FOTO: “AutoMedia.lv” tests: pievilcīgais švīts “Peugeot 5008″

1-Peugeot 5008_29.07.2017.

Tā kā pēdējo gadu modes kliedziens ir visādveida krosoveri, arī franču autoražotājs „Peugeot” tos nu ‘šauj ārā’ vienu pēc otra. „Peugeot 5008”, kas 2009.gadā pirmajā paaudzē dienasgaismā iznāca kā nepārprotams MPV jeb minivens, otrajā paaudzē nu tiek pozicionēts kā krosovers.

No skata gandrīz tāds pats kā mazākais brālītis „Peugeot 3008”, par kura krosoverisko būtību, neskatoties uz ‘džipisko’ izskatu, vēl var pastrīdēties. No attāluma „Peugeot 5008” ar to var pat diezgan viegli sajaukt. Galu galā abi (un ne tikai) atvasināti no vienas un tās pašas PSA EMP2 modulārās platformas. „AutoMedia.lv” lūkoja, kas no jaunā 5008-tā īsti iznācis.

Dizains                                                                           

Personīgi man modernās autobūves plašā unifikācija, kas teju vienādus pataisa ne tikai viena zīmola, bet pat dažādu ražotāju automobiļus, maigi sakot, maķenīt krīt uz nerviem. Lūk arī „Peugeot” abi jau pieminētie lielākie krosoveri (mazākais „Peugeot 2008” neskaitās) ir tik līdzīgi, ka atšķirības teju ar lupu jāmeklē. Pazūd individualitātes šarms.

28-Peugeot 5008_29.07.2017.

Ņeman abu priekšpusi. Varbūt ir kāda nianse izmēros, bet dizainā atšķirības neatrodu. No sāniem kaut kas ir citādāk. 5008-tais ir garāks un aizmugures daļā atšķiras no 3008-tā ar pakaļējām durvīm un pēdējā sānloga risinājumu, kā arī optikas ielaidumu sānu daļā. Aizmugure ir visatšķirīgākā abu daļa. Dažādi bamperi, katram citādas piektās durvis un arī optika, neskatoties teju identiskajām sarkano gaismu ‘zebrām’, nav gluži vienāda. Par spīti lielajai līdzībai ar mazāko brāli man patīk šis dizains. Svaigs, izaicinošs un krosoveru tēlam, manuprāt, ļoti atbilstošs.

13-Peugeot 5008_29.07.2017.

Salonā, ja neskaita dimensijas, līdzība ir vēl lielāka. Piebildīsim, ka gan iepriekš „Peugeot 3008”, gan nupat 5008-tais „AutoMedia.lv” rīcībā bija nodots glaunākajā un krāšņākajā GT-Line komplektācijā. Viens pret vienu tas pats supermodernais i-Cockpit risinājums. Krāšņs un ar savām virtuālajām vizualizācijām pievelkošs. Vienīgi mazā stūrīte lielākajā mašīnā jau izskatās tā mazliet nenopietni, kaut gan funkcionāli tai nav ne vainas.

Katrā ziņā šis ir retais gadījums, kad pieminētā unifikācija mani tik ļoti nekaitina, jo kā „Peugeot 3008”, tā

„Peugeot 5008” dizains gan no ārienes, gan iekšpusē ir efektīgs.

Pa manam aizraujošāks nekā jauniegūtajam tehniskajam dvīnim „Opel Grandland X” un masām saprotamāks kā koncerna PSA radiniekam „Citroen C5 Aircross”.

Tehnika

Par īstu krosoveru jauno „Peugeot 5008” saukt negribas viena vienīga iemesla dēļ. Tam nav pastāvīgas visu riteņu piedziņas. Kaut ko imitēt ārpus ceļiem var izmantojot pogu Grip Control, kas ar eketroniskiem iestatījumiem mēģinās palīdzēt ārpus ceļiem. Taču pat ja Grip Control dos cerēto efektu, auto klīrenss neceļiem ir biedējoši zems – ap 160 mm. Pavērojiet bildē, cik zemu ir kaut vai priekšējā bampera ‘lūpa’.

23-Peugeot 5008_29.07.2017.

„Peugeot 5008” tiek aprīkots ar diviem benzīna un diviem dīzeļmotoriem, bet jaudas versijas pavisam ir sešas. Par bāzes motoru kļuvis 1,2 litru PureTech (130 Zs) trīscilindru benzīna turbīnnieks. Tad vēl ir 1,6 litru abu degvielas veidu turbo motori (165 Zs benzīnam un 100 vai 120 Zs dīzelim), kā arī divlitru BlueHdi dīzelis (150 un 180 Zs).

Ja skatās pēc motoriem un transmisijām, tad iznāk astoņas dažādas mašīnas. Viskuslāko 1,6 litru dīzeli komplektē ar piecpakāpju manuālo kārbu, bet 120 Zs versijai ir izvēle – sešpakāpju ‘roķene’ vai sešpakāpju automāts. Tieši tāda pat izvēle arī benzīna trīscilindriniekam. Divlitru dīzelim ar 150 Zs manuālā, bet 180 zirgiem paredzēts automāts. Arī benzīna topversijai iespējams tikai automāts.

27-Peugeot 5008_29.07.2017.

Mums bija lemts izmēģināt tieši pēdējo. Ļoti labs tandēms, mūsprāt, ir 1,6 litru tilpuma THP motors komplektā ar sešpakāpju automātu. Jestrs, elastīgs un pietiekami ekonomisks degvielas patēriņa ziņā. No vietas līdz 100 km/h ‘pēc papīriem’ ieskrienas 9,2 sekundēs, bet sajūta ir, ka ātrāk, jo automāts strādā raiti un līgani. Ja kādam liksies citādi, var nospiest uz vidustuneļa esošo pogu Sport. Tad viss notiks vēl raitāk.

Mēs necentāmies braukt ekonomiski. Tieši otrādi – izbaudījām arī ātrumu un visai daudz nobraucām pa līkumotiem grants ceļiem. Iznākums bija vidēji 7,6 litri benzīna uz 100 km. Uzskatām, ka pie mūsu testbrauciena stila un auto masas tīri labs rādītājs.

9-Peugeot 5008_29.07.2017.

Pēc diviem gadiem tiek solīts hidrīds, kam aizmurējās ass riteņus griezīs elektromotors. Nu vismaz vēl kaut kas krosoverisks, izņemot stāju.

Vadāmība/gaita

Jaunā „Peugeot 5008” gaita ir ļoti līgana. Pat aijājoša, neskatoties uz to, ka mūsu testa auto bija aprīkots ar lieliem 19 collu riteņiem. Mazā, pēc skata sportiskā stūrīte ir viegla tikai mazos ātrumos, taču reaktīvais pretspēks ir diezgan ‘sintētisks’. Tas nevedina uz sportošanu, taču ātrdarbīgā pārnesumkārba un elastīgā motora tandēms tā vien prasās palaist auto jestrākā skrējienā.

11-Peugeot 5008_29.07.2017.Un jāatzīst, ka auto visumā ir ļoti paklausīgs stūrei. Sarežģītākos apstākļos vadītājam talkā nāk dažādi elektroniskie asistenti. Tie savu uzdevumu veic pietiekami neuzbāzīgi, radot ilūziju, ka braucējs pats ar visu tiek galā. Bremzes nudien labi dozētas un efektīgas.

Gaitas līganums dažos ne visai labos ceļa posmos pat pārsteidza, taču elastīgo piekaru gājieni laikam ir visai īsi. Pa retam 5008-tais neganti nodrebināja visu virsbūvi pat nebūt ne vizuāli baisos ceļa negludumos.

Kopumā ņemot „Peugeot 5008” ir uz komfortu nevis izjustu vadāmību orientēts automobilis.

Komforts

Vadītāja un priekšējā pasažiera sēdekļi apveltīti ar nepiespietu auguma fiksāciju. Tie vairāk orientēti uz komfortu, bet arī neļauj gāzties ārā no beņķiem jestrākos pagriezienos. Otrajā rindā ir trīs atsevišķi pa sliecītēm 18 cm diapazonā bīdāmi krēsli. Telpa aiz priekšējiem beņķiem tādējādi padarīta viegli manipulējama dažādām kravu-pasažieru vajadzībām, bet šis risinājums ir laupījis noslēpjamu viduskonsoli, kas priecē braucējus otrajā rindā, ja nav jāsaspiežas trijatā.  Sānu beņķiem var regulēt arī atzveltnes slīpumu. Nu un bagāžniekā vēl slēpjas grīdā viegli ielaokāmi divi nebūt ne gluži par rotaļīgiem saucami papildkrēsli. Tāpat kā pirmajā paaudzē, arī otrajā 5008-tais ir septiņvietīgs, lai gan braucējiem trešajā rindā ērti nebūs. Toties salokot visus piecus aizmugures sēdekļus, iegūstam pavisam līdzenu platformu, kas ļauj šo auto izmantot arī kā guļamvagonu.

2-Peugeot 5008_29.07.2017.

GT-Line, kā jau topversija bija teju pārbāzts ar visvisādām drošības, komunikāciju un izklaides sistēmām. Iesīkstējušiem moderno risinājumu noliedzējiem pat tādā būs pagrūti orientēties, lai gan, jāatzīst, I-Cockpit interfeiss ir visnotaļ saprotams un multimēdiju skārienjūtīgais ekrāns ātrdarbīgs.

Kopumā ietilpīgs un ērts, arī ‘bāzītē’, nemaz jau nerunājot par mūsus izmēģināto GT-Line, visnotaļ pieklājīgi aprīkots automobilis.

Izvēle/cena

Dzinēju un kārbu variāciju skaits „Peugeot 5008” kopumā ir labam vidējam piedāvājuma līmenim atbilstošs. Cenas no 20 900 eiro par 1,2 l Access bāzīti līdz pat 35 900 eiro par 180 Zs dīzeli GT-Line izpildījumā. Kopumā konkurētspējīgi, ja vien īstas pilnpiedziņas un lielāka klīrensa trūkums reizēm netraucēs.

„Peugeot 1.6 HDi 6MT” vērtē* Ainārs Zariņš

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

„Peugeot 5008 1.6 THP 6EAT” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4610
Platums bez spoguļiem (mm) 1844
Augstums (mm) 1651
Riteņu garenbāze (mm) 2840
Standarta bagāžas nodalījuma tilpums (l) 780 – ar grīdā paslēptiem 3 rindas sēdekļiem
Pašmasa (kg) 1561
Motors 1,6 l THP – R4, četri vārsti uz cilindru; 1598 cm3; jauda 165 Zs pie 6000 apgr./grieze 240 Nm pie 1400 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro VI
CO2 emisijas (g/km) 133
Degviela Benzīns E95
Maksimālais ātrums (km/h) 206
Dinamika 0-100 km/h (s) 9,2
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 7,5Uz šosejas – 5,0Jauktā režīmā – 5,8
Degvielas tvertnes tilpums (l) 53
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba sešpakāpju automātiskā
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks ar mainīgu slodzi
Balstiekārta Priekšā – neatkarīgā McPhersonAizmugurē – daļēji atkarīga
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 205/55 R19

 

Birkas: