FOTO: „VW Polo” jau 40 gadi un piecas modeļa paaudzes

1-Volkswagen-Polo_1975

Šogad, turklāt tagad – aprīlī nozīmīgu 40 gadu jubileju atzīmēs „Volkswagen AG” mazauto modelis „Polo”, ko uzsāka ražot tikai aptuveni divus gadus vēlāk nekā leģendāro „Golf”. Par godu šim notikumam „Volkswagen Classic” rīko īpašu svētkus pasaulē lielākajā klasisko automobiļu izstādē „Techno Classica”, kas tiek aizvadīta Esenē, Vācijā.

„Volkswagen Classic” savā stendā Esenē izrādīs septiņus „Polo” automobiļus, kas pārstāv visas piecas modeļa paaudzes, sākot no oriģinālā 1975.gada „Polo”. Stendā būs apskatāms arī vienīgais palikušais World Record prototips ar G-Lader kompresoru no 1985.gada, tā sērijveida līdzinieks „Polo Coupé G40”, „Eco Polo” konceptautomobilis, kurš patērē aptuveni 2 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem, iecienītais īpašā izlaiduma modelis „Polo III Open Air” ar kabrioleta iezīmēm un „Polo” kabrioleta konceptautomobilis no virsbūvju studijas „Karmann”, kura sērijveida ražošana tā arī netika uzsākta.

Piebildīsim, ka

klasiskajiem „Polo”  hečbekiem un pieminētajiem kabrioletiem gadu gaitā pievienojušies arī sedans un universāls.

„AutoMedia.lv” fotogalerijā piedāvā atskatu uz visām piecām „Polo” paaudzēm.

Izstādē redzamoPolo” modeļu apskats

„Polo I L”, 1975. gads, 0,9 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 29 kW (40 ZS) jaudu
Šis ir viens no pirmajiem „Polo” modeļiem Oceanic Blue krāsā, kas bija pieejams tikai pašā sākumā un ir greznāk aprīkota L versija. L versiju no ārpuses izceļ hromētie bamperi (bāzes modelī tiem ir matēta sudrabkrāsas apdare), bet iekšpusē tam ir eleganta hroma apdare. Salona greznību cita starpā vairo dažādie sēdekļu pārsegi.

„Polo II” hečbeks, Eco modelis, 1988. gads,0,9 litru divu cilindru dīzeļdzinējs ar 29 kW (40 ZS) jaudu)
Otro „Polo” paaudzi raksturo konceptautomobilis, kas radīts maksimālai efektivitātei un izceļas ar progresīvu tehnoloģiju: dīzeļdzinējs ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu, izplūdes gāzu recirkulācija, īpaša sistēma, kas atver sajūgu un ļauj automobilim braukt brīvgaitā, izmantojot savu kinētisko enerģiju, Start-Stop sistēma, G-Lader kompresors maksimālai veiktspējai un pusautomātiska piecpakāpju pārnesumkārba.

„Polo II G40 World Record”, 1985. gads, 1,3 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 95 kW (129 ZS) jaudu
Arī šis unikālais modelis (aizlienēts no Foundation AutoMuseum Volkswagen) pārstāv otro Polo paaudzi. Tālajā 1985. gadā tas tika izmantots, lai prezentētu jauno G-Lader kompresora tehnoloģiju 24 stundu mēģinājumā pārspēt rekordu „Volkswagen” trasē Ērā-Lesīnā. Braucot ar vidējo ātrumu 208 km/h, tika pārliecinoši pārspēts tā laika rekords — 168,6 km/h — 1,3 l darba tilpuma klasē.

„Polo II G40”, 1992. gads, 1,3 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 83 kW (113 ZS) jaudu
Arī zem šī „Polo Coupé” dzinēja pārsega ir G tipa kompresors, bet šis ir sērijveida otrās paaudzes modelis. To raksturo taisnstūra formas priekšējie lukturi, lielāki aizmugurējie lukturi un lielās trieciena absorbēšanas zonas.

„Polo III Open Air”, 1998. gads, 1,4 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 44 kW (60 ZS) jaudu
Veiksmīgā modeļa trešo paaudzi simbolizē īpašā izlaiduma „Polo”, kas tika ražots īpaši Eiropas tirgum un aprīkots ar elektriski atveramu jumtu. Tā izmēri ļāva izbaudīt braucienu zem klajas debess pat aizmugurē sēdošajiem. Arī tas tika aizlienēts no Foundation AutoMuseum Volkswagen.

„Polo IV GTI Cabriolet”, 2007. gads, 1,8 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar 110 kW (150 ZS) jaudu
Vēl viens unikāls modelis, kas pārstāv ceturto paaudzi: „Karmann” no Osnabrukas ar šo konceptautomobili demonstrēja savas zināšanas kabrioletu dizainā, ražošanā un izstrādes kvalitātē 2007.gada Starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē. Slīpā jumta līnija padara šī „Polo” siluetu līdzīgu kupejai. Smalki veidotā konstrukcija ļauj atvērtajam jumtam pilnībā pazust zem aizmugurējā bagāžas plaukta. Aizmugurējo logu iespējams pacelt elektriski, lai nodrošinātu neierobežotu piekļuvi bagāžas nodalījumam.

„Polo V R WRC”, 2013. gads, 1,6 litru četru cilindru benzīna dzinējs ar ~220 kW (300 ZS) jaudu
Pasaules čempions: Savā debijas sezonā 2013. gadā jaunajam „VW Polo R WRC” izdevās izcīnīt uzvaru īpašajā pirmajā posmā Montekarlo, kad pie tā stūre sēdēja Sebastjēns Ožjē un viņa līdzbraucējs Žuljēns Ingrasija. Tas bija lielisks sākums —Pasaules Rallija čempionāta beigās tam tika piešķirti uzvarētāja tituli visās kategorijās. Esenē izrādītajam „Polo R WRC” ir pirmā modeļa tehnoloģijas un dizains.

Birkas: