Tieši pirms 20 gadiem Frankfurtē „Audi” prezentēja „Audi Space Frame” (ASF) tolaik inovatīvo alumīnija virsbūves koncepciju, kas ir mazsvara automobiļu konstrukcijas aizsākums. Nākamnedēļ, kad tiks atklāta Frankfurtes Starptautiskā autoizstāde, uzmanība atkal tiks pievērsta automobilim, kas balstīts uz ASF konstrukcijas principu: jauno „Audi A8”.
Pirms 20 gadiem „Audi” inženieru galvenais iedvesmas avots bija daba. Piemēram, lai bišu stropā izveidotu medus kāri, tiek izmantots tikai tik daudz materiāla, lai sasniegtu optimālo rezultātu. „Audi” mazsvara automobiļu būvniecības eksperti izmantoja šo principu, lai radītu ASF – virsbūvi, kurā izmantotas presētas detaļas un spiedliešana. Paneļi – jumta segums, grīdas un sānu paneļi – ir integrēti virsbūvē ar berzvirsmas savienojumu, lai tie kalpotu arī kā daļējs atbalsts.
Tikai gadu pēc 1993.gada Frankfurtes Starptautiskās autoizstādes uzņēmums uzsāka pasaulē pirmā alumīnija vienlaidu virsbūves automobiļa „Audi A8” sērijveida ražošanu.
Tā paneļus galvenokārt veidoja 336 atsevišķās sastāvdaļas, kā arī presētas un lietas detaļas. Aptuveni 75% montāžas bija roku darbs.
Pēdējo divu desmitgažu laikā ASF princips ir labi nostiprinājies. Tam sekoja arī citi „Audi” modeļi „Audi A2” (2000), „Audi TT” (2006), „Audi R8” (2008), kā arī „Audi A8” (2002 un 2010) veidolā.
Kopš 1994.gada, izmantojot ASF konstrukcijas principu, uzņēmums kopumā uzbūvējis vairāk nekā 750 000 automobiļus – vai nu pilnībā no alumīnija, vai arī izmantojot hibrīda materiālu konstrukcijas ar alumīnija pielietojumu.
Nākamo otrdien Frankfurtes Starptautiskajā autoizstādē jaunais „Audi A8” piedzīvos savu debiju. Pateicoties ASF dizainam un alumīnija un augstas izturības tērauda sakausējumiem, tā virsbūve sver vien 231 kilogramu. Tāda pat virsbūve no tērauda būtu par 40% smagāka.