Ar jauno piektās paaudzes franču mazauto “Renault Clio” savus lasītājus “AutoMedia Latvia” iepazīstināja jau pērnā gada septembrī. Mūsu atsauksmes bija labas. Ka neesam “Clio” pārvērtējuši, liecina kaut vai tas, ka vēlāk šis auto iekļuva visu trīs Baltijas valstu nacionālo konkursu Gada auto finālos. Taču “AutoMedia Latvia” ir vēl kas piebilstams…
Vispirms mazliet pakavēsimies pie Gada auto konkursu rezultātiem. Lietuviešu žurnālistu žūrija “Clio” (55 balles), devusi visaugstāko novērtējumu un mazais francūzis atzīts par Lietuvas Gada auto 2020, tālāk ierindojot “Volvo S60” (45), “Peugeot 208” (44) un “Škoda Kamig” (43). Igauņu kolēģi galveno nomināciju piešķīruši “Mazda3” (94 balles), bet “Clio” (91) viņu vērtējumā piekāpies ļoti minimāli. Zemāk “Kia Xceed” (63) un “BMW 3.Series” (62).
Latvijā, kur žūriju mazliet atšķirīgi veido žurnālistu un pieaicinātu tā saukto nozares profesionāļu komanda, par Latvijas Gada auto kļuva krosovers “Škoda Kamig” (109 balles). Pavisam maz atpalika “Peugeot 208” (106), bet “Clio” (97) ierindots trešajā vietā, apsteidzot no pavisam citiem plauktiem nākušo “Audi e-Tron” (80).
Visbeidzot “Renault Clio” iekļuvis arī Eiropas galvenā autokonkursa Car of The Year 2020 finālistu septītniekā
kompānijā ar “BMW 1.Series”, “Ford Puma”, “Peugeot 208”, “Porsche Taycan”, “Tesla Model 3” un “Toyota Corolla”. Uzvarētāju starptautiskā autožurnālistu žūrija paziņos 2.martā, kad Šveicē tiks atklāta ikgadējā prestižā Ženēvas autoizstāde.
Kas te piebilstams “AutoMedia Latvia”?
Par augstāk minēto konkursu rezultātiem nekas. Vien atgādināsim lasītājiem, ka piedalīties COTY ir tiesīgi vien pilnīgi jauni modeļi, ja tie līdz konkursa startam laisti pārdošanā vismaz piecās Eiropas valstīs. Turklāt ir noteikums, ka ražotājiem žūrijas izmēģinājumiem jāpiegādā mašīnas bāzes komplektācijās. Savukārt nacionālajos konkursos (nav runa tikai par Baltiju) var gadīties arī pa kādam tā sauktajam facelift modelim un rīkotāji parasti nepastāv uz obligātu bāzes komplektāciju piegādi konkursa pasākumos.
Gribam piebilst tieši par “Clio”
Un tā – jaunais “Clio” mums patika un to atzinīgi novērtējām jau agrā rudenī pēc iepazīšanās Polijā, kad izbraukt izdevās ar vidēju komplektācijas līmeņu vairākām mašīnām, bet pie pavizināšnās ar auto, kam ātrumi nav jāslēdz ar roku, konkurencē ar plašo kolēģu pulku tā arī netikām. Jau vēlā rudenī Latvijā tomēr saņēmām individuālai izmēģināšanai arī visjaudīgāko “Clio TCE 130” ar EDC septiņpakāpju robotu un Intens komforta pakotni.
Un šī mašīna mūs tiešām pārsteidza. Benzīna motora 130 Zs jaudas un 240 Nm maksimālā griezes momenta atliektiem galiem pietiek ne tikai ikdienas braukšanai, bet jau var arī paķert adrenalīnu mēreni sportiskā veidā.
Ieskrējiens līdz 100 km/h ‘pēc papīriem’ apaļās 9 sekundēs, bet emocionāli šķiet, ka pat ātrāk. EDC-7 1,3 litru motoram pielāgots kā precīzs, tveramo priekšmetu apjaust precīzi ļaujošs pirkstainais smalkādas cimds – atsaucīgs, elastīgs un arī līganu brauciena komfortu sniedzošs. Atgādināsim lasītājiem, ka šī pati pārnesumkārba ir likusi “AutoMedia Latvia” arī mazliet saviebties. Piemēram, uz atjaunotā “Renault Kadjar”. “Clio” gadījumā nekādu pretenziju.
Jāatzīmē, ka no papildu aprīkojuma paņemtie, bet vēl saprātīga izmēra 17 collu vieglmetāla diski ar tomēr visai zema profila riepām piedeva sajūtu, ka arī vadāmība šim “Clio” bija izjustāka nekā Polijā izmēģinātajām mašīnām. Rudens lietavās izmirkušie un bedrainie grants ceļi katrā gadījumā nešķita ne gaitas komfortu galīgi bendējoši, ne arī lika braukt piesardzīgi. Tiesa, ar šādiem ratiem jābūt uzmanīgākiem. Mums vienu no četriem diskiem tomēr bija gadījies sabojāt, lai gan riepu nepārsitām. Kad, kurā bedrē – tā arī nesapratām.
Aprīkojums? Augstākajā līmenī šādas klases automobiļiem. Sēdekļi ļoti komfortabli, lai arī R.S. Line sportiskie gan jau ir vēl labāki. Arī R.S. Line izskaistinājuma aksesuāriņi, ļautu vēl vairāk izcelties, bet arī konkrētajam auto tēla melno vienmuļīgu tomēr kliedēja karmīnsarkanas svītras. Ļoti simpātisks automobilis visās nozīmēs. Viens no “AutoMedia Latvia” 2019.gada testu sezonas spilgtākajiem pārsteigumiem. Proti, kad saņemts tiek vairāk nekā gaidīts. Un par saprotamām naudām…
Cik maksā? Jā, tādā komplektācijā “Clio” izmaksā aptuveni par 15-17% dārgāk nekā, piemēram, ikdienišķāks TCe 100 (100 Zs) Intens komplektācijā ar manuālo kārbu (15 410 eiro). Mūsējais 17 930 eiro, ja bez papildu aprīkojuma. Mūsuprāt, par ieguvumu visnotaļ adekvātas cenas. TCe 130 EDC R.S. Line jau maksās 19 010 eiro. R.S. Line jūtamākā atšķirība būs sēdekļi, bet pārējie R.S. Line atribūti ir tīri dekoratīvi. Varbūt ir vērts. Uz iespējamo Initiale Paris ar “Clio” gan nez vai ir jēga palekties, jo tad cena jau sāks balansēt uz robežas, ko šādam mazauto grūti piedot. Atgādināsim, ka vispieticīgākais “Clio SCe 65” (65 Zs) maksā no 11 510 eiro, bet braukšanas prieku tas nez vai dāvās.
„Renault Clio 1,3 TCe 130 EDC-7 Intens” vērtē Ainārs Zariņš*
*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms