Foto: Stunda ar ‘agresoru žaketē’ – „Lexus RC F”

1-Lexus RCF_Latvija 24.07.2015. 68

Japānas vadošajam autoražotājam „Toyota” piederošais Premium zīmols „Lexus” iegājis jaunā attīstības fāzē – tā tiek sludināts gan plašai publikai, gan ražotāja korporatīvajās sanāksmēs. Kā jaunās ēras uzskatāms piemērs minams arī pie mums jau nopērkamā ielas sporta kupeja „Lexus RC F”.

Uz dažām dienām tā Latvijā bija pieejama speciāli žurnālistiem. Grafiks nežēlīgi skops – mūsu spalvasbrāļu intereses apmierināšanai tika atvēlēts pa nepilnam divām stundām katram. „AutoMedia.lv” parasti no tamlīdzīgiem ‘testu’ piedāvājumiem atsakās.

Taču

par „RC F” zināmā informācija intriģēja kā reti kad.

Zem ‘agresora žaketē’, kā šo auto paspējis nodēvēt ietekmīgais biznesa izdevums „Forbes”, dzinēja pārsega atrodas 477 Zs vērts astoņcilindru motors. Turklāt šķietami brutāli vienkāršs, bez kādām tur turbopūtēm  u.c. Ieskrējiens no 0 līdz 100 km/h – 4,5 sekundes, maksimālais griezes moments 530 Nm… Kā jau tas pienākas īstam „Lexus” – klasiskā aizmugures piedziņa ar komplicētu, bet vadībā ļoti vienkāršu un parocīgu  visu sistēmu (motors, transmisija, stūres mehānisms, balstiekārta) darbību četros atšķirīgos režīmos… Piekritām.

45-Lexus RCF_Latvija 24.07.2015. 07

Kā pasniedz paši „Lexus” ļaudis, „RC F” ir būvēts, lai būtu īsts car for fun un atšķirībā no ierindas „Lexus” automobiļiem nudien veidotu nevis alternatīvu vācu Premium zīmoliem, bet beidzot tiešu konkurenci to sportiskākajiem līdziniekiem. Pusotra stunda ar šādu auto (iekļaujot vēl statisku fotosesiju) mūsuprāt ir gauži par maz, lai veidotu tradicionālu testa atskaiti, tādēļ tādas nebūs.

38-Lexus RCF_Latvija 24.07.2015. 04

Varam vien apstiprināt, ka īsie mirkļi pie „RC F” stūres (turklāt mums tika piedāvāta visambiciozākā un arī visdārgākā modeļa versija ar karbona virsbūves elementiem), šķiet ļāva nojaust, ka šis sportists nudien var pakonkurēt ar tādām segmenta autoritātēm kā, piemēram, „BMW M4”. Lieliska, turbīnu nesabojāta un tādēļ tīra ‘astoņu stabuļu’ skaņa, iespaidīgs sniegums, ko sasniegt ļauj ne tik daudz divi viens par otru sportiskāki braukšanas režīmi, bet gan iespēja vēl pilnībā atslēgt visas aktīvās drošības sistēmu īsti sportisku garu iznīcinošas pārgudrības, atstājot vadītāju viens pret vienu ar pamatīgu jaudu, ļoti efektīgu vilkmi un pirmatnējām auto reakcijām…

48-Lexus RCF_Latvija 24.07.2015. 54

Mazliet, mazliet pēc fotografēšanās jau arī paspējām ‘pavingrot’. Efektīgi! Skaisti! Un aizraujoši! Bravo „Lexus”!

Piedevām, izvēloties divus miermīlīgos braukšanas režīmus, “RC F” ir gana komfortabls pārvietošanās līdzeklis pat četriem pieaugušiem cilvēkiem ar visai ietilpīgu bagāžas nodalījumu. Tiesa, pie nosacījuma, ja visi četri braucēji nebūs augumā garāki par 1,8 metriem.

29-Lexus RCF_Latvija 24.07.2015. 42

Birkas: