dikti šauri.
Taču manā skatījumā ir arī viena negatīva nianse. Cenšoties iegūt slaidu un sportisku dizainu, jumta līnija gan sākumā, gan uz aizmuguri ir nolaidusies tik zemu, ka pat ar 175 cm salonā ielocīties vairs tā brīvi un nepiespiesti nesanāk. Par galvas neapdauzīšanu pret durvju ailas augšmalu jāpiedomā. Un ļaudīm ar augumu virs 190 cm, šķiet, galva vai jau neskars salona griestus.
Testa auto bija bagātīgi ‘nopakots’ GT-Line. Gan praktiskai lietošanai, gan paspēlēties tur ar ko gana. Info un izklaides sistēmas lietošanas ērtumu varbūt arī kāds atsevišķās pozīcijās gribēs apšaubīt, bet nekas galīgi crazy nelikās. Neērti vienīgi no šofera puses piekļūt USB pieslēguma ligzdai. Pat tās atrašana man prasīja teju divas minūtes laiku.
“AutoMedia Latvia” brauca ar visjaudīgāko 508-to – ar Pure Tech 225. Ikdienai visnotaļ jestrs braucamais – 0-100 km/h pēc ‘papīriem’ 7,3 sekundēs. Maksimālais ātrums 246 km/h. Taču arī laiski vizināties ar šo auto ir visnotaļ viegli un patīkami. Motors un pārnesumkārba sadzīvo kā plauksta un cimdiņš.
Degvielas patēriņus var aplūkot fotogalerijas bildēs, tik piebildīšu, ka redzamie rezultāti iegūti bez piepūles. Pacenšoties var braukt ekonomiskāk. Pet apliecinājums tiešām ļoti modernam aprīkojumam ir, piemēram, nakts redzamības sistēmām. Pavisam nesen premium līmenī ar to lielījās kā ar ekskluzīvu fīču. Lūdzu, te jums tāda arī no “Peugeot”!
Izvēle un cenas
Uzreiz ar nožēlu jāmin, ka “Peugeot 508 SW” ar niknāko benzīna motoru pieejams tikai GT-Line komplektācijā. Cena no 42 500 eiro, bet mūsu ‘uzkačātā’ testa eksemplāra cena gan jau bija tuva 50 000 eiro. Dārgi. Par par labu “Peugeot”. Dīzeļa GT-Line tikmēr var dabūt jau no 34 900 eiro un tas jau ir krietni adekvātāk.
Bet vispār 508-tais universāls iegūstams īpašumā sākot ar 29 000 eiro. Priekš ļoti pieklājīgi braucoša, lieliski aprīkojama un žilbinoša izskata vidējās klases universāļa, ja neskaita pieminēto benzīna GT-Line un iespējamos ‘griestus’, ļoti pat konkurētspējīgi. It īpaši, ja ar izskatu un dēļ cenas var pagrūstīties ar citu plauktu līdziniekiem.
Katrā gadījumā, it īpaši korporatīvajiem klientiem būs ko pakaušus pakasīt. Nav taču noslēpums, ka D segmenta noietā liela loma ir tieši tā sauktajiem biznesa klientiem jeb uzņēmumiem.
“Peugeot 508 SW AT GT-Line” vērtē Ainārs Zariņš*
*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms