Dažas dienas pēc jaunā „Ford Focus RS” Latvijas pirmizrādes izstādē „Auto 2016”, otrdien, 19.aprīlī sporta kompleksā 333 „Ford” oficiālais pārstāvis „Inchape Motors” šo dinamisko un jaudīgo hečbeku mazliet tuvāk ļāva iepazīt nozares mediju pārstāvjiem. Daži aplīši kartinga trasē šķita gaužām maz, tomēr zināmu priekšstatu par jestrāko līdz šim uzbūvēto „Ford” karsto hečbeku iegūt ļāva…
Jaunais „Ford Focus RS” ir līdz šim ātrākais „Ford” modelis, kas 0 līdz 100 kilometriem stundā ieskrienas nieka 4,7 sekundēs. Vēl noteikti jāpiebilst, ka šis auto ļauj izvēlēties vairākus, citu par citu dinamiskākus braukšanas režīmus, turklāt šajā paletē
iekļauts arī līdz šim neredzēts piedziņas režīms Drift, kas viegli ļauj izbaudīt kontrolējamu sanesi jeb līkumus ‘ņemt plakaniski’.
Auto ir komplektēts ar alumīnija 2,3 litru tilpuma EcoBoost četrcilindru dzinēju, kas attīsta 350 zirgspēku lielu jaudu. Maksimālais griezes moments šai spēkstacijai ir 440 Nm, bet ar overboost funkciju pat 470 Nm.
Lai ar ievērojamo jaudu un vilkmi apveltīto auto būtu iespējams novaldīt, tam uzstādīti atbilstošas Brembo bremzes ar četru virzuļu suportiem, kā arī virsbūve papildināta ar ievērojama izmēra antispārnu aizmugurē un citiem aierodinamiskiem elementiem, kas slāpē pacēluma spēku. RS ir aprīkots arī ar Ford Performance visu riteņu piedziņu, kas papildināta ar dinamisko griezes momenta vektorēšanas kontroles sistēmu, kas palīdz saglabāt saķeri ar ceļu un sniedz precīzu vadāmību līkumos. Lai palīdzētu līdzsvarot dzinēja griezes momenta apjomu, kas tiek padots uz aizmugurējiem riteņiem, sistēma aprīkota ar diviem elektroniski vadāmiem sajūgiem.
Auto ļauj izmantot četrus dažādus piedziņas režīmus – Normal, Track, Sport un jau pieminēto Drift. Katrā režīmā mainās piedziņas sistēmas darbība, amortizatoru kontrole, elektroniskā stabilitātes kontrole un ABS sistēmas darbība, kā arī vadāmība un dzinēja atsaucība – pat dzinēja skaņa iegūst citu nokrāsu. Atrodoties trasē, iespējams izvēlēties saneses režīmu, kurā izmaiņas griezes momenta sadalē ļauj izpildīt kontrolētu sanesi. Jaunajā „Ford Focus RS” pirmo reizi pieejama arī braukšanas uzsākšanas funkcija Launch control, kas konfigurē automobiļa šasijas un elektropārvades sistēmu, nodrošinot pēc iespējas straujāku paātrinājumu.
Jau pieminētie daži aplīši 333 kartinga trasē ļāva nojaust, ka RS tiešām ir ļoti ātrs, tik dinamiskam auto salīdzinoši viegli vadāms un visai plašām pilnpiedziņas šasijas iespējām apveltīts. Tiesa, auto apgūšana prasa zināmu adaptāciju jeb ilgāku laiku nekā mums bija dots, lai iemācītos izmantot tā spējas. Pagaidām var vien piebilst, ka braukšanu kartinga trases līkločos ievērojami atvieglina īsā stūre – divi apgriezieni no atdures līdz atdurei, taču ar standarta sēdekļiem RS sēdpozīcija šķiet īsti sportiskai braukšanai pārāk augsta. Ak, jā dzinēja skaņa gan ir ausij ļoti tīkama, gan atrodoties salonā, gan vērojot braucienu no malas, turklāt tā nav mākslīga ko mūsdienās nākas konstatēt visai bieži.
Jaunā „Focus RS” cena Latvijā ir sākot no 37 140 eiro. Jāpiebilst, ka RS ir tikai viens no 12 jaunajiem sporta automobiļiem, ko „Ford” plāno piedāvāt klientiem visā pasaulē līdz 2020.gadam.