FOTO: Rīgā prezentē šī gada gaidītākos „Audi” jaunumus – „Audi Q2” un „A5 Coupe”

1-Audi Q2 un Audi A5

Pirmdien, 4.jūlijā Rīgā, jaunatklātajā restorānā „Pullman”, „Audi” pilnvarotie pārstāvji preses pārstāvjiem pirmo reizi Rīgā prezentēja pilnīgi jaunu Q saimes krosoveru „Audi Q2”, kā arī jaunās paaudzes kupeju „Audi A5”. Prezentācija ievadīja iepazīšanos ar šiem jaunumiem un pasūtījumu pieņemšanas sākumu, bet reāli pārdošanā šie modeļi būs pieejami tikai rudenī.

„Audi Q2” ir mazākais līdz šim izlaistais „Audi” apvidus tipa auto, kas apvieno progresīvu dizainu un augstu funkcionalitāti. Modeļa savienojamība un informācijas un izklaides sistēmas ir pielīdzināmas augstāko segmentu auto klases līmenim.

„Audi Q2” sākotnējā tirgus cena ir tikai 23 000 eiro un tas ir arī lētākais no Q saimes.

Savukārt „Audi A5 Coupe” raksturo izteiksmīgs atsvaidzinātais dizains, jaudīgi četru un sešu cilindru dzinēji, kā arī augstas klases aprīkojums, ieskaitot „Audi” virtuālo vadītāja informācijas sistēmu un Audi connect sistēmu. „A5 Coupe” cena ir sākot no 40 000 eiro.

Audi Q2

Jaunais „Audi Q2” paplašina Q saimi un tiek pozicionēts galvenokārt kā pilsētas tipa transportlīdzeklis ikdienai un atpūtai. Auto ir 4,19 m garš, 1,79 m plats un 1,51 m augsts ar izteikti īsām virbūves pārkarēm aiz riteņu garenbāzes (2,6 m). Dizaina galvenās iezīmes ir virsbūves formu izteiktās šķautnes, augstā plecu līnija sānos, izliekto durvju forma un izteiktās riteņu arkas. Auto priekšpusi grezno uzkrītošs astoņstūru radiatora režģis, kā arī lielās gaisa ieplūdes atveres bamperī. Aizmugures daļā zemais jumts balstīts uz tā sauktajiem  C statņiem, kas veidoti kā vairāku toņu dekoratīvi paneļi, izceļot „Audi Q2” sportiskumu. Virsbūves aizmugurējo daļu dinamiskā veidā noslēdz garš jumta spoileris un difūzieris, kas veidots virsbūves apakšdaļas aizsarga formā.

Kā  varējām pārliecināties Q2 salonā, neskatoties uz kompaktajiem izmēriem, var komfortabli justies pieci cilvēki. Savukārt bagāžas nodalījumam standartā ir 405 litru ietilpība, bet ar saliktu aizmugurējo sēdekli kopējā bagāžas telpa var sasniegt 1050 litrus.

Q2 autovadītāja palīgsistēmas ir aizgūtas no lielāko klašu auto modeļiem. Standartaprīkojumā iekļautā Audi pre sense sistēma, kas priekšā izmanto radaru, lai uztvertu bīstamas situācijas, kas var rasties, kad gājēji vai transportlīdzekļi šķērso automobiļa ceļu. Sistēma brīdina autovadītāju un nepieciešamības gadījumā pati strauji bremzē, mazā ātrumā apstādinot automobili pavisam. Autovadītājam palīdzēs arī jaunākās paaudzes parkošanās palīgsistēma.

„Audi Q2” kopumā pieejami trīs TDI dīzeļi un trīs TFSI benzīna dzinēji ar jaudu no 116 ZS līdz 190 ZS, taču, kā atklāja „Audi” vietējie pārstāvji, trīscilindru 1,0 TFSI (116 Zs) motors Latvijā netiks piedāvāts. Uzsvars tikšot likts uz 1,4 l TFSI COD (150 ZS), kā rī dīzeļiem – 1,6 l TDI (116 ZS) un 2,0 l TDI (150 ZS /190 ZS). „Audi” šim modelim piedāvā gan sešpakāpju manuālo transmisiju, gan S tronic dubultā sajūga transmisiju ar septiņiem pārnesumiem apvienojumā ar visiem dzinējiem. Jaudīgākiem divlitru motori gan būs pieejami tikai ar standartaprīkojumā iekļauto dubultā sajūga transmisiju. Tāpat jaudīgākie  TDI un 2,0 l TFSI ir aprīkoti ar quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Hidrauliskais daudzplākšņu sajūgs ar elektronisko vadību normālos braukšanas apstākļos aizvada griezes momentu uz priekšējiem riteņiem, bet nepieciešamības gadījumā tas var ļoti ātri sadalīt griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo asi attiecībā 50:50.

Audi A5 Coupe

Pirms deviņiem gadiem, 2007.gadā, laižot tirgū A5, „Audi” radīja revolūciju vidējā auto klasē. Jaunās paaudzes „A5 Coupe” dizains iet roku rokā ar lielisku aerodinamiku. Zem A5 virsbūves slēpjas pilnīgi jauna šasija, jaudīgi dzinēji, kā arī inovatīvas informācijas un izklaides sistēmas funkcijas un autovadītāja palīgsistēmas.

Jaunais „Audi A5 Coupe” Vācijā tiks laists klajā ar pieciem iespējamiem dzinējiem: diviem TFSI un trīs TDI. Dzinējiem ir ievērojami palielināta jauda: no 190 ZS līdz 286 ZS. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli tā veiktspēja ir par 17% lielāka, bet degvielas patēriņš par 22% mazāks, pagalvo ražotājs. Visi dzinēji apvieno augstu efektivitāti ar sportisku jaudu un mīkstu gaitu – īpaši abi 3,0 l TDI sešu cilindru dzinēji.

Manuālā sešpakāpju pārnesumkārba un septiņpakāpju S tronic pārnesumkārba tiek izmantota ar četru cilindru dzinējiem, kā arī 218 ZS 3,0 l TDI dzinēju ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu. Astoņpakāpju tiptronic transmisija ir paredzēta jaudīgākajam dīzeļdzinējam ar 286 ZS jaudu un S5 dzinējam. Abu dzinēju standartaprīkojumā ir iekļauta quattro visu riteņu piedziņa. Pirmo reizi ir pieejama arī jaunā quattro piedziņa ar ultra tehnoloģiju, ko var kombinēt ar četru cilindru TFSI un TDI dzinējiem ar manuālo pārnesumkārbu. Jaunā šasija ir viena no „Audi A5 Coupe” būtiskākajām inovācijām. Tā piedāvā autovadītājam optimālu komfortu apvienojumā ar labu vadāmību. Papildaprīkojumā „Audi” piedāvā piekari ar amortizatoru kontroli. Tā ir integrēta dinamiskās vadības sistēmā Audi drive select, kas ļauj autovadītājam mainīt gaitas īpašības vairākos soļos. Jaunums ir elektromehāniskais stūres pastiprinātājs, kas pielāgojas transportlīdzekļa aktuālajam braukšanas ātrumam un nodrošina precīzu atgriezenisko saiti uz ceļa.

Dažādu tehnoloģiju kombinācija uzlabo jaunā „Audi A5 Coupe” drošību, komfortu un efektivitāti. Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, gandrīz visas sistēmas esot pilnīgi jaunas vai arī ir ievērojami uzlabotas. Piemēram, aktīvā joslas saglabāšanas palīgsistēma palīdzot noturēties braukšanas joslā, savukārt adaptīvā kruīza kontrole Stop&Go ar sastrēgumu palīgsistēmu palīdzot lēnas satiksmes apstākļos. Jaunu un būtisku drošības sistēmu klāstā ietilpstot parkošanās palīgsistēma, aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma, izkāpšanas brīdinājums, sadursmju novēršanas palīgsistēma un pagriezienu palīgsistēma, kā arī Audi pre sense sistēmas. Sistēmu klāstā ietilpst arī uz kameru balstītā ceļa zīmju atpazīšanas sistēma.