Trešdien, 25.martā Rīgā „Suzuki” pilnvarotā dīlera „Auto Halle” salonā žurnālistiem tika prezentēts apvidus tipa automobiļa „Vitara” jaunākās paaudzes modelis. Kā uzsvēra zīmola pārstāvji, jaunais „Suzuki Vitara” ir saglabājis priekšgājēju vienkāršību un attiecīgi konkurentu vidū pieejams par intriģējošām cenām, taču tanī pat laikā piedāvā plašu komforta un drošības sistēmu klāstu, kas iepriekš „Suzuki” nebija raksturīgi un šo auto padara ievērojami pievilcīgāku.
Jaunais „Vitara” nu jau pietiekami komplicētajā „Suzuki” SUV tipa modeļu klāstā pēc izmēriem ieņem vietu klasi zemāk par „S-Cross” un ražotājs ir norādījis, ka ceturtajā paaudzē vairs netiks izlaista pagarinātā versija „Grand Vitara”. Jauna auto garums ir 4175 mm un tas „Vitara” nostāda līdzās tādiem konkurentiem kā mūspusē ļoti populārais „ Nissan Juke”, „Renault Captur”, „Peugeot 2008” un „Opel Mokka” u.c. līdziniekiem.
Īsa pirmreizējā apskate „AutoMedia.lv” ekspertiem ļauj raksturot, ka jaunais „Vitara”, tāpat kā priekšgājējs, salonā ir darināts, izmantojot lētus un vienkāršus materiālus. Faktiski visi apdares paneļi ir no cietām un pelēcīgām plastmasām, kas īpašu omulību nerada. Tiesa, montāžas kvalitātē tā ‘uz sitiena’ neko pārmetumus pelnošu ievērot negadījās.
Patiesība ir „Suzuki” pārstāvju prezentācijā akcentētais, ka
jaunā „Vitara” nāk ar plašu un interesantu aprīkojumu.
Piemēram, avāriju novēršanas sistēma Collision-prevent system, atpakaļskata kamera, adaptīvā Cruise control. Septiņi Air bag, ieskaitot drošības spilvenu vadītāja ceļgaliem, Radar Brake Control, kas ietver brīdināšanu par bīstamu distances samazināšanos un iekļauj pat automātisku bremzēšanu, kā arī LED gaismas. Tāpat jāpiemin SUV arsenāla sistēmas Hill Hold Control, lai auto neripotu atpakaļ slīpumā un Hill Descent Control automātiski kontrolētai nobraukšanai no slīpuma uz priekšu. Protams, neiztrūkst arī pietiekami moderna komunikāciju sistēma Suzuki Smart Audio ar Mirror Link funkciju, kas ļauj izmantot viedtālruņus un citas modernā laikmeta iespējas. Piebilstams turklāt, ka daudz kas pieejams jau bāzes komplektācijā.
Patiesība, visticamāk (apstiprinoši droši varēsim vēstīt vien pēc nopietnāka testa veikšanas), ir arī tas, ka „Vitara” ir saglabājusi šim modelim arī iepriekš raksturīgās cienījamas bezceļu pārvarēšanas spējas, kas vismaz šai ziņā jauno „Vitara” pacels virs vairuma potenciālajiem konkurentiem. Automatizētajai pielnpiedziņas sistēmai AllGrip 4WD ir četri vienkārši iestādāmi darbības režīmi – Auto ikdienas braukšanai vienkāršos ceļa apstākļos, Sport –aktīvākai braukšanai, Snow – slideniem ceļa apstākļiem un Lock – braukšanai ārpus ceļiem smagos apstākļos. Svarīgs arguments pārgājamībai ir arī 195 mm klīrens.
Vajā vieta (vismaz modeļa startā mūspusē) ir spēka agregātu salīdzinoši pieticīgā izvēle. Uzreiz pieejams tikai viens dzinējs – ne tās svaigākās paaudzes 1,6 litru (120 Zs, 156 Nm) benzīna motors. Tiesa, to piedāvā gan ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu, gan sešpakapju automātu. Vairāki mēneši var paiet līdz Baltijā un attiecīgi Latvijā tiks piedāvāts arī analoga tilpuma dīzeļmotors (120 Zs, 320 Nm), kas tiks komplektēts ar sešpakāpju manuālo kārbu. Uz rudens pusi vēl tiek solīts arī jauns 1,4 litru tilpuma benzīna turbomotors.
Jāpiebilst, ka jaunais „Vitara” ir pieejams kā pilnpiedziņas (4WD) tā arī tikai priekšpiedziņas versijā (2WD) trīs komforta līmeņos GL, GL+ un topversijā GLX. Esot pieejamas arī modeļa individualizācijas paketes – uzlīmes, atšķirīgas krāsas jumts u.c. Vēl tiek norādīts, ka neskatoties uz samazinātajiem ārējiem gabarītiem, salonā auto ir visnotaļ ietilpīgs, bet bagāžas nodalījuma ietilpībā tikai mazliet (375 litri pret 398) zaudē iepriekšējās paaudzes „Grand Vitara”.
Latvijas interesentiem patīkama varētu būt tāda ziņa, ka
līdz ar jaunā „Vitara” startu „Suzuki” tirdzniecība un apkope tiek izvērsta arī ārpus Rīgas .
Sadarbībā ar „Pilna Servisa Līzings” tagad „Suzuki” ieguvis mājvietas un attiecīgi atbalstu arī Jēkabpilī un Valmierā.
Priekšpiedziņas versijas bāzes cena ir tikai 13 990 eiro, bet arī 4WD versijā ar GL+ paketi „ „Vitara” cena pašreiz ir tikai nedaudz virs dažu konkurentu 2WD modifikāciju cenas – proti no 17 990 eiro. Turklāt modeļa startā GL+ un GLX paketes (attiecīgi 1300 un 2500 eiro vērtībā) tiek piedāvātas par velti. Šāds piedāvājums spēka gan nebūšot ilgi, norādīja „Suzuki” pārstāvji.