Ceturtdien, 14.aprīlī Rīgā, „Peugeot” dīlercentrā „Forum Auto” tika prezentēts jaunās paaudzes kompaktklases auto „Peugeot 308”. Kopējā dizaina ziņā auto ir neapstrīdams priekšgājēju pēcnācējs, taču tas ir pirmais „Peugeot” ar jauno uzņēmuma logotipu. Un, protams, tas iemieso visu, ko franču uzņēmums konkurencē ar citiem ražotājiem tagad piedāvā kompakto ģimenes auto klasē – labas kvalitātes interjeru, progresīvākās drošības un komunikāciju tehnoloģijas, kā arī pirmo reizi modeļa vēsturē tam ir pieejami plug-in hibrīddzinēji.
Trešās paaudzes „Peugeot 308” pasaules pirmizrādi piedzīvoja 2021.gada martā un Eiropas lielajos tirgos pārdošanā nonāca jau pagājušā gada septembrī. Attiecīgi – šis auto tika iekļauts Eiropas nozīmīgākajā jauno automobiļu konkursā „Car Of The Year 2022”.
Uz kopējo modeļa kvalitāti norāda fakts, ka Eiropas tirgus jauno 39 modeļu konkurencē jaunais „Peugeot 308” tika iebalsots septiņu finālistu skaitā un beigās ieguva ceturto augstāko novērtējumu.
Jaunais 308-tais būvēts uz koncerna EMP2 modulārās platformas, kas kopēja ar uzņēmuma radiniekiem – otrās paaudzes „Citroen DS4”un sestās paaudzes „Opel Astra”. Salīdzinājumā ar priekšgājēju auto riteņu garenbāze ir palielinājusies par 55 mm, kas nozīmē lielākas ērtības otrā rindā sēdošajiem. Jumta līnija gan ir par 20 mm zemāka, toties jaunajam auto vēja pretestības koeficients ir 0,28.
Visi trešās paaudzes 308-tie jau bāzē ir aprīkoti ar LED priekšējām gaismām, ko papildina vertikālie LED dienas gaitas lukturi. Dārgākās komplektācijās pieejama Peugeot Matrix LED tehnoloģija. Auto pieejama arī Drive Assist pakotne, kas appievieno adaptīvo kruīza kontroli ar Stop and Go funkciju, joslas ieturēšanas sistēmu un citus gudros braukšanas asistentus. Standartaprīkojumā vai papildaprīkojumā piedāvātās funkcijas ietver arī aklo zonu uzraudzību, 360 grādu apkārtskata sistēmu ar četrām kamerām, apsildāmu vējstiklu un stūri, kā arī E-call+ ārkārtas izsaukuma funkciju.
Interesanti, ka „Peugeot” nav pilnībā atteicies no pēdējā laikā elektromobilitātei un it kā vides aizsardzībai upurētajiem dīzeļa motoriem. Gan ar manuālo pārnesumkārbu, gan astoņpakāpju automātu piejams arī Blue HDi (10 Zs) 1,5 litru turbodīzelis. Savukārt 1,2 litru benzīna turbīnniekam ir divas jaudas versijas – 110 un 130 Zs.
Līdzās uzlabotajiem tradicionālajiem motoriem tiek piedāvāti uzreiz divi plug-in hibrīdi. Viens ar 150, otrs ar 180 Zs summāro jaudu. Jāpiebilst, ka jaudīgākais adaptēts no lielākā modeļa „Peugeot 508”.
„Peugeot 308” ir pieejama arī universāļa virsbūve, lai gan prezentācijā tika demostrēti vien hečbeki. Ir ziņots arī, ka pēc gada vai diviem sagaidīsim arī tīru elektriķi „Peugeot e-308”.
Jaunajam modelim pieejamas piecas dažādas starta komplektācijas. Cenas hečbekam no nepilniem 20 000 eiro par lētāko versiju un līdz pat virs 50 000 eiro par jaudīgāko hibrīdu GT Pack izpildījumā, ja vēl tiks izvēlēts maksas papildu aprīkojums. Universāls ir caurmērā par aptuveni 2000 eiro dārgāks.